Α. Γκίκα στο LastPoint: Η εκπαίδευση, η μάθηση ακμάζει έστω στην εποχή του κορωνοϊού!

Γράφει η Μαρία Χονδρογιάννη, Δημοσιογράφος

Η ελληνική κυβέρνηση έχει αποδείξει πως μπορεί να αντιμετωπίζει τα πάντα με νηφαλιότητα και με σύνεση. Αυτό αποδεικνύεται και στον τομέα της εκπαίδευσης με αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που έγινε και συνεχίζεται για να μην μείνει κανένα παιδί χωρίς μάθηση. Χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις ακόμη και μέσα στην πανδημία του κορονοϊού.

Στον αγώνα που έγινε ώστε όχι μόνο να μην καταρρεύσει η εκπαίδευση αλλά να γίνουν και βήματα προς τα εμπρός αναφέρεται σε συνέντευξή που παραχώρησε στο LastPoint.gr η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Αναστασία Γκίκα.

Η κ. Γκίκα περιγράφει όλη τη σκληρή δουλειά που γίνεται στο υπουργείο Παιδείας. Αναφέρεται στις ημερομηνίες επιστροφής των παιδιών στα σχολεία αλλά και στο πότε θα πραγματοποιηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις.   Μιλάει για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με στοιχεία για τον αριθμό των συμμετεχόντων.

«Όπως ακούσατε και χθες στην ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας την οποία όλοι οι Έλληνες με θρησκευτική ευλάβεια παρακολουθούμε , ο κ. Τσιόδρας είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να ανοίξουν τα σχολεία.Αυτή είναι η εισήγηση.Το πως θα ανοίξουν, δηλαδή οι προϋποθέσεις και ο τρόπος, είναι λεπτομέρειες που συζητάμε. Θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των μαθητών .Επίσης να τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής. Να εφαρμόζονται δηλαδή όλα τα μέτρα στα οποία έχουν εστιάσει οι ειδικοί. Για όλα αυτά θα ενημερώσουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Έτσι θα προχωρήσουμε στο άνοιγμα των εκπαιδευτηρίων», τονίζει η κ. Γκίκα.

Όσο για το αν η Ελλάδα έκανε άλμα προς την ψηφιακή εποχή της εκπαίδευσης η κ. Γκίκα τονίζει:

«Αυτή είναι η παρακαταθήκη μας για το μέλλον. Γίνονται συνεχώς συνδιασκέψεις μεταξύ των συντονιστών   με τους εκπαιδευτικούς. Τους δίνουν οδηγίες . Επίσης είναι συνεχής η επικοινωνία των περιφερειακών διευθυντών με τους διευθυντές των σχολείων. Η εκπαίδευση ακμάζει έστω και στην εποχή του κορονοϊού. Οι εκπαιδευτικοί δίνουν το στίγμα των ανθρώπων που αγωνίζονται. Το στίγμα των μαχητών. Είναι το καλύτερο πρότυπο για τα παιδιά μας»

Η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται και στις πολλές δωρεές που έγιναν στο υπουργείο Παιδείας για να έχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί τον εξοπλισμό που χρειάζονται για τα εξ αποστάσεως μαθήματα.

Αναλυτικά η συνέντευξή της κ. Αναστασίας Γκίκα στο LastPoint και την συνεργάτη μας, δημοσιογράφο Μαρία Χονδρογιάννη:

Μετά τη δίνη στην οποία και η Ελλάδα βρέθηκε εξαιτίας της πανδημίας η συζήτηση εστιάζεται στην επιστροφή στην κανονικότητα. Σε ποιο επίπεδο είναι οι σχεδιασμοί στο υπουργείο Παιδείας;

Έχουμε αρχίσει τους σχεδιασμούς για την επανεκκίνηση της εκπαίδευσης από την πρώτη ημέρα που έκλεισαν τα σχολεία. Υπάρχουν διάφορα σενάρια. Θα τα θέσουμε σε εφαρμογή ανάλογα με τις οδηγίες των ειδικών .Έχουμε ανθρώπους που εμπιστευόμαστε τόσο εμείς όσο και ο ελληνικός λαός. Ο καθηγητής λοιμοξιολογίας κ. Σωτήρης Τσιόδρας έχει την εκτίμηση την αγάπη και την εμπιστοσύνη όλων. Μαζί με την ομάδα του μας δίνουν οδηγίες για το τι θα πρέπει να κάνουμε και το πώς θα το κάνουμε.

