Όποιος ούτε μόνος του νοιώθει, ούτε απ’ άλλον παίρνει μαθήματα καλά, για τίποτε δεν κάνει

Γράφει ο Γιάννης Κίτσος, Οικονομολόγος – Σύμβουλος χρηματοοικονομικού και στρατηγικού σχεδιασμού

Δεν πρόλαβαν να κατατεθούν προς συζήτηση τα νομοσχέδια περί κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου, της απελευθέρωσης και εκσυγχρονισμού της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και τα «πουλάκια» μου αρχίσανε πάλι τις καταλήψεις και πορείες διαμαρτυρίας. Και αυτό κάποιοι συνεχίζουν να το αποκαλούνε πρόοδο! Αυτό που με εξόργιζε ως νέο και συνεχίζει να με εξοργίζει ως ενήλικο δεν είναι φυσικά το πάθος των νέων μας για γνώση και πρόοδο, αλλά ο δρόμος – ή μάλλον καλύτερα το πεζοδρόμιο – που κάποιοι ψευτοσοφοί, ημιμαθείς, εξυπνάκιες και δημαγωγοί τους κατευθύνουν και φυσικά παρασύρουν να ακολουθήσουν για να το πετύχουν αυτό.

Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τη βάση. Και ποια είναι αυτή;;; Μα φυσικά ο Αριστοτέλης! Ο Αριστοτέλης, λοιπόν, στα Ηθικά Νικομάχεια μας λέει ότι, «οι νέοι δεν είναι αρμόδιοι διά την σπουδήν της πολιτικής… Διότι είναι ανίδεος από τας πράξεις της ζωής, και όμως οι πολιτικοί λόγοι πηγάζουν από αυτάς και ομιλούν δι’ αυτάς. Εκτός δε τούτου, επειδή ακολουθεί τα πάθη του, εις μάτην και ανωφελώς θα ακροασθή, διότι ο σκοπός δεν είναι η γνώσις αλλά η πράξις. Και δεν έχει καμμίαν διαφοράν αν είναι νέος κατά την ηλικίαν ή κατά τον χαρακτήρα νεαρός. Διότι αιτία του ελαττώματος δεν είναι ο χρόνος, αλλά το ότι ζη και επιδιώκει παν πράγμα συμφώνως με το πάθος του. Δηλαδή εις τους τοιούτους είναι ανωφελής η γνώσις, καθώς εις τους ακολάστους. Ενώ εις εκείνους, όσοι κανονίζουν τας κλίσεις των συμφώνως με το λογικόν, ίσως είναι πολύ ωφέλιμον να γνωρίζουν περί αυτών».

Πόσοι από τους νέους μας σήμερα όμως έχουν μελετήσει τον Αριστοτέλη;;; Δεν υποστηρίζω ότι οι νέοι μας αδιαφορούν για την μόρφωση. Ακόμα όμως και εάν τον έχουν διαβάσει πόσοι έχουν, πριν την απαξιώσουν, προλάβει να κατανοήσουν τη σκέψη του;;; Δηλαδή τι μας λες, να ξαναγυρίσουμε στις αυθεντίες;;; Όχι, αλλά θα πρέπει κάποια στιγμή, πριν τον αμφισβητήσουμε, να τον κατανοήσουμε! Αυτό έκαναν και οι δυτικοευρωπαίοι και από τον Μεσαίωνα πέρασαν στην Αναγέννηση. Εμείς, παρά τα 400 χρόνια σκλαβιάς από τον οθωμανικό ζυγό, μετά από 200 έτη ελεύθεροι δεν έχουμε καμία δικαιολογία να τον αγνοούμε! Αλλά τι να σας πουν εσάς και οι κουτόφραγκοι τώρα, ε!

