Δ. Μαρκόπουλος: Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να προασπίσουμε τα σύνορα & τα κυριαρχικά μας δικαιώματα
«Η Ελλάδα ήταν και παραμένει απολύτως προετοιμασμένη για να αντιμετωπίσει και αυτήν την πρόκληση, εφόσον η Τουρκία αποφασίσει τελικά να την υλοποιήσει. Είναι αυτονόητο ότι θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να προασπίσουμε τα σύνορά μας και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα»
Αυτό υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο LastPoint.gr ο βουλευτής της ΝΔ στη Β Περιφέρεια Πειραιά κ. Δημήτρης Μαρκόπουλος με αφορμή την κλιμάκωση της έντασης με την Τουρκία και τις αξιώσεις της γειτονικής χώρας.
Όσο για την επιδίωξη της Τουρκίας να διεξάγει έρευνες στα έξι ναυτικά μίλια ο κ. Μαρκόπουλος δηλώνει πως η δημοσίευση στην τουρκική Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σειράς αιτήσεων για χορήγηση από την τουρκική κυβέρνηση άδειας έρευνας και εκμετάλλευσης στην κρατική εταιρεία πετρελαίων της Τουρκίας σε περιοχές ελληνικής υφαλοκρηπίδας εντάσσεται στο πλαίσιο σειράς ενεργειών με τις οποίες η Τουρκία αποπειράταιβήμα-βήμα να σφετεριστεί κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας.
Ο κ. Μαρκόπουλος αναφέρεται στα κονδύλια που θα έρθουν στη χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τονίζει πως η Ελλάδα είναι από τις πιο ωφελημένες χώρες.
Σε ερώτηση σχετικά με το πλήγμα που έχει δεχθεί η οικονομία τονίζει:
«Πράγματι, η πανδημία ανέκοψε την ανοδική πορεία της οικονομίας και αποστολή μας είναι, εφαρμόζοντας το κατάλληλο μείγμα οικονομικής πολιτικής, να περιορίσουμε κατά το δυνατόν την ένταση, την έκταση και την χρονική διάρκεια της ύφεσης.
Αισιοδοξώ ότι με την εφαρμογή του προγράμματός μας, το οποίο περιλαμβάνει πακέτα φοροελαφρύνσεων και μέτρων ενίσχυσης της ρευστότητας, η οικονομία μας θα επανέλθει πολύ σύντομα σε τροχιά ανάπτυξης»
Αναλυτικά η συνέντευξή του κ, Μαρκόπουλου στη δημοσιογράφο Μαρία Χονδρογιάννη:
Πολλά έχουν αναφερθεί για τα κονδύλια που θα έρθουν στην Ελλάδα από το ταμείο Ανάκαμψης. Πόσο γρήγορα όμως θα έρθουν ώστε να πάρουν ανάσα εργαζόμενοι και επιχειρήσεις;
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η πανδημία του COVID-19 δοκίμασε τις αντοχές και τις αντιστάσεις του οικοδομήματος της Ε.Ε., η οποία εκ των πραγμάτων κλήθηκε να αποδείξει έμπρακτα την στήριξη και την αλληλεγγύη της προς όλα τα πληττόμενα κράτη – μέλη της. Κατά συνέπεια, η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την σύσταση του Ταμείου Ανάκαμψης θέτει νέα δεδομένα στην ευρωζώνη και τολμώ να πω ότι ήδη η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον ευνοημένων κρατών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στην λίστα με τις χώρες που λαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσό οικονομικής βοήθειας και πιστέψτε με αυτό είναι προϊόν της σοβαρής, μεθοδικής και υπεύθυνης διαπραγμάτευσης που διεξήγαγε η ελληνική κυβέρνηση. Πιο συγκεκριμένα, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο ήδη αποκαλείται ως «το μπαζούκας της οικονομίας», έχει εγκρίνει υπέρ της Ελλάδας την χορήγηση ενός κονδυλίου ύψους 32 δισ ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 18% του ΑΕΠ της χώρας και αποτελεί το καλύτερο μέσο για να δοθεί μία δυναμική ώθηση προς την κατεύθυνση της επανεκκίνησης της οικονομίας.
Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα είναι από τις πιο ωφελημένες χώρες, καθώς οι προτάσεις της Επιτροπής πληρούν τις τέσσερις προϋποθέσεις που είχαμε θέσει:
Πρώτον, το προτεινόμενο πακέτο είναι μεγάλο και φιλόδοξο. Στην Ελλάδα αναλογούν πόροι περίπου 32 δισεκατομμυρίων ευρώ. Και αυτό αντανακλά την ενισχυμένη αξιοπιστία της χώρας. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έθεσε, εδώ και μήνες, τα θέματα αυτά, τόσο σε διμερές όσο και σε πολυμερές επίπεδο με αποκορύφωμα τις
τηλεδιασκέψεις των Συνόδων Κορυφής. Δεύτερον, είναι ευέλικτο. Προβλέπεται τετραπλασιασμός του «Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης» προς την οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, κάτι που είχε βάλει
πρώτος ο Πρωθυπουργός στο ευρωπαϊκό τραπέζι, στο πλαίσιο της πράσινης ατζένταςτης Κυβέρνησης. Προβλέπεται η αύξηση του rescEU για την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας των κρατών-μελών. Κάτι που, επίσης, είχε προτείνει εδώ και χρόνια ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ως αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Προβλέπονται, επίσης, αυξημένες δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη. Τρίτον, αφορά περισσότερο επιχορηγήσεις και λιγότερο δάνεια. Και το πακέτο των επιχορηγήσεων που αναλογεί στην Ελλάδα αντιστοιχεί, στην ουσία σε ένα δεύτερο ΕΣΠΑ, ανεβάζοντας σε περισσότερα από 50 δισεκατομμύρια ευρώ τα ποσά που θα κατευθυνθούν στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Τέταρτον, το πακέτο θα χρηματοδοτηθεί από κοινό δανεισμό.
Υπενθυμίζεται πως όταν – στις 25 Μαρτίου – ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και άλλοι οκτώ
ηγέτες, με κοινή επιστολή τους προς τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ζητούσαν έναν μηχανισμό κοινού ευρωπαϊκού δανεισμού, το αίτημά τους έμοιαζε με ουτοπία. Και, όμως, έγινε, πραγματικότητα. Το πακέτο αυτό, που πιθανότατα θα είναι έτοιμο προς εκταμίευση τους προσεχείς μήνες, θα διατεθεί για την υλοποίηση επενδύσεων, την πραγματοποίηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και φυσικά για την ενίσχυση εργαζομένων και επιχειρήσεων. Η κυβέρνηση της ΝΔ, με την σοβαρότητα και την υπευθυνότητα που την διακρίνει, αποτελεί την ασφαλιστική δικλείδα που εγγυάται ότι τα χρήματα αυτά θα διατεθούν μέχρι κεραίας εκεί που πρέπει και θα δαπανηθούν με όρους απόλυτης διαφάνειας. Στο πλαίσιο αυτό -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- η Κυβέρνηση έχει μεγάλη ευθύνη να αξιοποιήσει αυτή την ιστορική ευκαιρία για την Πατρίδα μας. Δεν θα ξοδέψουμε, αλλά θα επενδύσουμε, με σύνεση και υπευθυνότητα, τους πόρους αυτούς για να μεταμορφώσουμε την Ελλάδα.
Εκτός από ένα μεγάλο βήμα προόδου είναι ταυτόχρονα και μία απάντηση στους ευρωσκεπτικιστές και κάθε είδους λαϊκιστές που προέβλεπαν το τέλος της Ένωσης. Από τα 750 δισ. ευρώ, τα 500 δισ. θα δοθούν με την μορφή επιχορηγήσεων. Αν σε αυτά τα ποσά, συνυπολογίσουμε και τα 540 δισ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, του ESM και του SURE, τότε η συνολική ευρωπαϊκή παρέμβαση πλησιάζει το 1,3 τρισ. ευρώ. Και στην παρέμβαση αυτή δεν υπολογίζεται ούτε η ποσοτική χαλάρωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Η οικονομία της χώρας έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία εκτιμάτε πως θα αντέξει ή έρχεται νέα ύφεση και πότε πιστεύετε πως μπορεί να επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα;
Η κυβέρνησή μας από την πρώτη στιγμή έλαβε όλα τα αναγκαία μέτρα τόσο για την αντιμετώπιση της πανδημίας όσο και για την ουσιαστική στήριξη της οικονομίας. Ήδη από τον Μάρτιο ψηφίστηκε το πρώτο πακέτο οικονομικής στήριξης εργαζομένων αλλά και επιχειρήσεων τόσο αυτών που έκλεισαν όσο και εκείνων που συνέχισαν την λειτουργία τους, το οποίο περιλάμβανε μεταξύ άλλων, έκπτωση 25% στις φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις (υπό τον όρο της εμπρόθεσμης πληρωμής τους), την αναστολή πληρωμής δόσεων και βεβαιωμένων οφειλών, την επιστροφή φόρων έως 30.000 ευρώ για εκκρεμείς υποθέσεις ελέγχου, την ενίσχυση της ρευστότητας με σχεδόν 1 δισ ευρώ, την υπαγωγή των εργαζομένων σε επιχειρήσεις που επλήγησαν σε καθεστώς αναστολής εργασίας, την αποζημίωση ειδικού σκοπού, ενώ και τους επόμενους μήνες ενισχύθηκε και επεκτάθηκε προς όλους τους κλάδους το παραπάνω πλέγμα προστασίας και ενίσχυσης, με τελευταίο κρίκο σε αυτή την μακρά αλυσίδα την εξαγγελία του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ για την ενίσχυση της απασχόλησης. Παράλληλα,και επειδή η παρούσα υγειονομική κρίση, συνοδεύεται αναπόδραστα από μίαοικονομική αλλά και ανθρωπιστική κρίση, καταφέραμε να επιτύχουμε τηντρίμηνη παράταση (μέχρι το τέλος Ιουλίου) του καθεστώτος για την προστασία της πρώτης κατοικίας. Από την 1 η Ιουνίου ξεκίνησε η καταβολή μειωμένου Φ.Π.Α., από το 24% στο 13%, στον καφέ καιτα μη αλκοολούχα ποτά, στα εισιτήρια των κινηματογράφων, καθώς και στις μεταφορές με τρένο, μετρό και τραμ, αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, αεροπλάνα και πλοία. Επίσης, ξεκίνησε και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών στη μισθωτή εργασία κατά 0,90 ποσοστιαίες μονάδες (0,48% για τονεργοδότη και 0,42% για τον εργαζόμενο) για τις θέσεις πλήρους απασχόλησης.
Πράγματι, η πανδημία ανέκοψε την ανοδική πορεία της οικονομίας και αποστολή μας είναι, εφαρμόζοντας το κατάλληλο μείγμα οικονομικής πολιτικής, να περιορίσουμε κατά το δυνατόν την ένταση, την έκταση και την χρονική διάρκεια της ύφεσης.
Αισιοδοξώ ότι με την εφαρμογή του προγράμματός μας, το οποίο περιλαμβάνει πακέτα φοροελαφρύνσεων και μέτρων ενίσχυσης της ρευστότητας, η οικονομία μας θα επανέλθει πολύ σύντομα σε τροχιά ανάπτυξης.
Τις τελευταίες ημέρες ο πρωθυπουργός ουσιαστικά έχει πιάσει ξανά το νήμα από εκεί που το είχε αφήσει πριν από την πανδημία, προχωρώντας σε πολλές επαφές και αναζήτηση επενδύσεων για τη χώρα. Πόσο εύκολο είναι όμως αυτό με δεδομένο το πλήγμα που έχουν δεχθεί και άλλες χώρες από την πανδημία;
Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι είναι εύκολο, το αντίθετο μάλιστα. Είναι όμως μονόδρομος για να επιτύχουμε την ανάταξη της οικονομίας που δέχθηκε ισχυρό και πρωτόγνωρο πλήγμα από το δίμηνο lock down, ενώ παράλληλα πρέπει να εμπλουτιστεί το οπλοστάσιό της με όλα εκείνα τα εφόδια που είναι απαραίτητα για να ξεπεράσει όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα αλλά και ταχύτερα την επερχόμενη ύφεση. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία και η συναφής με αυτήν ύφεση έχουν λάβει παγκόσμιες διαστάσεις, εντούτοις είμαι αισιόδοξος ότι οι προσπάθειες του πρωθυπουργού για την προσέλκυση επενδύσεων θα στεφθούν από επιτυχία. Και το πιστεύω αυτό πρώτον διότι η κυβέρνηση από την πρώτη κιόλας ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της, συνεπής με τις προεκλογικές της εξαγγελίες, εφήρμοσε και εξακολουθεί πιστά να εφαρμόζει μία άκρως φιλοεπενδυτική και μεταρρυθμιστική πολιτική συνιστάμενη στη μείωση των φορολογικών και ασφαλιστικών βαρών καθώς και στον δραστικό περιορισμό της γραφειοκρατίας, ενώ παράλληλα με την επιτυχημένη κατά γενική ομολογία αντιμετώπιση της πανδημίας απέδειξε ότι αποτελεί έναν όχι μόνο ελκυστικό αλλά και απόλυτα ασφαλή επενδυτικό προορισμό για κάθε υποψήφιο επενδυτή.
Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα από την κυβέρνηση υπάρχει δυσαρέσκεια από τους ασχολούμενους κυρίως στον τουριστικό τομέα για τα μέτρα που έχουν παρθεί. Τι απαντάτε;
Αν πω ότι ο τουρισμός αποτελεί την βαριά βιομηχανία της οικονομίας, προφανώς και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας. Η στήριξη και η τόνωση του τουρισμού είναι ένα από τα τρία στοιχήματα (τα άλλα δύο είναι το άνοιγμα των σχολείων και η επαναλειτουργία των καταστημάτων εστίασης) που πρέπει να κερδίσει η κυβέρνηση.
Και όταν λέω να κερδίσει εννοώ να επιτύχει την σταδιακή επαναφορά τους στην προ κορωνοϊού κατάσταση χωρίς όμως να σημειωθεί μεγάλη διασπορά της νόσου. Όπως εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς, η επαναλειτουργία των τουριστικών μονάδων και η μέριμνα για την ανάσχεση εξάπλωσης της επιδημίας αποτελούν μία δύσκολη
εξίσωση. Την 1 η Ιουνίου έγινε το πρώτο βήμα για την επανεκκίνηση του τουρισμού, καθώς άνοιξαν τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας και οι κατασκηνώσεις (camping). Από τις 15 Ιουνίου, η Ελλάδα ξανανοίγει τις πύλες της στον κόσμο, έτοιμη να υποδεχτεί τους επισκέπτες της, μεθοδικά, με κανόνες και πρωτόκολλα ασφάλειας και
υγιεινής. Ξεκινάμε, έχοντας ως πρόσθετο πλεονέκτημα την αυξημένη αξιοπιστία της χώρας μας και την εμπιστοσύνη της διεθνούς κοινότητας. Ένα πλεονέκτημα που μας έδωσε η έγκαιρη λήψη αποφάσεων, ο αποτελεσματικός έλεγχος, η ιχνηλάτηση, η διαφάνεια, η ατομική ευθύνη και η συλλογική ωριμότητα. Όπως σε όλο το προηγούμενο διάστημα, έτσι και στο διάστημα που ακολουθεί, η υγεία και η ασφάλεια για όλους παραμένουν βασικές και αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες της Κυβέρνησης. Η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να αξιολογεί συνεχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα, σε συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες αλλά και τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς και ανάλογα θα δέχεται επισκέπτες από τις χώρες που παρουσιάζουν βελτίωση στην επιδημιολογική τους καμπύλη. Ταυτόχρονα, όμως, θα παραμένει σε εγρήγορση για το ενδεχόμενο επιδείνωσης σε κάποιες από αυτές. Στο μεταξύ, ενισχύονται οι υγειονομικές υποδομές σε ολόκληρη τη χώρα, με ιδιαίτερη έμφαση στα νησιά μας και λαμβάνονται μέτρα για την άμεση διαχείριση ενδεχόμενων κρουσμάτων. Στόχος μας είναι η μέγιστη ασφάλεια των κατοίκων, των εργαζομένων και των επισκεπτών μας σε όλη την Επικράτεια. Παράλληλα, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αύξηση του εσωτερικού τουρισμού μέσω του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους».
Ποιο το σχόλιο σας για το πρόγραμμα Μένουμε ¨Ορθιοι του ΣΥΡΙΖΑ που παρουσιάστηκε εν μέσω πανδημίας;
Είναι ένα πρόγραμμα που βρίθει αντιφάσεων, ανακριβειών και ανακολουθιών. Πιο συγκεκριμένα: Α) Ζητά 4.000 προσλήψεις στην Υγεία, όταν έχουν ήδη προσληφθεί 4.150. Μήπως ο ΣΥΡΙΖΑ επί της ουσίας θέλει απολύσεις; Β) Ζητά σύγκληση με τον μέσο όρο στην Ευρώπη στις κλίνες ΜΕΘ, ενώ παρέδωσε 557 κλίνες ΜΕΘ που αντιστοιχούν στο μισό του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Δεν άκουσε, ούτε είδε ότι οι κλίνες ΜΕΘ ξεπέρασαν τις 1.000 και ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει δεσμευθεί να φτάσει το μέσο όρο της Ε.Ε., δηλαδή περίπου 1.200 κλίνες ΜΕΘ; Γ) Υπόσχεται μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50%, ενώ έχει ήδη ανακοινωθεί γενναία μείωση της προκαταβολής φόρου τον Ιούλιο. Δ) Θυμήθηκε τη σημασία των δημοσίων επενδύσεων στην αντιπολίτευση, ενώ όταν ήταν επί 4,5 χρόνια στην Κυβέρνηση υποεκτελούσε συστηματικά – κατά δισεκατομμύρια ευρώ – το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πίστευα ότι τα τεσσεράμισι χρόνια διακυβέρνησης θα ήταν αρκετά προκειμένου ο ΣΥΡΙΖΑ να ωριμάσει πολιτικά και να αποβάλλει τις χρόνιες παιδικές ασθένειες, αλλά δυστυχώς διαψεύστηκα πανηγυρικά.
Με νέο δεδομένο την επιθυμία της Τουρκίας να κάνει έρευνες στα έξι μίλια κοντά σε Ρόδο Κάρπαθο και Κρήτη βλέπουμε πως η προκλητικότητα της γείτονος δεν σταματά τι απαντάτε;
Η δημοσίευση στην τουρκική Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σειράς αιτήσεων για χορήγηση από την τουρκική κυβέρνηση άδειας έρευνας και εκμετάλλευσης στην κρατική εταιρεία πετρελαίων της Τουρκίας σε περιοχές ελληνικής υφαλοκρηπίδας εντάσσεται στο πλαίσιο σειράς ενεργειών με τις οποίες η Τουρκία αποπειράται βήμα-βήμα να σφετεριστεί κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας. Για τις ενέργειες αυτές κλήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών ο Τούρκος πρέσβης στον οποίο επιδόθηκε σχετικό διάβημα. Είναι προφανές ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί παρακολούθημα του ανυπόστατου τουρκο-λιβυκού μνημονίου. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Οι παράνομες ενέργειες της Τουρκίας δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Αδυνατούν να θίξουν τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, που εδράζονται στο Διεθνές Δίκαιο και στο Διεθνές Δίκαιο τη Θάλασσας.
Η Ελλάδα ήταν και παραμένει απολύτως προετοιμασμένη για να αντιμετωπίσει και αυτήν την πρόκληση, εφόσον η Τουρκία αποφασίσει τελικά να την υλοποιήσει. Είναι αυτονόητο ότι θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να προασπίσουμε τα σύνορά μας και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για το μεταναστευτικό όμως το πρόβλημα παραμένει. Τι πρέπει να γίνει από τη πλευρά της Ελλάδος αλλά και από την ΕΕ;
Οι ροές -στα νησιά και στον Έβρο- ακολουθούν μια συνεχώς πτωτική πορεία. Τον περασμένο Απρίλιο, σημειώθηκε μείωση σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 της τάξεως του 97,26%, ενώ το Μάιο η μείωση σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, ήταν 91%. Αναλυτικά, τον Απρίλιο του 2019 έφτασαν στη χώρα μας 2.773 πρόσφυγες και μετανάστες, ενώ το 2020 μόλις 76. Αντίστοιχα, το Μάιο του 2019 αφίχθησαν 3.141 άτομα, ενώ τον Μάιο του 2020 είχαν έρθει 204. Σήμερα οι διαμένοντες στα ΚΥΤ των νησιών έχουν μειωθεί κατά 15% σε σχέση την αρχή του έτους. Συνολικά 13.000 άτομα έχουν μεταφερθεί από 1η Ιανουαρίου του 2020 από τα νησιά προς την ενδοχώρα. Έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στα 3 εκ των 5 νησιών του Ανατολικού Αιγαίου (Σάμος, Κως, Λέρος) και η Κυβέρνηση βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Χίο και Λέσβο. Παράλληλα, συνεχίζεται η οικονομική ενίσχυση των Δήμων, εντός των διοικητικών ορίων των οποίων βρίσκονται δομές φιλοξενίας. Διετέθησαν ανταποδοτικά τέλη ύψους 2.778.202 ευρώ συνολικά στους Δήμους για το α’ τρίμηνο του 2020, ενώ είχαν ήδη χορηγηθεί 9.491.400 ευρώ το 2019. Συνολικά, οι δικαιούχοι Δήμοι έλαβαν 12.269.602 ευρώ. Επιπλέον, συστάθηκε «Ταμείο Αλληλεγγύης» στο οποίο έχουν διατεθεί 25 εκ. ευρώ για χρηματοδότηση έργων σε Δήμους. Μέσα στο χρόνο τερματίζεται η λειτουργία των 60 από τις 93 δομές που στεγάζονται σε ξενοδοχειακές μονάδες στις οποίες φιλοξενείται περίπου το 8% του μεταναστευτικού πληθυσμού.