Ποια είναι η εισήγηση της επιτροπής των 28 λοιμοξιολόγων και προς το υπουργείο Παιδείας για την επιστροφή της εκπαίδευσης στην κανονικότητα;

¨Όπως ακούσατε και χθες στην ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας την οποία όλοι οι Έλληνες με θρησκευτική ευλάβεια παρακολουθούμε , ο κ. Τσιόδρας είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να ανοίξουν τα σχολεία.Αυτή είναι η εισήγηση.Το πως θα ανοίξουν, δηλαδή οι προϋποθέσεις και ο τρόπος, είναι λεπτομέρειες που συζητάμε. Θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των μαθητών .Επίσης να τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής. Να εφαρμόζονται δηλαδή όλα τα μέτρα στα οποία έχουν εστιάσει οι ειδικοί. Για όλα αυτά θα ενημερώσουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Έτσι θα προχωρήσουμε στο άνοιγμα των εκπαιδευτηρίων.

Ήδη έχει κυκλοφορήσει η είδηση ότι πρώτοι θα επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές των Λυκείων και ειδικά οι μαθητές της Γ τάξης του λυκείου. Πως έχει το σχέδιο για την επιστροφή των παιδιών και τι θα γίνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις πότε θα πραγματοποιηθούν;

Πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στους μαθητές των Λυκείων. Έχουμε λάβει ειδική μέριμνα για τους μαθητές της Γ τάξης . Για αυτό το λόγο γενναιόδωρα μειώσαμε την ύλη.Έχει αφαιρεθεί, όπως είναι ήδη γνωστό, το ένα τρίτο.Τα παιδιά θα γυρίσουν στα σχολεία όταν θα μας το επιτρέψουν οι ειδικοί, δηλαδή, τα μέλη της επιτροπής λοιμοξιολόγων που εξετάζουν την κατάσταση αξιολογούν τα δεδομένα που υπάρχουν και εισηγούνται. Έχουμε σκοπό να ξεκινήσουν οι Πανελλήνιες εξετάσεις μέσα στον Ιούνιο. Θα ολοκληρωθούν στο σωστό χρόνο. Να μην ξεχνάμε πως έχουμε και τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται μετά. Θέλω να γνωρίζουν πάντως οι μαθητές πως οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν στα μέσα του Ιουνίου και θα τελειώσουν λίγο πριν τα μέσα Ιουλίου.

Πότε θα επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές των Γυμνασίων και των δημοτικών σχολείων; Και σε αυτή την περίπτωση προέχουν οι οδηγίες των ειδικών;

Αυτό είναι το σημαντικότερο. Δεν μπορούμε να βάλουμε σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών καθώς και των οικογενειών τους. Για το λόγο αυτό περιμένουμε τις οδηγίες των ειδικών. Έχουμε τουλάχιστον πέντε σενάρια για το πώς θα πρέπει να γίνει η επανεκκίνηση την οποία περιμένουμε με χαρά. Θα είναι η ένδειξη ότι η χωρά μας επιστρέφει σιγά σιγά και σταθερά σε μια κανονικότητα. Αυτή την κανονικότητα την αξίζουν οι Έλληνες γιατί έχουν με πολύ μεγάλη πειθαρχία εφαρμόσει τα μέτρα που αποφάσισε και ανακοίνωσε η κυβέρνηση με βάση τις οδηγίες που είχε στη διάθεση της.

