UBER και Λυμπερόπουλοι…

Γράφει ο Σωτήρης Χήνος

Από προχθές ακούμε διάφορα για την εταιρεία Uber και το “σκάνδαλο” της “διαπλοκής” της με πολλές κυβερνήσεις. Ας δούμε τι περίπου είναι η Uber. Η εν λόγω εταιρεία, βρήκε μία επιχειρηματική ευκαιρία που σχετίζεται με τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία. Πριν την τεχνολογία, τις εφαρμογές της και τις ευκολίες της δεν μπορούσε να υπάρξει. Όπως δεν μπορούσε να υπάρξει και το Airbnb. H ζήτηση υπήρχε, πολλαπλώς, δεν υπήρχε όμως ο τρόπος να ικανοποιηθεί. Η τεχνολογία άνοιξε τους δρόμους.

Η Uber δίνει τη δυνατότητα σε όποιον το επιθυμεί να αναλάβει μεταφορικό έργο. Τι χρειάζεται; Να είναι οδηγός, να έχει μεταφορικό μέσο. Και με κάποιες άλλες προϋποθέσεις προφανώς. Που θα βρει πελάτες; Η Uber θα του βρει. Μέσω της πλατφόρμας και των ενεργειών Marketing. Η Uber παίρνει την προμήθειά της και ο οδηγός το υπόλοιπο. Simple as that.

Γιατί μία τέτοια εταιρεία να πρέπει να συνδιαλέγεται με ένα κάρο καραγκιόζηδες των υπουργείων ανά τον πλανήτη; Πόσο μάλλον και να τους λαδώνει; Τεχνολογία τής δίνουν, πελάτες τής δίνουν ή δημόσια έργα; Τίποτα από όλα αυτά. Αν η Uber μπήκε στην περιπέτεια της συνδιαλλαγής, μπήκε απλά για να μπορεί να υπάρξει. Να μπορεί να ασκεί το αντικείμενό της. Αν η Uber μπήκε στη συνδιαλλαγή, μπήκε για να σπάσει μία άλλη συνδιαλλαγή. Των οργανωμένων συντεχνιών.

Προφανώς δεν έχει μόνο η Ελλάδα Λυμπερόπουλους. Οι οποίοι έκαναν το ίδιο ακριβώς πράγμα. Διαπλοκή με τις κυβερνήσεις. Δεν ξέρω να ακούμπαγαν και κανά δωράκι, σίγουρα έταζαν ψηφουλάκια και αυτό είναι και πιο πολύτιμο. “Απαγόρευσε την Uber που δημιουργεί ανταγωνισμό στη συντεχνία μου, και τα μέλη μου θα σε ψηφίσουν”. Ο Λυμπερόπουλος δεν ήταν αυτός που εκλεγόταν με τη ΝΔ και μόλις ο ΣΥΡΙΖΑ του βόλεψε τη συντεχνία έτρεχε στις προεκλογικές του συγκεντρώσεις;; Αυτό δεν λέγεται διαπλοκή; Πως λέγεται; Ανταλλαγή βαφής μαλλιών;

Και προκειμένου να ικανοποιήσουν τις συντεχνίες, οι κυβερνήσεις δεν έφταναν αναγκαστικά στην απαγόρευση. Επέβαλαν κανόνες (!!) που παραβίαζαν το επιχειρηματικό μοντέλο για να το καταστήσουν ασύμφορο. Πχ ζήταγαν από την Uber να προσλάβει ως μισθωτούς τους οδηγούς (!!)… Ποιος ο λόγος; Οι οδηγοί εργάζονταν για τον εαυτό τους, όχι για την Uber. Πλήρωναν μία προμήθεια στην Uber για να έχουν πελάτες. Κάνοντας ασύμφορο το μοντέλο, επεδίωκαν είτε να αποσυρθεί η Uber, είτε να είναι αναγκαστικά πιο ακριβή και λιγότερο ανταγωνιστική. Προς όφελος των συντεχνιών.

Ο Λυμπερόπουλος έκραζε πως η Uber τρώει το μεροκάματο των επαγγελματιών του ταξί. Ωραία παραβολή!! Η κακή πολυεθνική που τα βάζει με τους δυστυχείς ταξιτζήδες. Λάθος!! Ένας άλλος οδηγός, μεροκαματιάρης και αυτός, δυνητικά θα μπορούσε να μειώσει το εισόδημα του μέλους της συντεχνίας. Ποιος θα κέρδιζε; Αυτός που θα προσέφερε την καλύτερη υπηρεσία; Αυτό δεν θέλουμε; Ή μήπως όχι. Ή μήπως θέλουμε κλειστά επαγγέλματα που για να μπεις θα πρέπει να πληρώσεις δεκάδες χιλιάδες για “αέρα”. Όντως αέρα. Κοπανιστό.

Η Uber έκανε το “λάθος” να παίξει το ίδιο παιχνίδι που παίζανε οι υπόλοιποι. Κυβερνήσεις και συντεχνίες. Να παίξει με τους δικούς τους όρους διαπλοκής. Για να υπάρξει. Η διαφορά είναι ότι η διαπλοκή της συντεχνίας είναι “νόμιμη”. Κανείς δεν θα κατηγορήσει τον Λυμπερόπουλο που έβλεπε τον Σπίρτζη στο γραφείο του 15 ώρες την ημέρα. Ήταν συνδικαλιστής και η διαπλοκή των συνδικαλιστών είναι ευλογημένη.

Και σε αυτό το κουβάρι ποιος κερδίζει; Η μπάνκα. Το καζίνο. Οι κυβερνήσεις. Είτε με την Uber τα βρουν είτε με τις συντεχνίες, κερδισμένοι θα είναι. Πολλαπλώς. Γιατί; Γιατί τους επιτρέπουμε να ελέγχουν το παιχνίδι.

Η δημοπρασία αρχίζει και όποιος δώσει τα πιο πολλά….
1.000 ψήφους ο κος Λυμπερόπουλος….Έχουμε καλύτερη προσφορά;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.