Ξεφυλλίζοντας την πρόταση Παιδείας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

Γράφει ο Σεραφείμ Νικολάου, Πολιτικός Επιστήμονας

Στον ιστότοπο dap.gr αναρτήθηκε η πρόταση παιδείας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ , της φοιτητικής οργάνωσης της ΟΝΝΕΔ που φιλοδοξεί να επιστρέψει στις ιδέες , όπως έτσι αποτυπώθηκε το σύνθημα της στην Εθνική Συνδιάσκεψη που έλαβε χώρα στην Αθήνα.

Θα αναλυθούν οι πτυχές της πρότασης όπως αναφέρονται στο ομότιτλο φυλλάδιο . Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ φιλοδοξεί να πρωτοπορήσει στην διαμόρφωση του νέου Πανεπιστημίου με άξονα 8 ακανθώδη ζητήματα, που είναι τα εξής :

· Ακαδημαϊκά

· Κοινωνικά

· Αξιολόγηση

· Άσυλο

· Έρευνα

· Ιδιωτικά πανεπιστήμια

· Σύνδεση πανεπιστημίων με αγορά εργασίας

· Εκπροσώπηση

Τα ακαδημαϊκά ζητήματα αφορούν τη συντήρηση των εγκαταστάσεων των ιδρυμάτων , που είναι ελλιπής , την θέσπιση και εντατικοποίηση της ενισχυτικής διδασκαλίας για τους αδύναμους φοιτητές, τον έγκαιρο προγραμματισμό για την εξεταστική από τους καθηγητές , καθώς και για την ώρα ακρόασης των φοιτητών. Η επίδειξη του γραπτού και η έκδοση ενδεικτικών απαντήσεων θα δώσει οριστική λύση στα σύννεφα μεροληψίας και υποκειμενικότητας της κρίσης των καθηγητών ,ενώ η ισχυροποίηση του e class θα θέσει την τεχνολογία εκ νέου στην υπηρεσία της μάθησης .Η απαγόρευση πλην εξαιρέσεων των αφισοκολλήσεων θα δημιουργήσει μια άλλη εικόνα καθαριότητας στα ιδρύματα ενώ η θέσπιση summer schools θα εντείνει την μαθησιακή ικανότητα των φοιτητών και σπουδαστών της Χώρας .

Ως προς την χρήση των φοιτητικών εστιών, πρόταση των φοιτητών της ΔΑΠ είναι να δημιουργηθούν κι άλλες αλλά παράλληλα να υπάρχει έλεγχος όσων κάνουν χρήση των εστιών για το αν πράγματι έχουν την ανάγκη. Η φροντίδα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες , η ψυχολογική υποστήριξη των φοιτητών , η δια βίου μάθηση και το άνοιγμα του Πανεπιστημίου στην κοινωνία , σε οποιαδήποτε ηλικία το επιθυμεί αποτελούν την κοινωνική διάσταση της πρότασης για την παιδεία.

Για την αξιολόγηση των δομών, του διδακτικού έργου των καθηγητών, οι φοιτητές πρέπει αμερόληπτα να εκφράζουν την άποψη τους με ηλεκτρονικά μέσα , ενώ με βάση την αξιολόγηση των στοιχείων θα δίνονται κίνητρα για εξέλιξη στα δυνατά ιδρύματα ενώ συστάσεις από την πολιτεία στα αδύναμα.

Ως προς το άσυλο των ΑΕΙ και ΤΕΙ που έχει μετατραπεί σε άσυλο παράνομων ενεργειών , αυτό ισχυρίζονται οι νέοι ότι πρέπει να καταργηθεί με παράλληλη ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας και συστημάτων ασφαλείας για να αποφεύγονται οι συχνές κλοπές.

Τα δίδακτρα για τα ΜΠΣ θα προσελκύσουν επιστήμονες κύρους ενώ η αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα δώσει οικονομικές ανάσες στα ίδια.

Η αναθεώρηση του άρθρου 16 αποτελεί την αιχμή του δόρατος της πρότασης παιδείας στην κατεύθυνση της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων με εισαγωγικές όμως εξετάσεις κι υποτροφίες για την εγγραφή σε αυτά , ώστε τα λαμπρά μυαλά να έχουν την ευκαιρία να φοιτήσουν σε αυτά. Τα πανεπιστήμια αυτά όμως θα υπόκεινται σε ένα αυστηρό θεσμικό πλαίσιο όπως και τα δημόσια .

Το μεγάλο πρόβλημα της απουσίας διασύνδεσης ΑΕΙ και ΤΕΙ με την αγορά θα αντιμετωπισθεί με την ισχυροποίηση των γραφείων Διασύνδεσης , την θέσπιση Ημέρας Καριέρας, και μαθημάτων επιχειρηματικότητας σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ για την ανάπτυξη του επιχειρείν στους νέους και την επαφή τους με την πράξη.

Ως προς τη διοίκηση του φοιτητικού κινήματος συστήνεται το Εθνικό Συμβούλιο Φοιτητών που συντονίζει , το επιστημονικό συμβούλιο του ΕΣΥΦ , και οι φοιτητικοί σύλλογοι ανά τμήμα και νομό , ώστε να συγκεντρωθούν οι φοιτητές στα αμιγώς φοιτητικά ζητήματα , όχι σε γενικά και αόριστα ζητήματα .Οι φοιτητικοί σύλλογοι θα διοικούνται προσωποπαγή ΔΣ που θα ασχολούνται την φοιτητική καθημερινότητα ,και δικαίωμα ψήφου θα έχουν για αυτά τα ζητήματα αποφάσεις θα λαμβάνονται στην κάλπη ώστε κανείς να μην αμφισβητεί το αποτέλεσμα.

Με αυτή την υπεύθυνη και σοβαρή Πρόταση Παιδείας η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ θα κατέλθει στις εκλογές της 16ης Μαΐου 2018, αναμένοντας την έγκριση από το φοιτητικό κοινό.

Η ιστορική ΔΑΠ-ΝΔΦΚ πρέπει να πείσει ότι άλλαξε. Σε αυτό θα βοηθήσει η επιστροφή στην επιχειρηματολογία, το ενισχυμένο ενδιαφέρον για τον φοιτητή , η γόνιμη κριτική και κυρίως η συγκεκριμενοποίηση των αιτημάτων κατά τρόπο συστηματικό, παραγωγικό και λεπτομερειακό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.