Υπάρχει περίπτωση να μείνουν κλειστά για φέτος τα δημοτικά σχολεία και τα γυμνάσια ; Εξετάζετε και αυτό το σενάριο;

Αυτό το σενάριο δεν το εξετάζουμε αυτή τη στιγμή. Όπως γνωρίζετε χθες είχαμε το «πράσινο   φως» από τον κ. Τσιοδρα που μας κατηύθυνε στην επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων. Δεν θα ανοίξουν όλες μαζί οι εκπαιδευτικές μονάδες. Κάποια στιγμή θα ξεκινήσουν όμως, αφού τεθούν σε εφαρμογή όλα τα απαραίτητα μέτρα και τα γυμνάσια και τα δημοτικά σχολεία. Ενδεχομένως να επεκταθεί η σχολική χρονιά για τα γυμνάσια. Το αναφέρω αυτό γιατί θα πρέπει να ξεκινήσουν οι πανελλήνιες. Η επέκταση της σχολικής χρονιάς για τα δημοτικά σχολεία θα είναι ίσως λίγο μεγαλύτερη. Σε αυτή την κατεύθυνση εστιάζουμε με βάση τους ειδικούς. Αν όμως οι ειδικοί έχουν άλλες ενδείξεις και εισηγηθούν διαφορετικά, θα πρέπει να ακολουθήσουμε πιστά τις οδηγίες και τις εντολές τους όπως έχουμε κάνει σε όλα τα θέματα. Όλα τα υπουργεία ακολουθούν τις αποφάσεις και εφαρμόζουν τις οδηγίες τους.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ο κορονοϊός θα μείνει για ένα ενάμιση χρόνο ακόμη ίσως και περισσότερο. Πως θα είναι όμως η κατάσταση στα σχολεία. Εκτός από τις απολυμάνσεις ποια άλλα μέτρα προτίθεται το υπουργείο Παιδείας να λάβει για την προστασία των μαθητών από τον ιό;Το αναφέρω αυτό γιατί το φθινόπωρο θα   έχουμε σύμφωνα με τους ειδικούς και πάλι αύξηση των κρουσμάτων

Αυτό είναι ένα απαισιόδοξο σενάριο. Ως αισιόδοξος άνθρωπος κοιτώντας μπροστά θεωρώ, πως μέσα σε λίγους μήνες θα έχουμε και τη θεραπεία και το εμβόλιο. Δεν θα χρειαστεί να ταλαιπωρηθεί όλη η Ελλάδα και ο υπόλοιπος κόσμος για ενάμιση χρόνο ακόμη. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε την κατάσταση και τα γεγονότα όπως διαδραματίζονται. Επιβάλλεται να προσπαθήσουμε για το καλύτερο. Ακόμη και αν έχουμε την χειρότερη περίπτωση θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε. Η ελληνική κυβέρνηση έχει αποδείξει πως μπορεί να αντιμετωπίζει τα πάντα με νηφαλιότητα και με σύνεση. Αν έχουμε αυτό το πολύ αρνητικό σενάριο θα ετοιμαστούμε πολύ νωρίτερα, για να το αντιμετωπίσουμε. Απευχόμαστε κάτι τέτοιο.

Ειδικά στις τάξεις που σε αρκετά σχολεία είναι μικρές και οι μαθητές αντίστοιχα πολλοί τι πρέπει να γίνει με τις αποστάσεις ασφαλείας; Θα χωριστούν τα τμήματα;

Είναι και αυτό ένα από τα σενάρια που εξετάζουμε. Δεν είναι ΤΟ σενάριο, δηλαδή η μοναδική λύση Έχουμε τουλάχιστον πέντε σενάρια στο τραπέζι, για τα οποία συζητάμε. Η βάση μας είναι η γνώμη και οι οδηγίες των ειδικών. Δεν είμαστε γιατροί. Δεν είμαστε επίσης και λοιμοξιολόγοι και δεν μπορούμε να λάβουμε από μόνοι μας κάποια απόφαση. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα τις οδηγίες του κ. Τσιόδρα και των συνεργατών του, τις σέβεται και τις εφαρμόζει. Βάση αυτών σχεδιάζει την άμεση επανεκκίνηση.

