Όχι πειράματα με την Παιδεία
Γράφει ο Γιώργος Τσουμάνης
Στο επίκεντρο των τελευταίων ημερών έχει μπει ξανά η παιδεία. Αυτή τη φορά με θέμα την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με την νέα υπουργική ανακοίνωση οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα δίνουν δύο φορές πανελλήνιες. Οι πανελλήνιες σύμφωνα με αυτό το μοντέλο θα δίνονται τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο.
Με αυτόν τον τρόπο το άγχος για τους μαθητές διπλασιάζεται. Την ψυχολογία δεν την επηρεάζει αρνητικά μόνο το ζήτημα των διπλών Πανελληνίων αλλά και οι συνεχείς νέες ανακοινώσεις για την είσοδο των μαθητών στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ της προτίμησης τους. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και συνεχόμενες και βιαστικές αλλαγές σε ολόκληρη την παιδεία. Με αποτέλεσμα να δεχτούν μεγαλύτερη πίεση όλοι οι μαθητές και πόσο μάλλον οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου.
Στην παιδεία δεν χωράνε πειράματα και ειδικά στην Γ΄ Λυκείου. Όλοι είμαστε υπέρ κάποιων μεταρρυθμίσεων στην παιδεία. Αλλά να γίνουν τροποποιήσεις που δεν επιβαρύνουν τους μαθητές. Ακόμα οι αλλαγές πρέπει να εφαρμόζονται δύο με τρία χρόνια αφού ψηφισθούν για δύο λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι για περαιτέρω έρευνα για ακόμα καλύτερη αλλαγή. Ο δεύτερος και κυριότερος λόγος είναι η προετοιμασία του μαθητή στην συγκεκριμένη αλλαγή. Να γίνω πιο σαφής. Ένας μαθητής της Γ΄ Λυκείου δεν μπορεί να προετοιμαστεί ψυχολογικά αλλά και πρακτικά πάνω στην κάθε αλλαγή. Ένας μαθητής της Γ΄ Λυκείου είναι λογικό να έχει περισσότερο άγχος διότι δεν γνωρίζει τι μπορεί να του ξημερώσει. Λόγο του άγχους αλλά και πρακτικών λόγων η απόδοση του μπορεί να είναι χαμηλότερη από ότι θα ήταν υπό τις κανονικές συνθήκες.
Κύριε Υπουργέ αλλά και όλοι εσείς οι υπεύθυνοι για την παιδεία σταματήστε τις βιαστικές κινήσεις. Το μέλλον όλων των μαθητών στην ουσία όλη τους η ζωή βρίσκεται στα χέρια σας.