Το πρόβλημα της Παιδείας δεν είναι μόνο τα Λατινικά

Γράφει ο Δημήτρης Τζελέπης, Φοιτητής Γλώσσας Φιλολογίας και πολιτισμού παρευξείνιων χωρών

Ο υπουργός παιδείας την προηγούμενη εβδομάδα άνοιξε μεγάλη συζήτηση με την απόφαση να καταργήσει τα Λατινικά και να εισάγει το μάθημα της κοινωνιολογίας.  Η απόφαση ελήφθη ύστερα από διάλογο που όπως είπε πραγματοποιήθηκε, αλλά αυτός ο διάλογος έγινε ερήμην των εκπαιδευτικών, των πανεπιστημίων, αυτοί που ξέρουν τα προβλήματα της παιδείας.

Το εκπαιδευτικό σύστημα που θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά έχει κάποια προβλήματα. Δημιουργεί μαθητές και σχολές δύο ταχυτήτων, τα θέματα που θα εξετάζονται οι μαθητές θα τα βάζουν οι καθηγητές της περιφέρειας και μπορεί να υπάρξουν διαρροές, με τον βαθμό του απολυτηρίου να μετράει οι γονείς θα ασκούν μεγάλη πίεση στους καθηγητές για εικοσάρια.

Στο θέμα των Λατινικών ο υπουργός έχει ένα δίκιο που λέει ότι το μάθημα αυτό δεν βοηθάει στην γνώση και την εμπέδωση της Λατινικής γλώσσας και έτσι όπως διδάσκεται ευνοεί τους καλούς «παπαγάλους», άλλωστε λίγοι είναι αυτοί που θα ασχοληθούν με τα Λατινικά μετά το λύκειο εκτός και εάν ακολουθήσουν τον δρόμο της Φιλοσοφίας, της Φιλολογίας.  Φυσικά το μάθημα θα έπρεπε να διδάσκεται αλλιώς και όχι με αυτόν τον τρόπο που διδάσκεται τόσα χρόνια. Μπορεί οι φιλόλογοι να αντέδρασαν, αλλά οι φιλόλογοι δεν καθορίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα.

Η κοινωνιολογία είναι μάθημα που φυσικά θα πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία, γιατί αυτό το σύστημα που υπάρχει με τις τρεις κατευθύνσεις δεν βοηθούσε τα παιδιά να μάθουν άλλα πράγματα και καλλιεργούσαμε στο σχολείο την θεωρία του «μονοδιάστατου ανθρώπου» του Χέρμπερτ Μακρκρούζε. Τα παιδιά πρέπει να έχουν  μία γνώση από όλους τις κοινωνιολόγους που επηρέασαν την ανθρωπότητα άσχετα με την πολιτική ιδεολογία που είχαν και εάν αυτή απέτυχε στο πέρασμα των καιρών.

Όλοι οι υπουργοί παιδείας ήθελαν να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στην εκπαίδευση, αλλά δεν κατάφερναν τίποτα. Για να  έχουμε μία σωστή παιδεία πρέπει να καταπολεμηθεί η παραπαιδεία και ιδιαίτερα φροντιστήρια που δεν κόβουν αποδείξεις και η Καθημερινή την προηγούμενη Κυριακή είχε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ ότι οι οικογένειες δίνουν 259 εκατομμύρια στα ιδιαίτερα.

Οι κλασικές επιστήμες  έχουν απαξιωθεί, γιατί δεν υπήρχε σωστός τρόπος διδασκαλίας και έκανε τα παιδιά μόλις ακούν αρχαία και λατινικά να απομακρύνονται. Σε αυτό ευθύνονται και οι καθηγητές, πολλοί καθηγητές δεν είχαν όρεξη για διάβασμα και προτιμούσαν το βοηθητικό και παλαιότερα για να πάρεις πτυχίο από μία φιλοσοφική  ή  φιλολογία έπρεπε να διαβάζεις, τώρα σε αυτές τις σχολές μπαίνουν άνθρωποι που δεν αγαπάνε το διάβασμα.

Φυσικά ο κόσμος εξελίσσεται και τα παιδιά θα πρέπει να μαθαίνουν και την γλώσσα του υπολογιστή, γιατί βρισκόμαστε κοντά στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που θα αφορά όλους μας.

Ο κόσμος προχωράει και δεν πρέπει να μείνουμε πίσω και στο θέμα της παιδείας.

Μία εξαγγελία που πολλοί υπουργοί παιδείας έχουν υποσχεθεί είναι ότι θα καταργήσουν τις Πανελλαδικές, αλλά κανείς μέχρι τώρα δεν το έχει τολμήσει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.