Επίσης υπάρχουν τάξεις σε δημόσια σχολεία που δεν έχουν παράθυρα. Πως θα γίνεται ο εξαερισμός με φυσικά αέρα και όχι με κλιματιστικές μονάδες καθώς οι ειδικοί και για αυτά έχουν τις ενστάσεις τους; Γενικά ποιες είναι οι εισηγήσεις των ειδικών;

Το έχουμε και αυτό λάβει υπόψη μας. Έχουμε κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Αυτό όμως αφορά μια πολύ μικρή ομάδα σχολείων. Δεν αφορά την πλειονότητα. Για κάθε περίπτωση έχουμε κάνει μια προετοιμασία. Νομίζω τις πρώτες ημέρες του Μαΐου ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανακοινώσει τις αποφάσεις της κυβέρνησης για όλα τα θέματα που μας αφορούν. Στο υπουργείο Παιδείας να ξέρετε και να είσαστε απολύτως βέβαιη ότι δουλεύουμε νυχθημερόν,   για τα διάφορα σενάρια παράλληλα   με όλες τις άλλες δραστηριότητες που καλό είναι να γνωρίζουν οι αναγνώστες σας. Εκτός από τα σενάρια την επαναλειτουργία των σχολείων υπάρχουν και άλλα θέματα όπως για παράδειγμα οι δωρεές που έχουν γίνει στο υπουργείο Παιδείας από πολλές ελληνικές εταιρείες ,βιομηχανίες, φιλέλληνες από το εξωτερικό, από ομογενείς, από τις Ενώσεις Ελλήνων Εφοπλιστών και Βιομηχάνων. Έχουμε λάβει πάρα   πολλά tablet. Και οι δωρεές συνεχίζονται. Αυτό που συμβαίνει είναι καταπληκτικό. Με αφορμή την ευκαιρία της συνέντευξης θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες αυτούς τους δωρητές. Η πρόσφορα τους δείχνει τη μεγάλη αλληλεγγύη, το αίσθημα   της κοινωνικής ευαισθησίας. Αποδεικνύει την ομοψυχία του Έλληνα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Η κατανομή των tablet ξεκίνησε με τα λύκεια και τα γυμνάσια. Σιγά σιγά θα έχουμε προσφορές και για τα δημοτικά σχολεία.

Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν τα παιδιά να κάνουν τα μαθήματα τους εξ αποστάσεως με την βοήθεια της τεχνολογία που θα έχουν στη διάθεση τους;

‘Έτσι θα μπορούν τα παιδιά που δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό να μελετούν από το σπίτι. Θα στηριχθούν όμως και οι εκπαιδευτικοί, που δεν διαθέτουν τα απαραίτητα μηχανήματα για να δουλέψουν και να προσφέρουν γνώσεις στους μαθητές. Η παροχή των tablet θα γίνεται με δανεισμό, από τα σχολεία για την περίοδο που είναι σε ισχύ η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ο δανεισμός γίνεται με την υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων από τους γονείς. Όλα τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία με τον τρόπο αυτό στη μάθηση.

Απέδωσε τελικά η τηλεκπαίδευση σε όλη τη χώρα ; Η συμμετοχή των μαθητών ήταν ικανοποιητική; Ποια τα συμπεράσματα και αν τα προγράμματα θα συνεχίζουν για ορισμένα ίσως μαθήματα να εφαρμόζονται;

Δεν είμαστε απλώς ευχαριστημένοι αλλά ενθουσιασμένοι. Θα πρέπει να εκφράσω τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη μου στους συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς γιατί έδειξαν απαράμιλλο ζήλο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η συνδρομή τους ήταν και είναι πολύτιμη. Με το φιλότιμο και το μεράκι και την ακάματη προσπάθεια τους στάθηκαν στο ύψος   το περιστάσεων. Έβαλαν πλάτη και τα κατάφεραν. Για το λόγο αυτό έχουμε αυτούς τους ασύλληπτους αριθμούς δηλαδή τα στοιχεία που δείχνουν την επιτυχία.

