Ευρωεκλογές: Οι λέξεις «κλειδιά» των κομμάτων ενόψει κάλπης
Της Δώρας Αντωνίου
Τα μηνύματα και τις προτεραιότητες της προεκλογικής εκστρατείας τους επιδιώκουν να κωδικοποιήσουν μέσα σε λίγες λέξεις τα πολιτικά κόμματα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να παρουσιάσουν εύληπτα και να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά τις θέσεις τους, διεκδικώντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του εκλογικού σώματος. Μέσα από τις λέξεις «κλειδιά», που κάθε κόμμα υιοθετεί, αποκαλύπτονται οι βασικές διεκδικήσεις του από την επερχόμενη εκλογική αναμέτρηση και οι παράμετροι στις οποίες δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα.
Η Ν.Δ. οικοδομεί την καμπάνια της πάνω στο τρίπτυχο «σταθερότητα», «Ευρώπη» και «οικονομία», προβάλλοντας ως ζητούμενο της κάλπης να επιβεβαιωθεί η σταθερότητα της κυβέρνησης, ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της χώρας με τις αξίες και τις αρχές που τον συνοδεύουν και η σημασία που έχει να συνεχιστεί η θετική πορεία της οικονομίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, που επιδιώκει να επανασυνδεθεί με τα λαϊκά στρώματα, προκρίνει την αναφορά σε «καλύτερη ζωή». Παράλληλα, η «αλήθεια» είναι μια λέξη «κλειδί», που αξιοποιείται σαν διαχωριστική γραμμή απέναντι στο παλιό πολιτικό σύστημα. Η σταθερή αναφορά σε «νίκη» αποσκοπεί στη συσπείρωση των ψηφοφόρων του κόμματος.
Για το ΠΑΣΟΚ δίνεται βαρύτητα στις λέξεις «αλαζονεία», «αντιπολίτευση», «ανασύνθεση», με τη Χαριλάου Τρικούπη να ζητάει από τους πολίτες να ισορροπήσουν την εικόνα εκλογικής παντοδυναμίας της Ν.Δ., που προέκυψε από τις εθνικές εκλογές, να δώσουν στο ΠΑΣΟΚ ρόλο οιωνεί αξιωματικής αντιπολίτευσης, που θα του επιτρέψει να κινηθεί και για τη διαδικασία ανασύνθεσης του χώρου της Κεντροαριστεράς.