Η αλαζονεία του αλλόκοτου
Γράφει ο Απόστολος Τσιμογιάννης
αλλόκοτος -η -ο: λέγεται για κάποιον ή κάτι που παρεκκλίνει από ό,τι είναι συνηθισμένο , σωστό ή λογικό. Ο παράξενος, ό ασυνήθιστος στη μορφή ή τη φύση. Αγγλιστί : queer, weird, quaint, bizarre
Αναφέρομαι σε πρόσφατη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου μεταξύ άλλων εκτίθενται κάποιες εικόνες της Παναγίας και άλλων αγίων με τερατόμορφη όψη και όπου βουλευτής της ΝΙΚΗΣ , σε ένδειξη διαμαρτυρίας έριξε κάτω .
Στη συνέχεια πολλοί ευαισθητούληδες περί τη τέχνη ανέπτυξαν θεωρίες περί ελευθερίας έκφρασης, σκοταδισμό και ιεροεξεταστές. Παράλληλα έθεσαν και διάφορα ψευτοδιλήμματα για να προκαλέσουν τη λογική και τις ευαισθησίες μας.
Σύμφωνα με το σύνταγμα, επικρατούσα Θρησκεία εν Ελλάδι είναι, η της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Μήπως λοιπόν η κ. ΠτΔ, ως θεματοφύλακας του συντάγματος θα έπρεπε να παρέμβει και να στηλιτεύσει αυτή τη προσβολή των θρησκευτικών συμβόλων, που αφορούν τη πλειοψηφία των Ελλήνων; Θα ήταν η τελευταία πατριωτική και εθνική συμβολή της.
Η έκθεση αυτή η οποία φιλοξενείται σε «εθνικό», δημόσιο χώρο, αποτελεί την ακραία έκφανση ρατσιστικής συμπεριφοράς, έναντι της πλειοψηφίας των Ελλήνων Ορθοδόξων Χριστιανών. Η ευθύνη των αρμοδίων της Πινακοθήκης είναι προφανής όπως και η ακαταλληλότητα στη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η Ιερά εξέταση και ο σκοταδισμός που αφορούν αποκλειστικά τη καθολική εκκλησία, έλαβαν χώρα στην Ισπανία και τη Γαλλία. Ουδεμία σχέση έχουν με την Ορθοδοξία, η οποία είναι η πιο δυνατή, αληθινή πίστη , η πιο ελεύθερη και αυτή που αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους.
Τις ημέρες που εξελίσσεται η έκθεση, οι ορθόδοξοι Χριστιανοί γιορτάζουν σημαντικά γεγονότα της Θρησκείας τους. Χαιρετισμοί της Παναγίας, Μεγάλη τεσσαρακοστή και πορεία προς το Πάσχα και Κυριακή της Ορθοδοξίας. Συνεπώς η προσβολή, από τους «ιδιαίτερους-queer» καλλιτέχνες και τους υπεύθυνους της πινακοθήκης, έχει αυξημένη βαρύτητα.
Άκουσα στις βραδινές ειδήσεις του MEGA, στις 12-3-25, τον υπόψη καλλιτέχνη, να λέει ότι δεν είχε σκοπό να προσβάλλει τη θρησκευτικότητα αλλά να κτυπήσει το θεσμό της εκκλησίας που διαχωρίζει τους ανθρώπους.
Συνεπώς η δήλωση αυτή, ενός queer ατόμου, μέλους της κοινότητας LOATKI, βεβαιώνει το μίσος που τρέφουν αυτοί, επειδή η Ορθόδοξη πίστη δεν δέχεται την ομοφυλοφιλία και δη το «γάμο τους». Ίσως τους διαφεύγει ότι καμία θρησκεία δεν τη δέχεται. Επιμένουν όμως να επιτίθενται μόνο στην Ορθοδοξία, η αλήθεια της οποίας τους εκνευρίζει.
Τέχνη δεν μπορεί να θεωρείται, ότι καταστρέφει ή διαστρεβλώνει άλλη τέχνη, εν προκειμένω τη Βυζαντινή αγιογραφία. Ούτε καλλιτέχνης μπορεί να θεωρείται αυτός που αδυνατεί να παράξει πρωτογενώς και αρκείται στην έκφραση της υποκουλτούρας του με τρόπο αρνητικό.
Σύμφωνα με έρευνα της ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ του Φεβρουαρίου 2024, 79,9% δηλώνουν ότι πιστεύουν στο Θεό και 76,4% κάνουν τη προσευχή τους όταν ασθενεί κάποιο μέλος της οικογένειας.
Εσκεμμένα, όσοι ασχολήθηκαν με το θέμα, δημοσιογράφοι ή υπεύθυνοι του Μουσείου, αναφέρθηκαν επίμονα στο ξεκρέμασμα των … έργων τέχνης(???) και όχι στο γεγονός της θρησκευτικής προσβολής.
Μπορεί οι ηλίθιοι να είναι αήττητοι, αποδεδειγμένα πλέον, αλλά οι αλλόκοτοι πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα.
Διαβάζω στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: «Χάρης Ακριτίδης για το πρόβλημα υγείας του γιου του: Του έδιναν 10% πιθανότητες να ζήσει, τον έταξα στην Παναγιά και ο γιος μου ζει αυτή τη στιγμή»
Εμείς, οι υπόλοιποι λοιπόν, υπερβαίνουμε τα ρατσιστικά, φασιστικά και ανθελληνικά χτυπήματα και διατρανώνουμε τη πολιτιστική, θρησκευτική και εθνική περηφάνια μας. Βαδίζοντας προς την Εθνική και Θρησκευτική εορτή της 25ης Μαρτίου, αναλογιζόμαστε ποιοι είμαστε, από πού ερχόμαστε και που πιστεύουμε.