«Θεσμικό έγκλημα» στην Παιδεία!
Καταργεί την τεχνολογική Εκπαίδευση, αναδιατάσσει χωρίς σχέδιο τον ακαδημαϊκό χάρτη, απαξιώνει τα κλασικά γράμματα και το Λύκειο, ποινικοποιεί την αριστεία.
Εισήγηση – «καταπέλτης» από τη Ν. Κεραμέως – Αποχώρησε το ΚΙΝ.ΑΛ.
Κατάργηση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στη χώρα, αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη χωρίς να υπάρχει στρατηγικό σχέδιο για κάτι τέτοιο, επιχείρηση απαξίωσης των κλασικών γραμμάτων και του Λυκείου, υποβάθμιση των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων, «φρενάρισμα» της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Αυτές είναι οι βασικές παράμετροι του Νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων με ΤΕΙ. Η συζήτηση για το έκτασης 1.200 σελίδων κείμενο ξεκίνησε χθες στη Βουλή και ήταν… θυελλώδεις, με σύσσωμη την Αντιπολίτευση να καυτηριάζει τόσο το επείγον της διαδικασίας όσο και το περιεχόμενο του σ/ν που καθορίζεται εν πολλοίς από τις ιδεοληψίες του κυβερνώντος κόμματος, όπως υποστήριξε η αρμόδια Τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ..
Στην εισήγησή της η Νίκη Κεραμέως ανέδειξε έξι αλήθειες που απορρέουν από το Νομοσχέδιο και συνοψίζουν με εύστοχο τρόπο τη στόχευσή του. Το δε ΚΙΝ.ΑΛ αποχώρησε από τη συζήτηση κάνοντας λόγο για «θεσμικό έγκλημα». Δηλώσεις έκανε χθες και ο Κώστας Τασούλας σχετικά με τη μη πρόβλεψη για ίδρυση Πρότυπου Λυκείου Ζωσιμαίας στα Γιάννενα.
Έξι αλήθειες…
Έξι αλήθειες για τον ΣΥΡΙΖΑ που απορρέουν από το Νομοσχέδιο και την έως τώρα συζήτησή του στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας ανέδειξε χθες κατά την παρέμβασή της η Τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Επικρατείας της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως, ως εισηγήτρια στην Ολομέλεια της Βουλής.
Η πρώτη είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει τον διάλογο, όπως αποδείχθηκε τόσο κατά την εισαγωγή του Νομοσχεδίου στη Βουλή, όσο και κατά τις συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής. «Ο Υπουργός ευαγγελίζεται συναινέσεις, τις οποίες εννοεί με έναν δικό του τρόπο. Με ποιο τρόπο; Επιδιώκει τη συναίνεση με όποιον συμφωνεί μαζί του. Όταν οι συνομιλητές του διαφωνούν μαζί του, η συναίνεση πάει περίπατο», είπε χαρακτηριστικά.
Δεύτερη αλήθεια κατά την κ. Κεραμέως το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της εκπαίδευσης αντίθετα στις διεθνείς τάσεις που επιβάλλουν να ενισχύεται. «Εμείς στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ καινοτομούμε, καταργώντας τα ΤΕΙ και απαξιώνοντας τα ΕΠΑΛ. Kαταργήσεις και συγχωνεύσεις χωρίς προκαθορισμένα ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, χωρίς διασφάλιστη επαγγελματικών δικαιωμάτων», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σχέδιο όχι, ιδεοληψία ναι!
Τρίτη αλήθεια για την Τομεάρχη της Ν.Δ. το ότι η Κυβέρνηση αναδιατάσσει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας χωρίς στρατηγικό σχέδιο, χωρίς πραγματικές συναινέσεις, στη βάση πολιτικών εκβιασμών. Απευθυνόμενη στον Υπουργό είπε χθες πως «η αναδιάταξη που επιχειρείτε καθορίζεται από ευκαιριακές συνεννοήσεις, στο πλαίσιο συναλλαγών που φτάνουν στα όρια του πολιτικού εκβιασμού, όπως αποδείχθηκε με τον πλέον εύγλωττο τρόπο στις συνεδριάσεις της Επιτροπής. Ποια είναι η αλήθεια; Δεν σας βγαίνει πλέον τίποτα. Πίσω από την φενάκη της συναίνεσης, η αλαζονική και εκβιαστική σας συμπεριφορά προς πρυτάνεις, μέλη της Ακαδημίας, δεν περνάει πια».
