Συμμαχία τουρισμού για τη Ρόδο στη …σκιά του κορονοϊού

Γράφει η Μαρία Χονδρογιάννη, Δημοσιογράφος

Οι  δράσεις της «Συμμαχίας Τουρισμού για τη Ρόδο» παρουσιάστηκαν σήμερα σε συνάντηση εργασίας  στο ξενοδοχείο Mediterranean ,

Η συνάντηση  οργανώθηκε από τον ΣΕΤΕ . Στην Συμμαχία Τουρισμού μετέχουν οκτώ ξενοδοχεία της Ρόδου δηλαδή το  Amada Colossos Resort, Apollo Hotels, Atrium Hotels Luxury Resorts Collection, Harmony Resorts , H-  Resorts Collection, Lindos Hotels, Mitsis Hotels Group , Sunrise Hotel. 

Στην συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος  κ. Χρήστος Μπάρδος, ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, ο κ. Βασίλης Μηναίδης ο κ, Γιάννης Χατζηλαζάρου, ο κ. Στέλλιος Γεωργόπουλος  ο πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ κ. Παναγιώτης Τοκούζης ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΞΡ κ. Ν Γερονικόλας ο κ. Ε Πασσάλης επίσης από την ΕΞΡ επιχειρηματίες και στελέχη του τουριστικού τομέα. 

 Στη δράση αλλά και στην εξέλιξη της φετινής τουριστικής σεζόν αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος μιλώντας στους δημοσιογράφους πριν από την έναρξη της συνάντησης εργασίας.

Ο κ. Ρέτσος τόνισε πως πρόκειται για μια καθιερωμένη συνάντηση εργασίας που διεξάγεται σε όλη την Ελλάδα.

«Ήμαστε λίγο πριν από την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Η Ρόδος όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι από τους μεγαλύτερους προορισμούς της χώρας. Είναι μια συνάντηση με επιχειρηματίες. Στόχος είναι να γίνει ανασκόπηση του τι έχει γίνει μέχρι σήμερα να δούμε τις προοπτικές και να ακούσουμε θέματα και προβλήματα καθώς και τι έχουν να μας πουν οι επιχειρηματίες του τουριστικού τομέα», τόνισε ο κ. Γιάννης Ρέτσος,

Ο πρόεδρος  του ΣΕΤΕ χαρακτήρισε σοβαρή την υπόθεση με τον κορονοϊό ως  σοβαρή που κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει. 

«Επίσης πρέπει να έχουμε υπόψη μας ως χώρα είναι πως είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε 33 εκατομμύρια τουρίστες. Αυτό πρέπει να το έχουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας για τον τόπο που εκφέρουμε το δημόσιο λόγο μας. Είναι ένα ιατρικό θέμα. Η διαχείριση  και η όποια επικοινωνία του, πρέπει να εξαντλείται στους αρμόδιους φορείς που είναι η ιατρική κοινότητα και ο ΕΟΔΥ. Δεν υπάρχει χώρος για άλλη επικοινωνιακή διαχείριση που μόνο κακό μπορεί να κάνει. Και βέβαια συνίσταται ψυχραιμία. Στο παρελθόν έχουν αντιμετωπιστεί παρόμοια περιστατικά. Θυμίζω τον ιό SARS . Με τον ίδιο τρόπο να αντιμετωπιστεί και αυτή τη φορά και χωρίς ακρότητες. Να πάρουμε ως παράδειγμα τον τρόπο διαχείρισης  που έχουν δείξει στη Γερμανία στη Γαλλία και να μην είναι το παράδειγμα μας η Ιταλία»,δήλωσε ο κ. Ρέτσος.

Σε ερώτηση σχετικά με την έκβαση της τουριστικής  σεζόν ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι το τοπίο θα ξεκαθαρίσει στην τουριστική έκθεση ΙΤΒ που θα πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο.

«  Πιο σαφή νούμερα  θα έχουμε μετά την τουριστική έκθεση στο Βερολίνο. Τα αρχικά νούμερα που φαίνονταν στην αρχή είναι θετικά. Θα επανεκτιμήσουμε την κατάσταση», τόνισε.

