Με τη Σώτη. Αδιαπραγμάτευτα…

Γράφει ο Ρίζος – Θεόδωρος Χαδούλης, Φοιτητής Φυσικού

«Φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι»

Αυτός ο αφορισμός αποδίδεται από κάποιους στο Μάρκο Πόλο. Φυσικά κανείς δεν μπορεί να αποφανθεί με βεβαιότητα για το αν ο Βενετός έμπορος και εξερευνητής είναι τοώντι και ο πατέρας της (ομολογουμένως υπερβολικής!) διατύπωσης. Κι όμως, στις 21 Ιουλίου το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών θα πρέπει να αποφανθεί για το θέμα. Και αν ο δικαστής κρίνει ότι δεν είπε την φράση αυτή ο Μάρκο Πόλο, τότε η συγγραφέας και δημοσιογράφος Σώτη Τριανταφύλλου κινδυνεύει να καταδικαστεί για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο. Κι όλα αυτά επειδή απλά παρέθεσε (πλην όμως δεν υιοθέτησε χωρίς επιφυλάξεις!) τη φράση, επικαλούμενη την αυθεντία του διάσημου περιηγητή σε άρθρο της για το Ισλάμ στην ηλεκτρονική σελίδα της Athens Voice.

Αυτός ο παραλογισμός ξεκίνησε μετά από μήνυση που κατέθεσε εις βάρος της ο διαχειριστής του blog «Παρατηρητήριο Ρατσιστικών Εγκλημάτων» Παναγιώτης Δημητράς, με αφορμή το άρθρο της με τίτλο  «Rock and roll will never die» που δημοσιεύτηκε στον απόηχο της πολύνεκρης επίθεσης τζιχαντιστών στο Bataclan. Από εκεί θα πιάσω και γω να ξετυλίγω το μίτο του συλλογισμού μου. Και ελπίζω πως μέχρι να αφήσω το μολύβι μου θα χουμε ξεπαστρέψει και το Μινώταυρο της υποκριτικά οργίλης πολιτικής ορθότητας χωρίς ταυτόχρονα να χαθούμε κάπου στη διαδρομή. Ακολουθήστε με.

Πρώτα απ’ όλα, η συγκεκριμένη φράση- όταν επιστρατεύεται αυθαίρετα, αποκομμένη από το σώμα του κειμένου-δεν απηχεί το πνεύμα και τις θέσεις της συγγραφέως. Τα διαστρεβλώνει. Στη συνέχεια του ίδιου κειμένου διαβάζουμε: «Περιμένω λοιπόν να κατεβούν στους δρόμους όλοι οι καλοί άνθρωποι της Ανατολής και να στηρίξουν τη δυτική δημοκρατία που τους προστατεύει και τους ταΐζει: αν δεν το κάνουν ή αν το κάνουν με μισή καρδιά θα επιβεβαιωθεί η υποψία της ρητής, υπόρρητης ή διφορούμενης στήριξης στον ισλαμοφασισμό.» Δεν είναι προφανές και στον πλέον καχύποπτο αναγνώστη, ότι η συγγραφέας δεν υιοθετεί άκριτα τον αφορισμό αλλά τον υποβάλει στη βάσανο της λογικής και της εμπειρίας; Τόσο πολύ βιαζόταν ο κύριος Δημητράς να αποκαταστήσει το άδικο που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την ανάγνωση του κειμένου που καταγγέλει;

