Ευρωπαϊκές πολιτικές απασχόλησης και εργασιακές δεξιότητες

Γράφει ο Βαγγέλης Αντωνιάδης 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσδιορίζει τις δεξιότητες με την σύσταση 2008/C 111/ 01 ως

Ανάλυση και επίλυση προβλημάτων: Εντοπισμό των σημαντικότερων παραμέτρων σε πολυσύνθετα προβλήματα αλλά και την εξεύρεση δημιουργικών και ταυτόχρονα πρακτικών λύσεων.

Επικοινωνία : Ικανότητα γραπτής και προφορικής επικοινωνίας με απαραίτητα χαρακτηριστικά την σαφήνεια και την ακρίβεια.

Ποιοτική και αποτελεσματική εργασία: Ανάληψη και βελτίωση των προσωπικών δεξιοτήτων καθώς και των γνώσεων που σχετίζονται με τον συγκεκριμένο οργανισμό, τον εργασιακό χώρο και ευρύτερα το εργασιακό περιβάλλον.

Επιμόρφωση και ανάπτυξη: Ανάπτυξη και βελτίωση των προσωπικών δεξιοτήτων και αλλά και των γνώσεων που αφορούν τον συγκεκριμένο οργανισμό και τον εργασιακό χώρο.

Ιεράρχηση προτεραιοτήτων και οργάνωση: Προτεραιότητα στα σημαντικότερα καθήκοντα, επιδίωξη και οργάνωση της δουλειάς με αποτελεσματικό τρόπο.

Ανθεκτικότητα : Επίδειξη αποτελεσματικότητας, ακόμα και όταν ο φόρτος εργασίας είναι εξαιρετικά μεγάλος, η αντιμετώπιση, διαχείριση και τελικά η επίλυση διάφορων προβλημάτων καθώς και η απαραίτητη προσαρμογή στις αλλαγές που συντελούνται στο εργασιακό περιβάλλον.

Συνεργασία με άλλους: Ικανότητα συνεργασίας με τους άλλους στο πλαίσιο ομάδας και σε διάφορα οργανωτικά επίπεδα σεβασμός τω διαφορών που προκύπτουν στα άτομα.

Προϊόντα προϊσταμένου: Δηλαδή παράγοντες που αφορούν αποκλειστικά διοικητικούς υπαλλήλους. Όπως η ικανότητα διαχείρισης, ανάπτυξης και ενθάρρυνσης του ανθρώπινου δυναμικού με σκοπό την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων.

Ανεξάρτητα από την εργασία ή την σταδιοδρομία την οποία πρόκειται να επιλέξει κάποιος να ακολουθήσει στον σύγχρονο κόσμο της εργασίας, ο δημόσιος τομέας απαιτεί συγκεκριμένες δεξιότητες ( skills) από το σύνολο των εργαζομένων.

Στις παρακάτω γραμμές πρόκειται να αναλυθούν

1. Επικοινωνία : Η επικοινωνία αποτελεί την ικανότητα αποτελεσματικής μεταφοράς των σκέψεων μας τόσο στον γραπτό οσο και στον προφορικό λόγο.

2. Δημιουργικότητα : Η Δημιουργικότητα αποτελεί την δεξιότητα να σκεφτόμαστε και γενικά να έχουμε νοητικές ικανότητες πέραν των συνηθισμένων. Χαρακτηριστική σκιαγράφησης της δημιουργικότητας είναι η αγγλική έκφραση « think and out out of the box». Προφανές είναι άλλωστε πως για να είναι δημιουργικός ένας εργαζόμενος οφείλει να ανακαλύπτει νέες καινοτόμες μεθόδους έκφρασης.

3. Εξοικείωση με την τεχνολογία : Αποφασιστικό ρόλο στην καθημερινότητα των εργασιακών χώρων έχει η εξοικείωση και η ικανότητα διαχείρισης των ηλεκτρονικών μέσων.

4. Ομαδική εργασία : Αναμφίβολα η ομαδική εργασία και η ικανότητα καθώς και δυνατότητα εργασίας σε ομαδικό περιβάλλον αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την επίτευξη στόχων και αποτελεσμάτων για το σύνολο των οργανισμών ανεξάρτητα από τα πολιτικά τους μεγέθη.

5. Εξέλιξη και προσαρμοστικότητα: Η εξέλιξη και η προσαρμοστικότητα αποτελεί η δεξιότητα ενός εργαζομένου να προσαρμόζεται στις αλλαγές και τα νέα δεδομένα. Ταυτόχρονα η ικανότητα εύκολης και ταυτόχρονα γρήγορης προσαρμογής είναι ένα συγκριτικό και συνάμα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς σε ένα εργασιακό χώρο αξιολογούνται θετικά υπάλληλοι που έχουν την δυνατότητα άμεσης προσαρμογής στις ραγδαίες συχνά αλλαγές και την ικανότητα εκτέλεσης πολλαπλών εργασιών σε διαφορετικά περιβάλλοντα.

6. Διαχείριση της πληροφορίας : H διαχείριση της πληροφορίας έχει να κάνει με την ικανότητα εντοπισμού απόκτησης και ανάλυσης πληροφοριών τις οποίες χρειαζόμαστε όταν υφίσταται ανάγκη. Γεγονός που υπογραμμίζει συχνά με τρόπο εμφατικό την απαραίτητη ικανότητα αξιοποίησης των όποιων διαθέσιμων μέσων, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ανθρώπους ή τεχνολογικά εργαλεία.

7. Αυτοέλεγχος : Ο αυτοέλεγχος αποτελεί την ικανότητα που αναπτύσσουν οι εργαζόμενοι για να μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά διαφορετικές καταστάσεις και κυρίως τόσο στον αμιγώς εργασιακό όσο και στο προσωπικό πεδίο.

8. Εξυπηρέτηση του πολίτη : 

Όπως διαμορφώθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια των πολλών και πολυεπίπεδων κρίσεων νευραλγική σημασία η υψηλή ενσυναίσθηση και η ανάληψη για την εξυπηρέτηση πολιτών. Έχει αποδειχτεί πως το απλό ενδιαφέρον συχνά δεν αρκεί. Οι υπάλληλοι οφείλουν να προσφέρουν περισσότερα προκειμένου να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο το αίσθημα προσφοράς και ικανοποίησης.

9. Χαρακτήρας : H ανάπτυξη εργασιακού χαρακτήρα μετουσιώνεται στην δημιουργία μίας εικόνας που μπορεί να εμπνέει εμπιστοσύνη, καθώς είναι απαραίτητο να δηλώνει αυτοπεποίθηση, ειλικρίνεια, ήθος και ταυτόχρονα ακεραιότητα.

10. Προσωπική ανάπτυξη: Η προσωπική ανάπτυξη σχετίζεται με την ικανότητα εντοπισμού των μεθόδων καθώς και των μέσων για την ανάπτυξη και την βελτίωση των δεξιοτήτων και των γνώσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.