Από την άλλη, όμως, εσείς αυτό δεν κάνετε; Αφήνετε τις αυθεντίες να κατευθύνουν τη ζωή σας! Δηλαδή, αυθεντίες δικαιολογούνται όταν ένας καθοδηγητής τους κατευθύνει να διαβάσουν απλά και μόνο ένα προπαγανδιστικό αριστερό φυλλάδιο – γιατί μη μου πει κανένας από αυτούς ότι στα είκοσι έτη του έχει μελετήσει τα ογκώδη συγγράμματα του Μαρξ, του Ένγκελς, του Λένιν και των άλλων κλασσικών μαρξισμού-λενινισμού – με κάποια τσιτάτα και νομίζουν πως έχουν καταλάβει ολόκληρο το σύμπαν επειδή το λέει κάποια «Νομετέλεια» – όλοι οι φυσικοί και κοινωνικοί νόμοι τους οποίους υποτίθεται ότι ανακάλυψε ο Μαρξ, ο Ένγκελς, ο Λένιν και οι οποίοι διέπουν το Σύμπαν και την Ιστορία -, φτάνοντας σε αρκετές περιπτώσεις στο σημείο να απαξιώσουν, χωρίς όμως να την έχουν καν διαβάσει, την αριστοτελική σκέψη, ως μεταφυσική. Αυτό και εάν είναι Μεσαίωνας!!!

Συμφωνώ, είναι στη φύση του νέου να παθιάζεται, να αμφισβητεί. Αυτό δεν θα έπρεπε όμως να είναι αφορμή ιδεολογικής και κομματικής εκμετάλλευσης αλλά κίνητρο πραγματικής προόδου και δύναμης που δίνει η γνώση. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Μαρξ υποστήριζε ότι «η ιδέα μετατρέπεται σε υλική δύναμη όταν μπει μέσα στις μάζες». Δεν το καταλαβαίνετε! Από σκεπτόμενους ανθρώπους η αριστερή προπαγάνδα σας μετατρέπει σε άμορφες και αμόρφωτες μάζες!

Επιμένω, τα παιδιά μας θα πρέπει όντως να παθιάζονται, να διεκδικούν την πρόοδο και να επιθυμούν να αλλάξουν τον κόσμο μέσα από τη δύναμη της γνώσης. Και ο κόσμος δεν αλλάζει όταν το ασυνεχές και μόνιμο αίτημα σου είναι το κράτος να παραμείνει ο πιο σίγουρος και ανθεκτικός χορηγός και εργοδότης! Ο κόσμος δεν αλλάζει όταν διεκδικείς τις όποιες πιθανότητες σου για πρόοδο και γνώση στα πεζοδρόμια και όχι στα εργαστήρια και αίθουσες των πανεπιστημίων! Ο κόσμος δεν αλλάζει όταν το υπερτροφικό κράτος γίνεται κάθε φορά πεδίο σύγκρουσης διαφόρων «κλάδων», καθένας από τους οποίους αγωνίζεται να αποσπάσει τα περισσότερα από τον δημόσιο κορβανά! Γιατί, η δημόσια εκπαίδευση είναι μόνο στα χαρτιά δωρεάν! Γνωρίζουν όλοι αυτοί πόσα δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως δαπανά το ελληνικό κράτος – ο έλληνας φορολογούμενος τουτέστιν – και οικογένειες τους για να μπορούν κάποιοι να προπαγανδίζουν το «δωρεάν» της ελληνικής εκπαίδευσης;

Ειρήσθω εν παρόδω, οι οποίες δαπάνες, δεν καλύπτονταν και συνεχίζουν να μην καλύπτονται από το παραγωγικό δυναμικό της χώρας! Η Ελλάδα εντάσσεται σε πολύ χαμηλή θέση στο σύστημα του διεθνούς καταμερισμού της υλικής και πνευματικής εργασίας! Αλλά εσείς δέχεστε να κατεβαίνετε στους δρόμους ή και να δίνετε την ψήφο σας προσδοκώντας πρωταρχικά από την κομματική παράταξη ότι θα σας διασφαλίσει, όχι φυσικά τη γνώση, αφού ο Μαρξ, ο Ένγκελς, ο Λένιν και άλλοι κλασσικοί μαρξισμού-λενινισμού τα έχουν πει όλα, αλλά το καταναλωτικό σας επίπεδο ή και θα σας ανεβάσει βραχυπρόθεσμα, αδιάφορο με ποια οικονομικά μέσα! Δηλαδή, να συνεχίσουμε να παρασιτούμε και να εκποιούμε τη χώρα μας με αντάλλαγμα τις υλικές παροχές, για να «λαδώνουμε το αντεράκι μας»;;; Σε μια ακόμα περίπτωση αυτή είναι η κατάντια της αριστεράς και της χώρας και ας πάψουν επιτέλους οι κύκλοι των αριστερών διανοούμενων να εκπροσωπούν μίμους και γελωτοποιούς στα πανεπιστήμια, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ή και έδρανα του κοινοβουλίου!

