Θα τους κλείσει η κυβέρνηση… (;)

Γράφει ο Σωτήρης Χήνος

Ας ξεκινήσουμε από τα αστεία.

Η προτροπή του υπουργού ανάπτυξης στις μικρές επιχειρήσεις να συγχωνευτούν, ερμηνεύτηκε από κάποιους ως προσπάθεια να κλείσουν πχ οι μικροί φούρνοι και να μείνει ο Βενέτης και το Απολλώνιο. Φαντάζομαι εννοούν θα τους κλείσει η κυβέρνηση. Με ένα νόμο και ένα άρθρο, ως συνηθίζεται στον τόπο μας.

Ας δούμε όμως τι σημαίνει συγκέντρωση σε έναν κλάδο με αρχικό παράδειγμα τα απολύτως προσφιλή μου φαρμακεία.

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση σε αριθμό φαρμακείων στην Ευρώπη (84,06/100.000 κατοίκους). Προφανώς είμαστε ο πλέον φιλάσθενος λαός. Στην Αττική, το νούμερο αυτό φτάνει στο 96/100.000.
Επίσης είμαστε οι τελευταίοι στην Ευρώπη στον αριθμό φαρμακοποιών ανά φαρμακείο (1,05 – η Αυστρία έχει 4,18). Τώρα εξηγούνται όλα…
Δεν είμαστε φιλάσθενοι, απλά ο καθένας θέλει το μαγαζάκι του.

Τα στοιχεία αυτά τα δίνουν οι ίδιοι οι φαρμακοποιοί. Γιατί;
Για να δείξουν ότι δεν χωράει η αγορά άλλα φαρμακεία από “κακούς ιδιώτες”. “Γκώσαμε”, λένε, “…δεν χωράνε άλλα”. Μόνο που δεν χρειάζεται να φτιαχτούν άλλα. Απλά κάποια αλλάζουν μορφή.

Θα έχετε παρατηρήσει να ξεφυτρώνουν σε κάποιες γειτονιές, μεγάλου μεγέθους φαρμακεία, με πολλούς υπαλλήλους, 2-3 ορόφους και συνεχές ωράριο. Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία ανεβάζουν θεαματικά σαν σύνολο τον τζίρο τους. Παρά τις κρατικές παρεμβάσεις και απαγορεύσεις. Για πόσο ακόμα όμως θα κρατάει το κράτος τη γη για να μην γυρίζει;

Τα μικρά φαρμακεία; Τα μικρά φαρμακεία de facto θα μειωθούν. Γιατί; Γιατί δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό. Δεν μπορούν να υποστηρίξουν το συνεχές ωράριο με τον ένα φαρμακοποιό και τον μισό υπάλληλο. Δεν μπορούν να στοκάρουν λόγω έλλειψης διαθεσίμων.
Πας να πάρεις φάρμακο και δεν το έχουν. Θααα το παραγγείλουν. Δεν μπορούν να επεκταθούν στο Online. Δεν μπορούν να πάρουν μεγάλες πιστώσεις και να ρίξουν το κόστος των αγορών με μεγάλες παραγγελίες.

Την ίδια στιγμή, συνεργατικά σχήματα, με πιο εύκολη πρόσβαση σε επενδυτικά κεφάλαια, μετατρέπονται σε Omni channels. Ένα δίκτυο αρχικά 5-10 μεγάλων φαρμακείων, με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα άμεσης παράδοσης προϊόντων, με επενδύσεις στο Branding, με πιο ανταγωνιστικές τιμές στα παραφαρμακευτικά προϊόντα και στα συμπληρωματικά προϊόντα (καλλυντικά, παιδικές τροφές κοκ).

Το να λες στους μικρούς, “…δείτε τι θα κάνετε”, δεν είναι απειλή, είναι έγχυση κολλυρίου εις αμφότερους τους οφθαλμούς για να δουν καλύτερα το μέλλον που έρχεται. Να εγκαταλείψουν τη λογική “μόνος σου χόρευε και όσο θέλεις πήδα”, να αναζητήσουν συνεργασίες, να μεγαλώσουν, να αναπτυχθούν, να επιβιώσουν.

Μην ξεχνάμε ότι οι Χιώτες πάνε δυο δυο…κάτι θα ξέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.