Όσο για το αν  υπάρχει μούδιασμα σε ότι αφορά τις κρατήσεις στα ξενοδοχεία της χώρας  , ίσως και λόγω του κορονοϊού ο κ. Ρέτσος τόνισε:

«Σαφώς τώρα είναι περίοδος των κρατήσεων. Προφανώς υπάρχει σκεπτικισμός αλλά είναι πολύ νωρίς  για να κάνει κάποιος ασφαλείς εκτιμήσεις. Δεν σημαίνει πως κάποιος που έχει καθυστερήσει την κράτηση του δεν θα τη κάνει τελικά.  Θα πρέπει να περιμένουμε και τότε να κάνουμε συγκρίσεις. Δεν θα βιαστούμε να κάνουμε εκτιμήσεις».

Σε ερώτηση αν έχει καλυφθεί το κενό που άφησε η ζημιά από την κατάρρευση της Thomas Cook ο κ. Ρέτσος δήλωσε:

«Δεν φαινόταν μέχρι πρότινος ότι θα δούμε υστέρηση στην Ελλάδα λόγω της κατάρρευσης της Thomas Cook. Η κίνηση εξελίχθηκε κανονικά».

Σχετικά με το Brexit παραμένει γρίφος  είπε ο κ. Ρέτσος και τόνισε πως δεν θα έχει ουδεμία επίπτωση στη φετινή χρονιά. 

«Δεν θα έχουμε λήψη και εφαρμογή των αποφάσεων που θα ληφθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Είναι σαφές ότι η Βρετανία θα είναι για την Ευρώπη μια τρίτη χώρα.Περιμένουμε αλλαγή των  βίζα και τα λοιπά. Είναι προς το συμφέρον της Βρετανίας οι διαδικασίες να είναι απλές. Δεν είναι στο συμφέρον κανενός να υπάρχουν δυσκολίες στις μετακινήσεις», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Σε ερώτηση αν το προσφυγικό και η προκλητικότητα από την γειτονική χώρα Τουρκία επηρεάζουν  τον τουρισμό ο κ. Ρέτσος τόνισε:

 «Δεν έχουν επηρεάσει τον τουρισμό. Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις για μήνες ήταν πρώτη είδηση.  Δεν έχει επηρεάσει τον τουρισμό. Δεν παρακολουθούν οι τουρίστες την πολιτική κατάσταση κάθε χώρας για να αποφασίσουν που θα πάνε διακοπές. Το προσφυγικό το αντιμετωπίζουμε εδώ και πολλά χρόνια. Όταν κληθήκαμε να το αντιμετωπίσουμε πριν χρόνια ο τρόπος που είχαν αντιδράσει  οι τοπικές κοινωνίες ήταν θετικός για τη χώρα μας. Δεν θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα» . 

Στη συνάντηση εργασίας αναφέρθηκε και η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece κ. Ιωάννα Δρέττα . 

«Έχουμε τη χαρά να είμαστε για ακόμη μια φορά στη Ρόδο. Παρουσιάζουμε σήμερα τα αποτελέσματα μιας συμμαχίας που φτιάξαμε για την προβολή του νησιού. Φέτος συμπληρωματικά όσων δράσεων κάνουμε με την ΠΝΑΙ δημιουργήσαμε μια συμμαχία με οκτώ ξενοδοχεία από τη Ρόδο.  Δημιουργήσαμε τρία βίντεο που περιγράφουν εκπληκτικά την εμπειρία στο νησί. Δείχνουμε τα αποτελέσματα της δράσης και να προετοιμαστούμε για το επόμενο έτος», είπε η κ. Δρέττα. 

Στη συνέχεια ξεκίνησε η συνάντηση εργασίας με τον χαιρετισμό του κ. Χρήστου Μπάρδου που αναφέρθηκε στις δράσεις που υλοποιεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στον τουρισμό.

 

Ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης αναφέρθηκε στη συμμαχία με τα οκτώ ξενοδοχεία που στόχο έχει  την προβολή και την ανάδειξη της μοναδικότητας της Ρόδου.

