“Το κυνήγι του βίσωνα”…!!

Γράφει ο Γιώργος Παντάκης

Παρά το κλίμα εορτών και διακοπών που έχουμε κάθε χρόνο τέτοια εποχή, η θλιβερή πραγματικότητα όχι μόνο συνεχίζει να υφίσταται, αλλά αυτές τις μέρες τρέχει κανονικά, με γοργούς ρυθμούς. Και δε μπορούμε να παριστάνουμε πως δεν τη βλέπουμε.

Κάθε μέρα στις ειδήσεις ακούμε να μονοπωλούν δύο θέματα. Δολοφονίες και τροχαία ατυχήματα. Καθημερινά έχουμε 1 έως 2 θανατηφόρα τροχαία. Νέα παιδιά, οικογενειάρχες, μεγάλοι άνθρωποι, ακούμε καθημερινά ότι άφησαν την ζωή τους στη άσφαλτο. Κάθε χρόνο, πληθυσμός ίσος τουλάχιστον με ένα μικρό χωριό χάνεται μόνο από τα ατυχήματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας (αν υπολογίσουμε και τα πολύ περισσότερα που παραμένουν άγνωστα ο αριθμός εκτοξεύεται). Κρίμα. Έχει μαυρίσει η ψυχή μας…

Τα τροχαία, και δη τα θανατηφόρα, γίνονται με ευθύνη κυρίως τριών παραγόντων.

Πρώτον των οδηγών, που πολλές φορές είναι και τα θύματα.
Δεύτερον της Αστυνομίας, που αδυνατεί να επιβάλει το νόμο.
Τρίτον, του κράτους πέραν της αστυνομίας, στο πεδίο της νομοθέτησης, της σήμανσης, της διατήρησης των οδοστρωμάτων και των λοιπών υποδομών καταλλήλων προς χρήση, της επιβολής κυρώσεων και ποινών κοκ.

Ακολουθούν οι βασικότερες παραβάσεις που ευθύνονται για τα τροχαία και προέρχονται από τον πρώτο παράγοντα, τους ίδιους τους οδηγούς, με κριτήριο τουλάχιστον την δική μου οπτική ως πολίτη.

1. Όριο ταχύτητας. Ειδικά εντός των πόλεων, 10 χλμ παραπάνω είναι εξαιρετικά κρίσιμα για την έγκαιρη ανταπόκριση των οδηγών.
2. Παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη (κόκκινο φανάρι) και του STOP.
3. Οδήγηση μηχανής χωρίς κράνος και αυτοκινήτου χωρίς ζώνες ασφαλείας. Το κράνος και η ζώνη δε μπορούν μεν να αποτρέψουν ένα ατύχημα, μπορούν όμως να αποτρέψουν τη θανατηφόρα έκβασή του.
4. Και το κυριότερο; Το ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα. Το ΚΙΝΗΤΟ όταν οδηγούμε.

Ακολουθούν και τα ζητήματα όπου η βασικότερη ευθύνη εντοπίζεται στο κράτος και την αστυνομία.

1ον – Δε χρησιμοποιούνται κάμερες για τον εντοπισμό τροχαίων παραβάσεων. Υπάρχουν σε ελάχιστα σημεία που τα περισσότερα είναι και εκ των προτέρων γνωστά στους οδηγούς.
2ον – Δεν εφαρμόζονται οι υπάρχοντες νόμοι, και κυρίως ως προς την επιβολή κυρώσεων. Οι κλήσεις και τα πρόστιμα σβήνονται ή εκτελούνται μετά από πολύ καιρό (πράγμα που πρέπει να αλλάξει άμεσα), οι δίκες διεξάγονται χρόνια μετά και επιβάλλονται χαλαρές ποινές κοκ.
3ον – Δεν αυστηροποιουν την υφιστάμενη νομοθεσία.
4ον – Η επιτήρηση της οδικής συμπεριφοράς πρέπει να φύγει από την αποκλειστική αρμοδιότητα της Τροχαίας και να καταστούν συνυπεύθυνες για αυτή όλες οι δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας, ακόμα και της Δημοτικής Αστυνομίας. Θα πρέπει ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ στο Σώμα, πέρα από τις δικές τους αρμοδιότητες (που δεν τις ασκούν και ιδιαίτερα σωστά) να μπορούν να επεμβαίνουν, να επιβάλλουν πρόστιμα, ακόμα και να ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΟΥΝ παραβάτες οδηγούς, και όχι απλά να επιληφθούν προσωρινά μέχρι να έρθει η Τροχαία (που ουτε αυτο κάνουν).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
Δεν μπορεί τα μηχανάκια της ΔΙΑΣ που κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας, να μην βλέπουν ότι τα μισά αυτοκίνητα είναι παράνομα (λόγω δακτυλίου) και οι μισοί οδηγοί μιλάνε στο τηλέφωνο. Εμείς πως τα βλέπουμε;

Δεν μπορεί να μη βλέπουν ότι οι οδηγοί στα πατίνια και στα μηχανάκια δεν φοράνε κράνος, ότι οι ντελιβεράδες (και όχι μόνο) περνάνε με κόκκινο, οδηγούν ανάποδα, και φυσικά πάνω στους πεζόδρομους. Εμείς πως τα βλέπουμε;

Φυσικά και τα βλέπουν όλα αυτά….αλλά ξέρω γιατί δεν ασχολούνται. “Είναι άλλη η δουλειά του κάθε τμήματος”. Προφανώς, δεν είπε κανείς ότι η Αστυνομία δεν έχει άλλη δουλειά από τα τροχαία. Όμως η κακή και επικίνδυνη οδική συμπεριφορά είναι ένα φαινόμενο που αφορά τους πάντες, ειναι σε κάθε μέτρο μπροστά στα μάτια μας, τόσο ευρύτατα διαδεδομένο και καθημερινό, που πραγματικά θεωρώ ότι δε μπορεί να μπει σε καλούπι αρμοδιότητας.

Το κράτος μπορεί να επιβάλει όποτε θέλει, ό, τι θέλει. Αρκεί να….θέλει

* Στο Παρίσι όταν έρχεται η Παρασκευή αρχίζει η μεγάλη έξοδος για το weekend. Τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πάντοτε πολλά. Και έτσι όταν υπάρχει έξοδος λένε την έκφραση ” ξεκινάει το κυνήγι του Βύσωνα”.
Στην Ελλάδα τι πρέπει να λεμε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.