Ποια είναι λοιπόν τα στοιχεία για τη συμμετοχή των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Στις 11 Μαρτίου ανακοινώθηκε η απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων. Στις 13 Μαρτίου ξεκινήσαμε τις δοκιμές. Ήμασταν ήδη έτοιμοι.Είχαμε προβλέψει τι θα γίνονταν και ετοιμαστήκαμε.Το πρόγραμμα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ξεκίνησε σε ένα από τα λύκεια μιας βιοτικά υποβαθμισμένης περιοχής της Αθήνας.Αυτή η περιοχή αποτέλεσε το προπύργιο της προσπάθειας. Στις 16 Μαρτίου ξεκινήσαμε τηλεδιασκέψεις,   πρώτα για τα Λύκεια μετά για τα Γυμνάσια και στο τέλος για τα Δημοτικά σχολεία. Συμμετείχα σε 18 τηλεδιασκέψεις. Μίλησα σε 18.960   εκπαιδευτικούς που ήταν στις ομάδες στήριξης . Αύριο Παρασκευή 24 Απριλίου, θα γίνουν τηλεδιασκέψεις και για τους εκπαιδευτικούς των νηπιαγωγείων . Πρέπει να αναφέρουμε ότι και από μόνοι τους οι νηπιαγωγοί είχαν κάνει προσπάθεια για εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μικρών παιδιών. Πρέπει όμως να αναφέρουμε και τα στοιχεία. Στην πλατφόρμα e-me μέχρι τις 14 Μαρτίου ήταν 4.500   μαθητές.Μέχρι τις 16 Απριλίου ήταν 400.000 μαθητές. Μιλάμε για απίστευτους αριθμούς. Ήταν εγγεγραμμένοι 9.000 εκπαιδευτικοί και έγιναν 90.000. Οι διαφορές είναι μεγάλες.Αυτή τη στιγμή γίνονται καθημερινά 32.000 με 35.000 μαθήματα σε ηλεκτρονικές τάξεις. Οι συμμετοχές είναι 5.800.000 σε αυτές τις ηλεκτρονικές τάξεις. Με δεδομένο ότι έχουμε ένα εκατομμύριο παιδιά, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο αριθμός αυτός που σας έδωσα σημαίνει πως όλοι οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα σε πέντε ψηφιακές τάξεις.

Με βάση αυτά τα στοιχεία μπορούμε να πούμε πως οι μαθητές συμμετείχαν στην πλειοψηφία τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μελετούσαν με βάση τη διδασκαλία από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές;

Την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αγκάλιασαν οι μαθητές οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι γονείς. Το αναφέρω αυτό γιατί στην περίπτωση των παιδιών του δημοτικού σχολείου χρειάστηκε η βοήθεια των γονιών. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ενεργοποιηθεί σε τρεις άξονες. Ένας είναι ο άξονας που τον γνωρίζετε όλοι από την ΕΡΤ 2 που έχει έξι μαθήματα την ημέρα για παιδιά του δημοτικού σχολείου. Είναι επίσης ο άξονας της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που δημιουργεί τη ψηφιακή τάξη η οποία είναι κοντά στην κανονικά τάξη αλλά δεν την αποκαθιστά. Στην σημερινή συγκυρία όμως, είναι η καλύτερη λύση. Έχουμε και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω των e- me | e- class με τα στοιχεία που σας ανέφερα προηγουμένως. Όλα αυτά λειτουργούν μ ε μεγάλες θυσίες και πολλές εργατοώρες από τους εκπαιδευτικούς.   Η ανταπόκριση είναι μεγάλη. Πρέπει να αναφέρω πως και στα πανεπιστήμια γίνεται σε ποσοστό 97% τηλε-εκπαίδευση. Σαν Ελλάδα μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι γιατί αποτελούμε πρότυπο όχι μόνο στον τρόπο που πειθαρχήσαμε στην εφαρμογή των μέτρων που εισηγήθηκαν οι ειδικοί αλλά και στον τρόπο που   αντιμετωπίσαμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δίνοντας βαρύτητα και προβάδισμα στα παιδιά μας που είναι το μέλλον μας. Δώσαμε προβάδισμα σε αυτό για το οποίο όλοι εμείς στο υπουργείο Παιδείας δουλεύουμε και αγωνιζόμαστε νύχτα και ημέρα.