Αναλυτικά στην ομιλία του ο κ. Καμπουράκης τόνισε:

«Είναι μεγάλη μου χαρά, να υποδέχομαι, από την θέση του Δημάρχου Ρόδου, τον Πρόεδρο του ΣΕΤΕ, Γιάννη Ρέτσο. 

Μπορώ άραγε να είμαι αντικειμενικός, όταν μιλώ για έναν φίλο; Ναι, μπορώ! Είναι ένας άνθρωπος «κεφάλαιο», για τον Ελληνικό Τουρισμό. Και το λέω, μετά λόγου γνώσης. Το 2012, είχα ήδη σαφή εικόνα, της ικανότητάς του να βλέπει πάντα, τη «μεγάλη εικόνα». Το έβλεπα από τότε. Κι αυτό, έχει μεγάλη σημασία: Διότι όλοι, μπορεί να είναι αγχωμένοι, και να «τρέχουν» την καθημερινότητα, αλλά αυτό που διαμορφώνει, το μέλλον όλων μας, είναι η στρατηγική, που αποφασίζουμε σήμερα. Ο ΣΕΤΕ, και ο Γιάννης Ρέτσος στο τιμόνι του, σε μια συγκυρία γεμάτη προκλήσεις, με το προσωπικό του κύρος, και με τη θεσμική βαρύτητα της θέσης του, συμβάλλει τα μέγιστα, στην ευκαιρία που υπάρχει. Στο να την επισημάνει, και να την πιάσει, ακόμη και από τα μαλλιά. 

Αν την αξιοποιήσεις την ευκαιρία ,και της δώσεις την προοπτική να θεμελιώσει, πίσω από την ευημερία των αριθμών, την επιβίωση των κοινωνιών, των επιχειρήσεων, των ανθρώπων, της Πατρίδας μας, τότε, κάτι σε συνδέει, με αυτά που ήρθαμε εδώ σήμερα να ακούσουμε, από τον ΣΕΤΕ, και από την Marketing Greece.

Και ευχαριστώ, την Ιωάννα Δρέττα, και για το έργο της, και για την ευκαιρία, της σημερινής μας συνάντησης. Μας γεμίζουν χαρά και αισιοδοξία, τέτοιες πρωτοβουλίες που ενώνουν δυνάμεις.

Όπως αυτή η “Συμμαχία”, ανάμεσα σε επιχειρηματίες του νησιού μας, και την Marketing Greece. Αυτό το εγχείρημα, που έχει στόχο την προβολή και την ανάδειξη της μοναδικότητας της Ρόδου μας, είναι σήμερα αναγκαίο, και άξιο επαίνου.

Αλλά, και από την Θέση του Προέδρου της ΠΕΔ, του Νότιου Αιγαίου, της περιοχής,που η Ρόδος, η Κως, η Μύκονος, η Σαντορίνη, της περιοχής που τα 48 αυτά, παγκόσμια διαμάντια της χώρας μας, καταφέρνουν να αποτελούν, την μιά χρονιά, μετά την άλλη, το πιο αστραφτερό χαμόγελο, της Τουριστικής Ελλάδας, οφείλω να επιβεβαιώσωότι, το 30% της απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο, αλλά κυρίως το 90% του Τοπικού ΑΕΠ, έχουν ανάγκη, πυκνής, στοχευμένης,και καινοτόμου προβολής, στην “πρώτη ματιά”, όπου χτυπά η “καρδιά”, του παγκόσμιου επισκέπτη μας. Με εξωστρέφεια κι αυτοπεποίθηση. Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, και για το νοικοκύρεμα, του φιλόξενου «οίκου» μας.

