Πού πάμε, καημένοι Καραμήτσοι;

Γράψει η Άννα Παναγιωταρέα

Η κυβέρνηση πρέπει να συντάξει «Εθνικό Σχέδιο Παιδείας»

Αναγνώστες μου, διαβάζοντας το άρθρο περί PISA -και πούπουλα- μου επεσήμαναν ότι «η ζημία στους μαθητές έγινε επί Covid, εξαιτίας της τηλεδιασκέψης». Αλλά η PISA διεξάγεται από το 2012, ανά τριετία. Μήπως το 2015 -που κατάργησε ο ΣΥΡΙΖΑ την αριστεία- ή το 2018 είχαμε λαμπρά αποτελέσματα που καταβαραθρώθηκαν… το 2022; Από τριετία σε τριετία διολισθαίνουμε, με απάθεια.

Από την εξέταση που διενεργεί ο ΟΟΣΑ στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες, προκύπτει ολοκληρωμένη η επίδοση των μαθητών που αντανακλά το επίπεδο της Παιδείας, κάθε χώρας. Εμείς, βέβαια, όταν μιλάμε για Παιδεία, διαχρονικά, ρίχνουμε το «ανάθεμα» στη Πολιτεία που δεν διαθέτει «επαρκείς» πόρους για την Παιδεία! Κι εγώ σας λέω, αν ο Μητσοτάκης αύριο πρωί-πρωί αναγγείλει ότι πενταπλασιάζει τα κονδύλια του υπουργείου Παιδείας, νομίζετε ότι το 2025 θα έχουμε αποτελέσματα στην PISA που θα μας καταπλήξουν;

Τα χρήματα για την Παιδεία που δεν συνοδεύονται από ολοκληρωμένο πρόγραμμα πίπτουν στο πίθο Δαναΐδων. Πειράζει που οι μαθητές δεν ξέρουν ούτε «τον πίθο», πολλώ δε μάλλον «τις Δαναΐδες»; Κάθε φορά που ένας υπουργός -επί πενήντα έτη συναπτά- αναγγέλλει, μετά τυμπανοκρουσιών, ότι θα επιφέρει αλλαγές για να βελτιωθεί καθοριστικά το επίπεδο της προσφερόμενης εκπαίδευσης, αναρωτιέμαι αν αντιλαμβάνεται ότι κανένα επίπεδο δεν βελτιώνεται, όταν ξεκινάμε από τα κεραμίδια, έχοντας σαθρά θεμέλια. Υπάρχει «Εθνικό Σχέδιο Παιδείας» που αντιμετωπίζει τα προβλήματα από το Νηπιαγωγείο ως το «χαρτί» του πανεπιστήμιου; Δεν νομίζω! Σκέπτονται οι «αρμόδιοι» ότι το όποιο «Εθνικό Σχέδιο Παιδείας» ακουμπά στο δημογραφικό που παραπέμπει στο «κάθε πέρσι και καλύτερα»; Δεν φαίνεται, πάντως, να αποτελεί και «μείζον ζήτημα». Από καιρού εις καιρόν, το θυμόμαστε…

Θα επαναλάβω: Οι μαθητές της Πρώτης Λυκείου πόσα εξωσχολικά βιβλία διάβασαν για να εμπλουτίσουν το έρημο λεξιλόγιο των 500 λέξεών τους; Από την Ιστορία που διδάσκονται μπορούν να αφηγηθούν ένα γεγονός χωρίς παπαγαλία; Μπορούν να συντάξουν μια ολοκληρωμένη -και ορθογραφικά σωστή- παράγραφο, να προβούν σε μαθηματικές πράξεις ή γνωρίζουν τις βασικές αρχές της Φυσικής; Εχετε ποτέ δει χειρόγραφο εξέτασης φοιτητή των ανθρωπιστικών σπουδών; Καλύτερα όχι… Επομένως: Πού πάμε, καημένοι Καραμήτσοι;

Αναρωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας γιατί οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων πήραν βαθμολογία η οποία ξεπερνά τον μέσο ευρωπαϊκό όρο; Γίνεται έλεγχος στο δημόσιο σχολείο για το πόσο ελκυστικό παρουσιάζεται το μάθημα, πόσο συνεργάζεται ο καθηγητής με τους μαθητές στην τάξη, από πόσα άλλα «βοηθήματα» συνοδεύεται, αν οι καθηγητές μένουν στο ένα βιβλίο, πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι και τι ζητούν από τους μαθητές, ώστε να εμπεδώσουν αυτά που διδάχθηκαν;

Μια που ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποφασίσει να κάνει κράτος αυτό το ακατονόμαστο που ανέλαβε, ανάγκη πάσα να επιληφθεί, προσωπικά, απαιτώντας τη σύνταξη «Εθνικό Σχεδίου Παιδείας», το οποίο θα πρέπει να δοκιμαστεί -εφαρμοζόμενο- μια ολόκληρη εξαετία.

Ελεύθερος Τύπος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.