Περί αλλαγών ονομάτων σε σταθμούς του Μετρό

Γράφει ο Μιχάλης Αράπης *

Το θέμα αυτό απασχολεί την ειδησεογραφία λόγω της αποφάσεως της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να μετονόμασει δύο σταθμούς της, κάτι που τελικά ευτυχώς δεν θα υλοποιηθεί. Η απόφαση αυτή λόγω της φασαρίας που δημιουργήθηκε, μόνο κακό έκανε στη Νέα Δημοκρατία η οποία δεν θα είχε και κανένα κέρδος από την προτεινόμενη αλλαγή. Σε επικοινωνιακό επίπεδο το κυβερνών κόμμα υπέστη ζημιά, χωρίς ίσως καν να έχει εμπλοκή ή γνώση του θέματος και αυτό πρέπει να προσεχθεί στο μέλλον από την υπεύθυνη ομάδα για θέματα επικοινωνίας.

Χρήση σταθμών 

Οι σταθμοί των αστικών συγκοινωνιών δεν έχουν ως σκοπό να τιμήσουν εξέχουσες προσωπικότητες αλλά να περιγράφουν την περιοχή ώστε να μπορεί να μετακινείται με ευκολία το επιβατικό κοινό. Ειδικά σε μία περιοχή που σφύζει από ζωή και τουρισμό όπως η Αττική, οι ταμπέλες σε ελληνικά και αγγλικά πρέπει να είναι ξεκάθαρες ώστε να μπορεί να μετακινείται ο κόσμος με ευκολία.

Το να τιμούμε προσωπικότητες είναι πολύ καλό για την ιστορία μας. Βέβαια στις ελάχιστες περιπτώσεις που έχει συμβεί είναι μόνο για σύγχρονες προσωπικότητες. Επί συνόλου 67 σταθμών, (61 σε λειτουργία και 6 υπό κατασκευή), πέρα από τον σταθμό Άγιος Δημήτριος – Αλέκος Παναγούλης οι μόνοι άλλοι σταθμοί με διπλή ονομασία είναι οι σταθμοί:

Ταύρος – Ελευθέριος Βενιζέλος και Ηλιούπολη – Γρηγόρης Λαμπράκης. 

Οι άλλοι δύο σταθμοί με διπλή ονομασία δεν τιμούν προσωπικότητες και απλά αναγράφουν την διπλή ονομασία με την οποία είναι ευρέως γνωστή η περιοχή: Συγγρού-Φίξ και Παιανία-Κάντζα.

Αλλαγές σε υφισταμένους σταθμούς 

Οι αλλαγές ονομάτων σε υφισταμένους σταθμούς δεν εξυπηρετούν κάτι αλλά απλά μπερδεύουν τον κόσμο. Θα ήταν πολύ καλύτερο και θα είχε νόημα να δοθεί από την αρχή το όνομα του αειμνήστου Παύλου Μπακογιάννη σε έναν από τους 6 νέους σταθμούς που θα τεθεί σε λειτουργία στο μέλλον. Έτσι θα μάθαινε ο κόσμος από την αρχή το όνομα του σταθμού και δεν θα υπήρχαν προβλήματα.

Από την άλλη θα μπορούσε έστω ο υπάρχων σταθμός να αποκτήσει διπλή ονομασία και να λεγόταν Ευαγγελισμός – Παύλος Μπακογιάννης. 

Εκεί δεν θα υπήρχαν ιδιαίτερες αντιδράσεις γιατί ενώ θα γινόταν μνεία στο τιμώμενο πρόσωπο, δεν θα υπήρχε πρόβλημα για το κοινό.

Σε ότι αφορά τον άλλο σταθμό, κανείς δεν μπορεί να καταλάβει γιατί ένας σταθμός με το όνομα  Άγιος Δημήτριος – Αλέκος Παναγούλης πρέπει να αλλάξει όνομα; Από τη στιγμή που τιμάται ήδη ο Αλέκος Παναγούλης αλλά γίνεται και κατανοητό το ποια είναι η περιοχή που κάνει στάση ο συρμός, σε τι θα εξυπηρετούσε να απαλειφθεί το όνομα της περιοχής;

Τέλος, σε μια χώρα που πτώχευσε το 2010, κάθε δημόσια δαπάνη πρέπει να εξετάζεται εις … τριπλούν για να μην γίνονται αχρείαστες σπατάλες και έξοδα. Αλλαγές ονομάτων σε σταθμούς, πινακίδες, ταμπέλες, χάρτες κτλ για καθαρά συμβολικούς και όχι ουσιαστικούς λόγους είναι πραγματικά αχρείαστα έξοδα και αυτό εξοργίζει δικαιολογημένα τον κόσμο.

Μιχάλης Αράπης* – LLB, LLM – Νομικός
Πρόεδρος της Ειδικής Κομματικής Οργάνωσης της Νέας Δημοκρατίας –
Ε.Κ.Ο. Επιστημόνων Ηνωμένου Βασιλείου (ΗΒ)
*Νομικός με μεταπτυχιακό στο Διεθνές Εμπορικό Δίκαιο και ερευνητής στον τομέα του ηλεκτρονικού εγκλήματος και της τρομοκρατιάς στον Κυβερνοχώρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.