Αν επιταχύνουμε τις προσπάθειες, και έχουμε περισσότερη συνεργασία, τότε μπορώ, να είμαι αισιόδοξος. Αν ενθαρρύνουμε την επένδυση στην ποιότητα, και σε μεγαλύτερη διαφοροποίηση, με ειλικρίνεια και καθημερινή σπουδή, και προσπάθεια, τότε προχωρούμε,στον σωστό δρόμο. Με υποδομές, με δίκτυα ύδρευσης, και αποχέτευσης, με αποτελεσματική διαχείριση απορριμμάτων, με οικολογική ευαισθησία, με περιβαλλοντολογική συνείδηση, για βιωσιμότητα και αειφορία.Με πολιτισμό. Με σεβασμό. Με εύχρηστα Λιμάνια, με φιλόξενες μαρίνες. Με ασφαλές, και σύγχρονο οδικό δίκτυο. Με υποδομές, που είναι ζωτικής σημασίας, για την τοπική οικονομία.Μα και για τις καθημερινές ανάγκες, της κοινωνίας.

Τα τονίζει πάντα ο ΣΕΤΕ, και μας βρίσκει σύμφωνους.Από εκεί ξεκινάμε. Πρώτα για τους Ροδίτες, και ασφαλώς, και για τους επισκέπτες μας.

Χρειάζεται μεγάλος αγώνας. Αλλά αξίζει τον κόπο. Με Πολιτική Βούληση. Και με επιμονή σ’ αυτήν.

Ενώνοντας δυνάμεις, δίνοντας ο καθένας, από το δικό του πόστο ευθύνης, τον καλύτερο εαυτό του, μπορούμε να υπηρετήσουμε το κοινό καλό. Για τη Ρόδο που διακρίνεται, που επιβραβεύεται, και που θα λάμπει, όπως της αξίζει»

 

Ψυχραιμία για τον κορονοϊό

Στην τοποθέτηση του μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο θέμα του κορονοϊού που πρέπει να αντιμετωπιστεί ιατρικά και με ψυχραιμία.

«Το θέμα των ημερών είναι η επιδημία του κορονοϊού και το πώς θα επηρεάσει τον τρόπο που θα επηρεάσει  τον τρόπο που ταξιδεύουν οι ευρωπαίοι. Ο τουρισμός έχει να κάνει με την ψυχολογία. Επειδή συμβαίνει αυτό είναι σημαντικό το πώς διαχειριζόμαστε τις κρίσεις. Η διαχείριση του κορονοϊού πρέπει να γίνει  με ιατρικούς όρους. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο τι λέμε. Ως χώρα είμαστε της υπερβολής. Μας αρέσει να διογκώνουμε τις αρνητικές ειδήσεις και να υποβαθμίζουμε τις θετικές. Στις συσκέψεις που έχουν γίνει προσπάθησα να καταλάβω τι έχει συμβεί. Είναι ένας ιός της οικογένειας των κορονοιών δεν είναι πρωτόγνωρος ούτε εμφανίζεται για πρώτη φορά. Οι επίσημοι φορείς της ιατρικής κοινότητας λένε πως ο SARS ήταν πιο βαρύς από αυτό που έχουμε μπροστά μας σήμερα.  Επίσης από τους 100 ανθρώπους που προσβάλλονται οι 78 δεν εμφανίζουν συμπτώματα, οι 22 έχουν συμπτώματα γρίπης και κάποιοι από αυτούς έχουν άλλες παρενέργειες. Δεν αναδεικνύεται το γεγονός ότι προσβάλει τα παιδιά τόσο πολύ. Δεν κρίνεται επικίνδυνος για τις μικρές ηλικίες», τόνισε ο κ. Ρέτσος και πρόσθεσε πως πρέπει να είναι πολύ προσεκτική η επικοινωνιακή διαχείρηση της κατάστασης.

 

Από τον ΣΕΤΕ εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Η περαιτέρω βελτίωση των υποδομών και κατ΄ επέκταση της τουριστικής εμπειρίας των επισκεπτών, οι δράσεις προβολής, η βιώσιμη ανάπτυξη και η διαχείριση των προορισμών μέσα από ένα πλέγμα συνεργασιών και συνεργειών, κυριάρχησαν ως θέματα συζήτησης σε συνάντηση εργασίας που διοργάνωσε σήμερα ο ΣΕΤΕ στη Ρόδο, με τη συμμετοχή ιδιοκτητών και υψηλόβαθμων στελεχών τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού.

