Δεν βρίσκουν προσωπικό; Ψέματα
Γράφει ο Γιώργος Παντάκης
Ακούω συνέχεια απο διάφορους επιχειρηματίες ότι οι επιχειρήσεις δε βρίσκουν προσωπικό. Καθημερινά βγάζουν διάφορους τύπους από τα νησιά, που ασχολούνται με την εστίαση και τον τουρισμό, να κλαίγονται, έμμεσα απειλώντας ότι “δεν μπορούν να προσφέρουν καλές υπηρεσίες στον τουρισμό και δυσφημείται η χώρα μας”.
Το ίδιο πράγμα παπαγαλίζουν και διάφοροι δημοσιογράφοι, κρύβοντας εν γνώσει τους την πραγματικότητα, λέγοντας την μισή αλήθεια.
Ακούω επίσης ότι τα νέα παιδιά ΔΕΝ δουλεύουν. Καθόλου δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Άτομα για να εργαστούν υπάρχουν και μάλιστα πολλά. Η νέα γενιά δεν εργάζεται λιγότερο από τις προηγούμενες. Υπάρχουν όμως και πολλοί απατεώνες επιχειρηματίες. ΑΥΤΟΙ έχουν δημιουργήσει το μεγάλο πρόβλημα και είναι αυτοί που κλαίγονται στα κανάλια
Είναι οι ίδιοι “επιχειρηματίες” που με τον βασικό μισθό του 8ωρου, και όχι πάντα, βάζουν το προσωπικό να εργάζονται 14 και 16 ώρες, και από πάνω τους παίρνουν και τα tips (ιδιαιτέρως στα νησιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο κλπ…)
Είναι οι ίδιοι “επιχειρηματίες” που παρέχουν τις χειρότερες συνθήκες διαβίωσης στο προσωπικό. Που νομίζουν ότι είναι σκλάβοι τους, που βάζουν 10-15 ανθρώπους να κοιμούνται στοιβαγμένοι σε ένα διαμέρισμα με κοινό μπάνιο.
Πληρώστε “κύριοι”. Πληρώστε το 8ωρο για 8ωρο, πληρώστε για να δώσετε σωστές συνθήκες διαβίωσης στους εργαζομένους. Δώστε τα tips στα παιδια που τα κερδισαν με την εξυπηρέτηση και τη συμπεριφορά τους. Συμπεριφερθείτε όπως πρέπει να συμπεριφέρεται ένας σωστός επιχειρηματίες, και θα βρείτε προσωπικό να συμπεριφερθεί όπως πρέπει να συμπεριφερθεί ο σωστός εργαζόμενος.
Η επιτυχία μιας επιχείρησης, πέρα απο τις ιδέες, το κεφάλαιο και τη διοίκηση, εξαρτάται ΚΑΙ από το προσωπικό. Το ευχαριστημενο προσωπικό. Το ταγκό θέλει δύο.
Αυτό που υπονοείται και συνέχεια λέγεται, ότι θα πρέπει να είναι και ευγνώμονες οι νέοι που βρίσκουν δουλειά, είναι λάθος. Μέγα λάθος.
Οι εποχές άλλαξαν. Δεν βρισκόμαστε στην εποχή του Καΐλα, του Ξανθόπουλου του Καζαντζίδη και της λατέρνας φτώχειας και φιλότιμο…
Ο Έλληνας υπάλληλος δεν έχει καμία υποχρέωση στον επιχειρηματία εκτός αν είναι Πακιστανός (γεμάτα τα εστιατόρια πλέον…). Ο Έλληνας υπάλληλος δουλεύει σκληρά και το κερδίζει το μεροκάματο επάξια. Πληρώνεται για να δουλεύει, δεν πληρώνει επειδή δουλεύει. Έτσι συμβαίνει τουλάχιστον στον πολιτισμένο κόσμο. Εξάλλου, όλα τα πράγματα στη ζωή είναι “δούναι και λαβείν”, δεν είναι όπως την έχουν στο κεφάλι τούς κάποιοι επιχειρηματίες.
Ο κόσμος άλλαξε, οι εργαζόμενοι άλλαξαν η αγορά άλλαξε όλα άλλαξαν. Μόνο οι απατεώνες και οι κλάψες τους έμειναν ίδιοι…
Συμπεριφερθείτε σωστά, επαγγελματικά και θα έχετε, σωστό προσωπικό. Όπως το κάνουν πολλοί άλλοι επιχειρηματίες, και δίνουν το καλό παράδειγμα.