Τι συμβαίνει με την αργία των τριών Ιεραρχών 

Γράφει ο Αντώνιος Μιχελόγγονας, Νομικός

Στην εποχή του Διαδικτύου και των social media θα περίμενε κανείς η ενημέρωση να ενισχύεται. Οι πολίτες έχουν γρήγορη, φθηνή και εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία και περιμένεις να την αξιοποιούν καταλλήλως και να αποκτούν μια πληρέστερη εικόνα για τα τεκταινόμενα. 

Όσο ευκολότερη κι αν είναι η πρόσβαση στην πληροφορία, ο σημαντικότερος παράγοντας παραμένει η ορθότητα αυτής. Εν ολίγοις, η ευκολία της πρόσβασης στην πληροφορία καθιστά ευκολότερη την παραπληροφόρηση. Μια ψευδής είδηση μπορεί μέσα σε ελάχιστο χρόνο να κυκλοφορήσει και να διαδοθεί αρκετά, ώστε να επηρεάσει περισσότερο απ’ όσο αν ήταν αληθινή. 

Ας έρθουμε λοιπόν στην ουσία. Επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η εορτή των Τριών Ιεραρχών αποσυνδέθηκε από τον εκκλησιασμό της σχολικής κοινότητας και υποβαθμίστηκε μετατρεπόμενη από θρησκευτική εορτή σε κοινή αργία. Οι μαθητές σταμάτησαν να πηγαίνουν στο σχολείο και ουσιαστικά πρόσθεσαν μια Κυριακή στο πρόγραμμά τους. 

Με το παρόν νομοσχέδιο, η σχετική διάταξη του οποίου δεν έχει ακόμα ούτε διαμορφωθεί στην τελική της μορφή ούτε ψηφιστεί από τη Βουλή, επιχειρείται το εξής, όπως περιγράφεται κατά λέξη στην εισηγητική έκθεση: «Η 30ή Ιανουαρίου κάθε έτους, ημέρα της θρησκευτικής των Τριών Ιεραρχών, παύει να συμπεριλαμβάνεται στις ημέρες σχολικής αργίας. Αποκαθίσταται ως ημέρα πραγματοποίησης εορταστικών εκδηλώσεων προς τιμή των Μεγάλων αυτών Πατέρων αλλά και της Παιδείας, καθώς και των μετόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι εκδηλώσεις αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν θρησκευτικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικά με την προβολή του κοινωνικού και παιδαγωγικού έργου των Μεγάλων Πατέρων και της εν γένι προσφοράς τους στην Εκπαίδευση και τα Γράμματα. Η εν λόγω ρύθμιση καταλαμβάνει τόσο την Πρωτοβάθμια όσο και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δημόσια και ιδιωτική, έτσι ώστε ο τρόπος εορτασμού της συγκεκριμένης θρησκευτικής και σχολικής εορτής να είναι καθολικός και ενιαίος».

Εν ολίγοις, αυτό που φέρεται να επιδιώκεται με τη νέα τροποποίηση της διάταξης είναι μια ριζική ενίσχυση και επαναφορά του θρησκευτικού χαρακτήρα της ημέρας. Δε θα πρόκειται πλέον για ακόμα μια Κυριακή που τα παιδιά δεν πάνε σχολείο, αλλά θα είναι ξανά μια ημέρα αφιερωμένη στη θρησκευτική παιδεία. Αφήνεται στην ευχέρεια των διευθυντών και των εκπαιδευτικών το είδος των εκδηλώσεων που θα λαμβάνουν χώρα, με ξεκάθαρη όμως κατεύθυνση τη θρησκευτική-παιδαγωγική, με εστίαση στα πρόσωπα των τριών Αγίων. Και φυσικά ανοίγει ξανά διάπλατα ο δρόμος για επαναφορά του εκκλησιασμού. 

Τι έχει γίνει δηλαδή; Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταργήσει πλήρως μια θρησκευτική εορτή, μετατρέποντάς τη σε κοινή αργία, και η κυβέρνηση επιχείρησε να μετατρέψει ξανά την ημέρα σε θρησκευτική εορτή. Μια ημέρα καλλιέργειας θρησκευτικού αισθήματος και εκπαιδευτικής δραστηριότητας, πολύ χρησιμότερη για τους μαθητές απ’ ό, τι να κάθονται σπίτι τους. 

Ενώ λοιπόν πρόκειται για μια κίνηση με ξεκάθαρο στόχο και προσανατολισμό, το νόημά της άλλαξε τελείως με ένα μόνο τίτλο: Καταργείται η αργία των Τριών Ιεραρχών. Ο καθένας τον ερμηνεύει όπως θέλει. Συνήθως αρνητικά. 

Μένει να δούμε το τελικό κείμενο της διάταξης που θα ψηφιστεί για να μάθουμε πόσο επηρέασε τελικά αυτή η σύντομη ιστορία το χαρακτήρα που τελικά θα λάβει η εορτή. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.