Είναι ηθικό το Native Advertising;

Γράφει ο Αποστόλης Ανδριανάκος, Γενικός Διευθυντής Ελληνικής Εταιρείας Διαδικτύου

Ο όρος Native Advertising δεν είναι νέος στον χώρο της online διαφήμισης. Τον γνωρίζουμε και ως Sponsored Content ή Native Content. Ξέρουμε όμως πραγματικά τι είναι και πως μπορεί να γίνει κομμάτι μίας ενέργειας marketing;

Δεν έχει κάποια σχέση με τους διαφημιζόμενους συνδέσμους που ξέρουμε από τα Google Ads ή άλλα affiliate marketing sites. To Native Advertising έγινε γνωστό στις αρχές του 2013 όταν στο ενημερωτικό site The Atlantic δημοσιεύτηκε ένα άρθρο με τίτλο “David Miscavige Leads Scientology to Milestone Year,” συνοδευόμενο από μία μικρή μπάρα που ανέφερε “Sponsored Content”.

Στην ουσία είναι ένα πιο εξελιγμένο advertorial (advertised editorial) το οποίο θα πρέπει να καλύπτει δύο βασικά κριτήρια. Πρώτον να είναι εμφανές ότι πρόκειται για διαφημιζόμενο άρθρο και δεύτερον, εκεί που που πολλά advertorial αποτυγχάνουν, να συμβάλλει στην αρθρογραφία του site το οποίο το φιλοξενεί.

Είναι εμφανής η διαφήμιση;

Το πρώτο σκέλος είναι ξεκάθαρο και ήδη έχουμε διαβάσει πολλά posts που φέρουν τη σημείωση του Διαφημιζόμενου Άρθρου. Οι αναγνώστες δεν πρέπει να αισθανθούν προδομένοι από το άρθρο. Πρέπει να είναι πολύ εμφανές το σημείο που αναφέρει ότι πρόκειται για διαφήμιση αλλιώς οι αναγνώστες είναι ικανοί να χλευάσουν και το site και το διαφημιζόμενο προϊόν. Ξεκάθαρες κουβέντες λοιπόν και δεν θα βλάψει.

Προσφέρει ουσιαστική πληροφορία;

Εκεί που τα πράγματα μπερδεύονται είναι το δεύτερο σκέλος. Τι σημαίνει «να συμβάλλει» στην αρθρογραφία του οικοδεσπότη site; Ποιος το κρίνει; Μα φυσικά ο administrator του site και εν τέλει οι αναγνώστες, οι οποιόι πλέον μπορούν να καταλάβουν πότε ένα άρθρο διαφημίζει απροκάλυπτα και πότε όντως προσφέρει κάτι νέο και ενδιαφέρον.

Ένα Native Advertising post οφείλει να προσφέρει αξία στον αναγνώστη, όχι τόσο από την ενδεχόμενη πώληση του προϊόντος, αλλά από την πληροφορία που του προσφέρει. Επίσης, το άρθρο πρέπει να είναι γραμμένο με τέτοιο τρόπο που ταιριάζει στο κάθε κοινό που επισκέπτεται το site. Για παράδειγμα, αλλιώς θα γράψουμε το άρθρο για ένα ειδησεογραφικό blog και αλλιώς για ένα αθλητικό.

Είναι ηθικό;

Εδώ είναι η ερώτηση κλειδί. Δεν θα ανοίξουμε το κουτί της Πανδώρας του τι είναι ηθικό και ανήθικο στη διαφήμιση. Αυτό είναι ένα θέμα συζήτησης και έρευνας από μόνο του.

Πολλοί διαφημιζόμενοι θα ήθελαν να έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για Native Advertising με την προϋπόθεση να απαλείψουν την «ενοχλητική» μα και απαραίτητη σημείωση της Πληρωμένης Διαφήμισης. Θεωρούν και μάλλον δίκιο έχουν ότι ο κόσμος μόλις διαβάσει ότι πρόκειται για διαφήμιση απλά δεν το διαβάζει.

Το ιδανικό σενάριο θα ήταν οι αναγνώστες όχι μόνο να το διαβάζουν αλλά και να το μοιράζονται στα social media με τους φίλους τους.

Δοκιμάστε

Η δοκιμή ποτέ δεν έβλαψε στο marketing. Δοκιμάστε να ανεβάσετε σε site ένα άρθρο που να ταιριάζει στο ύφος των αναγνωστών και να προσφέρει ουσιαστική πληροφορία. Μην το πήξετε στα link! Μιλήστε ανθρώπινα και όχι διαφημιστικά. Μοιραστείτε μία καθημερινή ιστορία σας. Ο κόσμος λατρεύει τις αφηγήσεις. Τέλος, μην φοβηθείτε την κριτική. Και αυτό όφελος θα είναι στην προσπάθεια να αποκτήσει το brand σας μία ξεχωριστή προσωπικότητα.

ΠΗΓΗ: SOCIALIZERS

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.