Ακόμα όμως κι αν παραβλέψουμε το προαναφερθέν. Δηλαδή ακόμα κι αν δεχτούμε ότι η Σώτη Τριανταφύλλου υιοθετεί δίχως δεύτερη σκέψη τη φράση. Δεν είναι ο καθένας ελεύθερος να γράφει ο,τι θέλει και φυσικα να κρίνεται για τα γραπτά του; Βέβαια υπάρχει κι ο αντιρατιστικός νόμος. Που όμως αναφέρεται ρητά σε όσους υποκινούν, προκαλούν, διεγείρουν ή προτρέπουν σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βία κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων. Και παρά το ότι ο συγκεκριμένος νόμος, ασαφής και διφορούμενος γαρ, παρερμηνεύεται εύκολα, ακόμα κι αν εξαντλήσουμε τα περιθώρια ελαστικής ερμηνείας του δεν μπορούμε να προσάψουμε κάτι κολάσιμο στη συγγραφέα. Γιατί πολύ απλά δεν υποκινεί, δεν προκαλεί, δε διεγείρει και δεν προτρέπει σε κάποια πράξη ή ενέργεια. Απλά διατυπώνει μια γνώμη. Τη γνώμη της. Αλίμονό μας αν το ποινικοποιήσουμε κι αυτό.

Αμετάκλητα για τη χυδαιότητα του ενάγοντα πείστηκα όταν διαπίστωσα ότι στο facebook υπάρχει και σχετική εκδήλωση, υπό τον προβοκατόρικο τίτλο «Δίκη Σώτης Τριανταφύλλου για ισλαμοφοβία». Φυσικά η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ανήκει στον ίδιο. Και φυσικά τα ελατήριά της δεν είναι η εξημέρωση των ισλαμοφοβικών αντανακλαστικών της κοινωνίας αλλά η αποδόμηση της εναγόμενης. Έμμισθα τρολ, ακραία ή περιθωριακά στοιχεία, κάθε λογής παρίας και ανεγκέφαλος θα εξαπολύσουν την τυφλή μήνι τους στην άτυχη συγγραφέα με σκοπό αφενός μεν να προκαταβάλουν την απόφαση του δικαστηρίου και αφετέρου να κάμψουν την ίδια, ηθικά και ψυχολογικά. Και μη θεωρείτε απίθανο τη μέρα της δίκης η «αυθόρμητη» αυτή ομήγυρις των ετερόκλητων ζηλωτών να κάνει την εμφάνισή της και στη δικαστική αίθουσα.

Μα καλά ποιος είναι αυτός ο αυτόκλητος σούπερ-ήρωας που σέρνει στα δικαστήρια τη Σώτη, θα αναρωτιέστε ήδη. Για τις ανάγκες του άρθρου μου αλλά και προς τέρψη της περιέργειάς μου, έριξα μια ματιά στην ιστοσελίδα του.  Θα σας πω μόνο το εξής. Για τον Παναγιώτη Δημητρά και την υποτιθέμενη ΜΚΟ που διευθύνει, οι εκπαιδευτικοί που αρθρογράφησαν ενάντια στην εισαγωγή της τουρικικής γλώσσας στα νηπιαγωγία της Θράκης είναι ρατσιστές και μισαλλόδοξοι (sic!). Δηλαδή όποιος δεν ευθυγραμμίζεται πλήρως με τη ρητορική μίσους ή τα αλυτρωτικά σχέδια του τούρκικου προξενείου και του ψευδομούφτη της Θράκης είναι και εχθρός της μουσουλμανικής μειονότητας στην περιοχή. Τελικά, μάλλον δεν πρόκειται για κάποιον αφελή κι αλαφροίσκιωτο Δον Κιχώτη των κατατρεγμένων /καταπιεσμένων, μα για ελληνόφωνο γραικύλο σε εντεταλμένη υπηρεσία. Με ρόλο ύποπτο.

Την ξέρουμε καλά τη συνωμοταξία του. Πρόκειται για ανθρώπους που σε αντίθεση με ό,τι δημόσια διακηρύττουν, δεν τους παρακινεί η συμπόνοια για τους άλλους μα το μίσος για τους ομοίους τους. Δεν κουβαλάνε ιδανικά, αλλά συμπλέγματα. Δεν τους ενδιαφέρει να ανθίσει η διαφορετικότητα μα να σπείρουν ζιζάνια και γαιδουράγκαθα. Στο χέρι μας είναι να μην τους αφήσουμε. Αλλιώς κι οι πιο λευκοί μας κρίνοι σύντομα θα μαραθούν. Και δεν αντέχεται η ζωή όταν πεθαίνει γύρω κάθε ομορφιά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.