Αυτό σημαίνει πως η Ελλάδα έκανε άλμα στο θέμα της εξ αποστάσεως και ψηφιακής εκπαίδευσης; Η πανδημία μας οδηγήσει πολύ πιο μπροστά δηλαδή;

Αυτή είναι η παρακαταθήκη μας για το μέλλον. Γίνονται συνεχώς συνδιασκέψεις μεταξύ των συντονιστών   με τους εκπαιδευτικούς. Τους δίνουν οδηγίες . Επίσης είναι συνεχής η επικοινωνία των περιφερειακών διευθυντών με τους διευθυντές των σχολείων. Η εκπαίδευση ακμάζει έστω και στην εποχή του κορονοϊού. Οι εκπαιδευτικοί δίνουν το στίγμα των ανθρώπων που αγωνίζονται. Το στίγμα των μαχητών. Είναι το καλύτερο πρότυπο για τα παιδιά μας.

 

Ποιες είναι οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου που παρουσιάσατε προσφάτως ; Επιστρέφουν από το 2021 τα Λατινικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις θα έχουμε επίσης την τράπεζα θεμάτων;

Ξεκινάτε από το τέλος της εκπαιδευτικής σχολικής ζωής των μαθητών. Και εμείς ξεκινήσαμε από την αρχή. Μπαίνει στα προγράμματα γενικής παιδείας , ένα σημαντικό μάθημα η κοινωνιολογία. Επανέρχονται τα Λατινικά γιατί είναι η βάση της θεωρητικής κατεύθυνσης. Είναι πιστεύω μαζί με τα Αρχαία Ελληνικά η βάση των γλωσσών που ομιλούνται παγκοσμίως. Είναι η σημαντικότερη γλώσσα και για τη Νομική Σχολή και για πάρα πολλές ανθρωπιστικές επιστήμες.   Δικαίως και επανέρχονται. Και προεκλογικά είχαμε δηλώσει πως θα τιμήσουμε τα κλασικά γράμματα. Για αυτό το λόγο επανέρχονται οι εξετάσεις στο Γυμνάσιο για τα Αρχαία Ελληνικά. Είναι η βάση της παιδείας μας και δεν θα πρέπει να την αγνοήσουμε. Για το λύκειο οι τέσσερις προσανατολισμοί που ταλαιπώρησαν πολύ τη σχολική κοινότητα με τις ελλείψεις που δημιούργησαν και τα πολλά τμήματα δεν θα υφίστανται. Θα υπάρχουν τρεις κατευθύνσεις. Το πείραμα των τεσσάρων απογοήτευσε και απέτυχε. Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο εισάγουμε τον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης. Αυτό το κάνουμε ώστε να παρέχεται  βοήθεια και στον αγώνα για τη σχολική βία. Τώρα επίσης οι μαθητές θα εξετάζονται σε επτά μαθήματα. Θυμίζω παλαιότερα ήταν 10 και 11. Ο ΣΥΡΙΖΑ τα περιόρισε όμως και τα παιδιά αδιαφορούσαν για αυτά. Θα εξετάζονται και στη Βιολογία και στα Αρχαία Ελληνικά και στα Αγγλικά οι μαθητές. Θεωρούμε την ξένη γλώσσα πάρα πολύ σημαντική για να μπορέσουν οι μαθητές να διεκδικήσουν τις πανεπιστημιακές σπουδές και την επαγγελματική τους   αποκατάσταση σε ευρύτερο πλαίσιο. Εισάγουμε τα αγγλικά και στο νηπιαγωγείο με παιχνίδι και δημιουργικές δραστηριότητες. Για το δημοτικό έχουμε πιλοτικά προγράμματα εργαστήρια δεξιοτήτων. Αυτές οι θεματικές δηλαδή θα έχουν να κάνουν με τον εθελοντισμό την προφύλαξη από τις φυσικές καταστροφές, την σεξουαλική αγωγή, την οδική αγωγή που μας χρειάζεται πάρα πολύ . Αυτά όλα θα διατρέχουν την εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι και το γυμνάσιο σε πιλοτική εφαρμογή.

