Η Δειλία στην Πολιτική,.. Δεν είναι Πολιτισμός! Χρειαζόμαστε Πολιτισμένη Μαχητικότητα!
Γράφει η Ελένη Παπουτσή, Εκπαιδευτικός Πολιτισμολόγος (Ευρωπαϊκού Πολιτισμού)
Αν το είχαμε εμπεδώσει όταν η συνομοταξία έκαιγε την Ελλάδα και έβριζε ασύστολα τον Σαμαρά, και το είχαμε αντιμετωπίσει τότε αμυντικο-επιθετικά, δε θα είμαστε έτσι σήμερα.! Κοιτάμε όμως, απο εδώ και πέρα τι θα κάνουμε, και πώς θ αντιμετωπίζουμε τους κυβερνώντες που μας ποδοπατούν, χωρίς να έχουμε αναστολές και ενοχές. Με το λόγο μας, με τις ιδέες μας, με τα επιχειρήματα και τις γνώσεις μας, και για να είμαστε μαχητικοί και μάχιμοι, διαβάζουμε την παρά κάτω ιστοριούλα.
{Το απόγευμα της 25 ης Οκτωβρίου 1946 στη Λέσχη Ηθικής Επιστήμης τουΚέμπριτζ, μια ομάδα εβδομαδιαίων συζητήσεων για τους φιλοσόφους είχε μια από τις καθιερωμένες συζητήσεις της. Φιλοξενούμενος ομιλητής εκείνη τα βραδιά ήταν ο Δρ. Καρλ Πόππερ που είχε κατέβει απτο το Λονδίνο για να δώσει μια φαινομενικά ανώδυνη διάλεξη, με τίτλο.<<Υπάρχουν φιλοσοφικά προβλήματα>>;
Στη συνάντηση παρευρισκόταν και ο καθηγητής Λούντβιχ Βιτγκενστάιν, πρόεδρος της Λέσχης, που όπως πίστευαν πολλοί, ήταν ο πιο ιδιοφυής φιλόσοφος της εποχής του. Ο Πόππερ είχε εκλεγεί ως υφηγητής της Λογικής και της μεθοδολογίας των επιστημών στο London School of Economics. Ήταν εκεί επίσης και ο Μπέρτραντ Ράσσελ, γνωστός τόσο ως φιλόσοφος όσο και ακτιβιστής.Πρόκειται για τη μοναδική φορά που αυτοί οι τρεις μεγάλοι φιλόσοφοι βρέθηκαν μαζί.
Τι ακριβώς συνέβη τότε παραμένει μέχρι σήμερα ανεξακρίβωτο. Το σίγουρο είναι ότι υπήρξε μια έντονη διαφωνία μεταξύ του Πόππερ και του Βιτγκενστάιν σχετικά με τη φύση της φιλοσοφίας, αν υπάρχουν όντως φιλοσοφικά προβλήματα (Πόππερ) η απλά γρίφοι (Βιτγκενστάιν ). Η διαμάχη πήρε αμέσως μυθικές διαστάσεις , και μάχονταν μέχρις εσχάτων με πυρωμένες μασιές του τζακιού.Φιλόσοφοι που απειλούν ο ένας τον άλλον με μασιές του τζακιού, που βροντάνε τις πόρτες..Μα τι είδους ακαδημαϊκό φόρουμ ήταν τελικά αυτή η Λέσχη Ηθικής Επιστήμης
(Αποσπάσματα από το βιβλίο. Η οργή του Βιτγκενστάιν. David Edmonds& amp; John Eidinow, Λονδίνο 2001)
Δεν ξέρουμε αν εμπεριείχε η αντιπαλότητα αυτή και συμφέροντα, αλλά αν η αντιπαραβολή ήταν μόνο για ιδέες μεταξύ των μεγάλων φιλοσόφων, εμείς για τις ιδέες μας οφείλουμε να διεκδικούμε αγωνιστικά, για να ζήσουμε αξιοπρεπώς στην Ελλάδα χωρίς τους τσιπροκαμένους!