Στρατηγική και Δημιουργικότητα στην Έξυπνη Παιδεία

Γράφει ο Νίκος Λυγερός

Αν και για τους περισσότερους δεν υπάρχει συσχετισμός μεταξύ στρατηγικής και δημιουργικότητας, στην Έξυπνη Παιδεία βλέπουμε ότι λειτουργούν συνδυαστικά και μάλιστα κάποτε και συμπληρωματικά λόγω νοημοσύνης.

Ξέρουμε ότι υπάρχει θετικός συσχετισμός μεταξύ δημιουργικότητας και δείκτη νοημοσύνης δίχως βέβαια να υπάρχει κυριαρχία. Έχουμε κάτι το ανάλογο μεταξύ στρατηγικής και δείκτη νοημοσύνης με μια ανάλυση τύπου Cox. Άρα ο συνδυασμός των τριών δεν είναι παράλογος ακόμα κι αν δεν είναι αυτονόητος μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αυτή η τριπλή προσέγγιση επιτρέπει στην Έξυπνη Παιδεία όχι μόνο τον εντοπισμό παιδιών με ειδικές ικανότητες αλλά και την αξιοποίηση αυτών. Έτσι δεν υπάρχει πλαίσιο που αφήνουμε στην τύχη, γιατί έτσι μπορούμε να βοηθήσουμε μικρούς ανθρώπους να έχουν μία πραγματική και σφαιρική ανάπτυξη που προκαλεί χαρά. Δεν προσεγγίζουμε τους μικρούς ανθρώπους μόνο κοινωνικά και ψυχολογικά για να νιώθουν καλά, ενώ δεν είναι επί της ουσίας.

Με τη στρατηγική και τη δημιουργικότητα βλέπουμε σε πρακτικό επίπεδο πόσο καλό είναι να επιλέγουμε την τρίτη λύση όταν μας προσφέρουν μόνο δυο. Κι επειδή δεν έχει νόημα ο μιμητισμός, ο εμπλουτισμός της διδασκαλίας γίνεται με τη διαφορετικότητα και τη συμπληρωματικότητα, οι οποίες αναπτύσσουν φυσιολογικά το πνεύμα της ομαδικότητας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *