Τα καλλιτεχνικά δεν πρέπει να καταργηθούν από τα σχολεία
Γράφει η Ελένη Παπουτσή, Εκπαιδευτικός – Πολιτισμολόγος Ευρωπαϊκού Πολιτισμού
Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας περιορίζονται οι ώρες λειτουργίας των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων.
Τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε ωδεία ή σε σχολές ζωγραφικής η σε θεατρική αγωγή ή να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, πώς θα έρθουν σε επαφή με αυτές τις τέχνες;
Το Δημοτικό δε φτάνει γιατί μπορεί ν’ ανακαλύψουν την κλίση τους στο Γυμνάσιο και Λύκειο ωριμάζοντας. Επί πλέον στο Λύκειο τους χρειάζεται το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο για τις Πανελλήνιες. Γιατί να τ’ αφήνει ξεκρέμαστα;
Καλό βέβαια θα ήταν να δίνονται αυτά σε ένα ψηλό επίπεδο.
Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό που θα έπρεπε να το επιδιώξει το Υπουργείο για τον εκπολιτισμό των παιδιών, καλό είναι να έρχονται σε κάποια επαφή στο Δημόσιο σχολείο για ν ανοίγουν οι ορίζοντες των παιδιών με όλα αυτά τα μαθήματα.
Πολλά παιδιά όταν αλλάζουν αίθουσα, πιάνοντας τα μουσικά όργανα, παίζοντας θέατρο, η ζωγραφίζουν τας, ανεβάζουν τη συναισθηματική και πνευματική τους νοημοσύνη.
Η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων είναι οπισθοδρόμηση. Η βελτίωσή τους είναι πολιτισμός.