 

Στη συνάντηση εργασίας με θέμα: «Ελληνικός Τουρισμός. Το μέλλον είναι στα χέρια μας» που παρουσιάστηκαν και οι δράσεις της «Συμμαχίας Τουρισμού για τη Ρόδο», συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, η CEO της Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα, ο δήμαρχος Ρόδου, κ. Αντώνης Καμπουράκης και ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίο, κ. Χρήστος Μπάρδος.

Στη τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, ανέφερε ότι η Ρόδος συγκαταλέγεται στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, με μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Αναγκαία συνθήκη όμως, όπως πρόσθεσε, για την επόμενη ημέρα του ροδιακού τουρισμού, είναι η περαιτέρω βελτίωση των υποδομών και κατ΄ επέκταση της τουριστικής εμπειρίας των επισκεπτών. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσονται και οι δράσεις για την επίτευξη του στόχου της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που έχουν ανάγκη, τόσο οι ανεπτυγμένοι όπως είναι η Ρόδος, όσο και οι υπό ανάπτυξη προορισμοί της χώρας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, υπάρχουν προορισμοί που γνώρισαν ανάπτυξη, χωρίς παράλληλη υποστήριξη σε επίπεδο κυρίως δημοσίων υποδομών. Μπορεί οι πελάτες μας να είναι ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες που παρέχονται στα ξενοδοχεία, αλλά πρέπει να βελτιώσουμε και τη συνολική τουριστική εμπειρία που εξαρτάται από άλλους παράγοντες.

Σχολιάζοντας το πρώτο κρούσμα του κορωνοϊού στην Ελλάδα, ο κ. Ρέτσος συνέστησε ψυχραιμία και πρόσθεσε ότι τη στιγμή που αναμένεται να υποδεχθούμε 30 εκατ. τουρίστες, πρέπει η διαχείριση του ζητήματος να γίνει με όρους ιατρικούς και αποκλειστικά από τις αρμόδιες αρχές.

Σε ότι αφορά την πορεία της σεζόν, ανέφερε ότι θα πρέπει να αναμένουμε τις εξελίξεις για την εξαγωγή ασφαλών προβλέψεων, σημειώνοντας ότι θα υπάρχει καλύτερη εικόνα μετά τις επαφές που θα γίνουν στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης ΙΤΒ στο Βερολίνο.  Σε σχέση με τη χρεωκοπία του Thomas Cook, υπογράμμισε ότι ένα μεγάλο μέρος των απωλειών για την τρέχουσα σεζόν έχει καλυφθεί. Παράλληλα, επισήμανε ότι ο τρόπος διαχείρισης του ζητήματος από την πλευρά του ΣΕΤΕ ήταν άμεσος, καθώς τα σημαντικότερα αιτήματα του Συνδέσμου για τη διευκόλυνση των τουριστικών επιχειρήσεων έγιναν αποδεκτά από τα συναρμόδια υπουργεία. 

Ιδιαίτερη αναφορά στη «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο», έκανε η CEO της Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα, επισημαίνοντας ότι όλοι όσοι συνεργάζονται σε αυτή την προσπάθεια από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, έχουν κοινό σκοπό την προβολή του προορισμού μέσα από μια νέα, σύγχρονη και εστιασμένη στις διεθνείς νέες τάσεις καμπάνια.

Πρόκειται για μία σύμπραξη στην οποία επαγγελματίες του τουρισμού ένωσαν τις δυνάμεις τους με τη Marketing Greece, υπό την αιγίδα της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου. Η «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο» αναδεικνύει την οικεία εικόνα του νησιού, όπως αυτή έχει συνδεθεί με τo Sun & Beach προϊόν του και παράλληλα προχωράει ένα βήμα παραπέρα, προβάλλοντας περισσότερες εμπειρίες και επιλογές που μπορεί ζήσει ο επισκέπτης στη Ρόδο, για να ανακαλύψει την πολυδιάστατη προσωπικότητά της.

Για τις ανάγκες της καμπάνιας πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα στον προορισμό για τη δημιουργία 3 θεματικών Video, τα οποία ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις στο destination marketing, επικεντρώνονται στις εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.