Το χειρότερο είναι ότι αγνοώντας τον Αριστοτέλη, οι νέοι δεν πιστεύουν σε αρχές, αλλά, κατά πάσα πιθανότητα, πιστεύουν κατά καιρούς σε σωτήρες. Το είδαμε την περίοδο των μαζικών φοιτητικών και σχολικών καταλήψεων αλλά και πρόσφατα με την υπερήφανη διαπραγμάτευση – τρόπος του λέγειν -, με πρωταγωνιστή και στις δυο περιπτώσεις τον Τσίπρα. Αλλά αυτό συνέβαινε και σε άλλες εποχές. Πότε;;; Λένε ότι οι μεγάλοι σκαπανείς της ιστορίας ανοίγουν τον δρόμο για τους άλλους επειδή ακριβώς δεν περπατούν οι ίδιοι αυτό τον δρόμο.

Έτσι ο Rousseau προετοίμασε το δρόμο προς τη γαλλική Επανάσταση, αν και δεν αναγνώριζε τις ιδέες του Ροβεσπιέρου· ο Μαρξ προετοίμασε τον δρόμο του Στάλιν, αν και δεν θα αναγνώριζε τις ιδέες του στη σύγχρονη Ρωσία· ο Nietzsche προετοίμασε κάποιες θεμελιώδεις ιδέες του ιταλικού και του γερμανικού φασισμού, αν και δεν θα αναγνώριζε τη δική του «θέληση για δύναμη» στον Μουσολίνι και τον Χίτλερ. Τους ίδιους σκαπανείς χρησιμοποιεί και η σημερινή αριστερή προπαγάνδα και τα αποτελέσματα της τα βίωσε πρόσφατα ο ελληνικός λαός με την υπερήφανη διαπραγμάτευση – τρόπος του λέγειν – αλλά και το παρολίγον Συριζαϊκό καθεστώς.

«Ήμασταν μικροί και ανώριμοι», μας λένε τώρα. «Δεν έπρεπε να ρίξουμε την κυβέρνηση Σαμαρά». «Δεν είχαμε σχέδιο έτοιμο, ούτε και ομάδα». Ομάδα και σχέδιο δεν είχατε, κάτι σωστό δεν κάνατε, πήγατε τη χώρα δεκαετίες πίσω. Για τη νεολαία που συνεχίζετε να παρασύρετε στα πεζοδρόμια σε λίγα έτη όταν και αυτή ως γενιά θα έχει για μια ακόμη φορά χαθεί ποιος από εσάς θα βρεθεί να λογοδοτήσει;;;

Δυστυχώς, την εκποίηση του έθνους με την υλική έννοια συνοδεύει και η πλήρης πνευματική του στειρότητα. Και φυσικά και θα κλείσω με τα λόγια του μεγάλου δασκάλου, του Αριστοτέλη, πάλι μέσα από τα Ηθικά Νικομάχεια: «Πρωτόκαλος είναι όποιος βρει όλα με το μυαλό του. Δεύτερος όποιος τον καλόν δάσκαλον τον ακούει. Μα όποιος ούτε μόνος του νοιώθει, ούτε απ’ άλλον παίρνει μαθήματα καλά, για τίποτε δεν κάνει». Ακούτε;;; Όχι για καταλήψεις και πορείες διαμαρτυρίας, αλλά για ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.