Υπάρχει μνεία στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τους αναπληρωτές;

Ειδικά για τα νησιά και τα Δωδεκάνησα θα υπάρχει διπλή μοριοδότηση για τους εκπαιδευτικούς αναπληρωτές που πηγαίνουν στα σχολεία ακριτικών περιοχών. Αυτό θα τους βοηθήσει να έχουν νωρίτερα εξέλιξη και διορισμό. Αυτό είχε εκλείψει και δημιούργησε μεγάλο   πρόβλημα και τη φετινή χρονιά. Θα λύσει   το πρόβλημα στελέχωσης των σχολείων που λειτουργούν σε απομακρυσμένες περιοχές.

Σε ότι αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που ήταν λόγος τριβής με το υπουργείο Παιδείας;

Ναι υπήρξε παλαιότερα ένα ζήτημα γιατί η αξιολόγηση δεν είχε τη μορφή την οποία δίνουμε εμείς. Πιστεύουμε στην αξιοκρατία. Νομίζω ότι αυτό είναι ζητούμε από   όλους τους Έλληνες. Ένας από τους λόγους που πολλοί νέοι μας έφυγαν στο εξωτερικό είναι γιατί δεν υπάρχει αξιοκρατία στην Ελλάδα. Εμείς θέλουμε να επιστρέψει η αξιοκρατία στη χώρα   μας. Για αυτό δεν θα πρέπει για κανένα λόγο να φοβόμαστε την αξιολόγηση. Η αξιολόγηση είναι για να μας κάνει καλύτερους και να προσπαθήσουμε περισσότερο. Στο πολυνομοσχέδιο γίνεται μνεία στην εσωτερική αξιολόγηση στη σχολική μονάδα. Γίνονταν στα σχολεία απλά θα γίνεται πιο οργανωμένα και στοχευμένα.

Τι θα γίνει με την δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Θα εφαρμοστεί πλήρως στη Ρόδο και την Κω από την επόμενη σχολική χρονιά;

Εφαρμόστηκε την τρέχουσα εκπαιδευτική χρονιά με περιορισμούς. Τη νέα θα την έχουμε κανονικά στη Ρόδο την Κω και την υπόλοιπη Ελλάδα. Είναι ένας από τους στόχους μας. Προφανώς και θέλουμε να συμμετέχουν όλα τα σχολεία. Είναι μέσα στο πρόγραμμα μας για ισότιμη πρόσβαση όλων των   παιδιών στην εκπαίδευση, στο δημόσιο σχολείο.Θα περιληφθούν οι υπόλοιποι 40 δήμοι που είχαν μείνει εκτός.

Μιας και είμαστε ακόμη εν μέσω της επιδημίας του κορονοϊού ποιο το μήνυμα σας στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς;

Το πρώτο που θέλω να πω είναι «Μένουμε Σπίτι». Το κάνουμε για να προφυλάξουμε τους οικείους μας και   για να περιορίσουμε τη διασπορά της νόσου. Το είναι ότι πρέπει να εφαρμόζουμε όλους τους κανόνες υγιεινής. Το τρίτο είναι ότι αυτή τη στιγμή μαθαίνουμε από το σπίτι μας. Χρησιμοποιούμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ετοιμαζόμαστε για την επόμενη ημέρα που θα γίνει η επανεκκίνηση και για τα σχολεία και θα βρεθούμε στην κανονικότητα. Τα βήματα πρέπει να είναι αργά και σταθερά. Μικρά βήματα προς την κανονικότητα. Δεν θα αλλάξουν όλα από τη μια στιγμή στην άλλη. Αυτό είναι αδύνατο να γίνει γιατί δεν μπορούμε να βάλουμε σε κίνδυνο όλα αυτά που με πολύ κόπο πετύχαμε . Θέλω να δώσω συγχαρητήρια για την πειθαρχία μας καθώς καταφέραμε ότι δεν μπόρεσε η υπόλοιπη Ευρώπη. Επίσης να ευχαριστήσω τους εκπαιδευτικούς για την προσπάθεια που έκαναν να στηρίξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τους μαθητές που ακολούθησαν και ακολουθούν τις οδηγίες των δασκάλων και εκπαιδευτικών τους και προχωρούν για την επόμενη ημέρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.