Μια ακόμη αλήθεια που απορρέει από το Πολυνομοσχέδιο είναι πως ο ΣΥΡΙΖΑ διοχετεύει την ιδεοληψία του και στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως τόνισε η κ. Κεραμέως. Ένα σύστημα το οποίο εγείρει, όπως είπε, σοβαρά ζητήματα ισονομίας, που «κατηγοριοποιεί» τις σχολές σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που απαξιώνονται πλήρως, που βάλλει κατά των κλασικών γραμμάτων.
Χαριστική βολή στα Πρότυπα
Η Τομεάρχης της Ν.Δ. ανέφερε χθες ως πέμπτη αλήθεια πως ο ΣΥΡΙΖΑ δίνει την χαριστική βολή στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Μέρος της ιδεολογίας σας και αυτό το μέτρο. Ποινικοποίηση της αριστείας, εξίσωση όλων προς τα κάτω. Ως εκ τούτου, οι νησίδες αριστείας και καινοτομίας, τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, αποτελούν τροχοπέδη στα σχέδιά σας».
O «Π.Λ.» σχολίασε ήδη την απουσία πρόβλεψης στο νέο Νομοσχέδιο για την ίδρυση Πρότυπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής στα Γιάννενα που θα συμπληρώσει το υπάρχον Πρότυπο Γυμνάσιο. Παρέμβαση προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου έκανε ο βουλευτής της Ν.Δ. Κώστας Τασούλας, όμως η απάντηση που εισέπραξε ήταν αρνητική! Μιλώντας χθες στο Δημοτικό Ραδιόφωνο και τη Βίκυ Μιχέλη, ο κ. Τασούλας χαρακτήρισε ακατανόητη τη στάση του υπουργείου και τόνισε πως η Ν.Δ. ως Κυβέρνηση θα επωμιστεί κι αυτό το ζήτημα. Την ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων προανήγγειλε χθες και η κ. Κεραμέως.
Όσο για την ιδιωτική εκπαίδευση, η εισηγήτρια της Ν.Δ. κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι ιδεοληπτικά συνεχίζει να βάλλει εναντίον της λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Εν μέσω ακαδημαϊκής χρονιάς, προχωράτε στην κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου, όπως σας εφιστά την προσοχή και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής» και συνέχισε με τη δέσμευση της Ν.Δ. για «αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας, κατά τρόπο σύννομο προς το ενωσιακό δίκαιο».
Αποχώρηση ΚΙΝ.ΑΛ.
Για θεσμικό έγκλημα στο οποίο το ΚΙΝ.ΑΛ δεν πρόκειται να συμπράξει έκανε λόγο χθες η Εύη Χριστοφιλοπούλου, εισηγήτρια του κόμματος στο Νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Πιο συγκεκριμένα, σε δήλωσή της ανέφερε:
«Αποχωρήσαμε από την κοινοβουλευτική διαδικασία για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου. Αρνούμαστε να συμπράξουμε σε ένα θεσμικό έγκλημα που διαλύει το Λύκειο, καταργεί την τεχνολογική εκπαίδευση και βυθίζει στην ανασφάλεια τα νέα παιδιά με το εξεταστικό ενώ υποβαθμίζει τα πτυχία. Μετά τις εκλογές θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να καταργηθεί το έκτρωμα Γαβρόγλου και να ξεκινήσει θεσμικός διάλογος με τη μέγιστη δυνατή συνεννόηση των δημοκρατικών δυνάμεων του τόπου».
O Yπουργός Παιδείας
Προσπερνώντας τις αιτιάσεις της Αντιπολίτευσης περί του επείγοντος της διαδικασίας και του όγκου των νέου Νομοσχεδίου, ο υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου τόνισε χθες στη Βουλή ότι «τα δυο σκέλη της Ανώτατης Εκπαίδευσης πρέπει να αντιμετωπισθούν επί της ουσίας στο πλαίσιο του Ενιαίου Χώρου Εκπαίδευσης και Έρευνας».
Όπως υποστήριξε, μεταξύ άλλων, για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό όπου θα υπάρχουν μόνο πανεπιστημιακά τμήματα, ενώ η χώρα αποκτά πανίσχυρους ερευνητικούς και πανεπιστημιακούς πόλους που την ευθυγραμμίζουν με τις εξελίξεις στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Τέλος, ανέφερε ότι η Επαγγελματική και η Τεχνολογική Εκπαίδευση συναρθρώνεται εντός του πανεπιστημιακού συστήματος και τίθεται υπό την εποπτεία του.