Η Σιαπά, το Ισλάμ κι ο ηρωικός ενωμοτάρχης Εμμανουήλ Λαγουδάκης

Γράφει ο Δημήτρης Αρβανίτης, Συγγραφέας

Μαρλέν Σιαπά, υφυπουργός Ισότητας στη κυβέρνηση Μακρόν, ωραία γυναίκα και εμπνευστής του νόμου για την απαγόρευση του ΄΄καμακιού΄΄ ή σεξουαλικής παρενόχλησης στο δρόμο. Ομολογώ ότι μόλις διάβασα την σκωπτική ανάρτηση φίλου μου δημοσιογράφου και αιώνιου εραστή του γυναικείου φύλου, χαμογέλασα και σχολίασα με ελαφρότητα. Στη συνέχεια όμως δεύτερες σκέψεις με έβαλαν σε άλλους δρόμους. Είναι δυνατόν μια ερωτική Γαλλία να θέλει να κυνηγήσει τον Γάλλο εραστή; Κοιτάξτε τους πρωθυπουργούς τους. Ο Μιτεράν, με εξώγαμη κόρη, ο Σαρκοζί με την Κάρλα Μπρούνι, ο κακάσχημος ο Ολάντ με συζύγους, ερωμένες, παράλληλες σχέσεις, ο αμφιβόλου προσανατολισμού Μακρόν με τη καθηγήτρια του. Δηλαδή να μη πάμε στη τέχνη και στις μούσες της, ας μείνουμε στην άχαρη πολιτική. Τόχουνε οι άνθρωποι. Πάρε τους Γερμανούς ή ξέρω γω τους Ολλανδούς ή τους Βέλγους. Μπορείς να τους πεις ερωτικούς; Δεν νομίζω. Γιατί λοιπόν αυτή η πρεμούρα να νομοθετήσουν αντιερωτικά; Και κοιτάξτε τι λένε ‘’Σεξουαλική παρενόχληση εναντίον γυναικών στο δρόμο θα θεωρούνται στο εξής τα πειράγματα, τα βλέμματα, τα σφυρίγματα ή οι πονηρές κινήσεις’’.

Αδιανόητο. Θα περνάει μια ωραία γυναίκα μπροστά κι οι Γάλλοι θα γυρνάν τα κεφάλια από την άλλη πλευρά. Ακραίο και αστείο. Κι όμως κάποιοι έχουν σκεφτεί πιο πονηρά και σημειώνουν ότι ο νέος αυτός νόμος δεν θέλει να χτυπήσει τον ωραίο και ευγενή Γάλλο εραστή αλλά τους Μουσουλμάνους. Είναι γνωστή η θέση της γυναίκας στο Ισλάμ. Είναι κατώτερο ον. Έρχεται στη ζωή να υπηρετεί τον άνδρα και να τεκνοποιεί. Τη φασκιώνουν και σαν μούμια να κυκλοφορεί στους δρόμους. Τα τελευταία χρόνια τα κρούσματα επίθεσης απο μουσουλμάνους στις άπιστες που κυκλοφορούν δημόσια και προκαλούν με το ντύσιμο τους έχουν αυξηθεί κι αυτός είναι ένας δρόμος αποτροπής. Σιγά μη καταλάβουν οι φανατισμένοι. Σίγουρα όμως μια μερίδα απ’ αυτούς θα το σκεφτεί να καταλήξει στις φυλακές. Είναι μια εξήγηση συνεπώς για το σκεπτικό που οδήγησε τη κυβέρνηση Μακρόν στη κατεύθυνση αυτή. Κάποιοι άλλοι το πήγαν τολμηρά, εγώ δεν συμφωνώ αλλά το αναφέρω, ότι δηλαδή επειδή ο Μακρόν το ψήνει το ψάρι κι απο τις δύο πλευρές, κατά πως λέει κι ο Γκλέτσος, θέλει να δείξει και το διαφορετικό. Μη κοιτάτε γυναίκες, κοιτάτε άντρες. Υπερβολές…

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος αυτός. Πως θα αποδεικνύεται; Θα πρέπει να υπάρχει μάρτυρας ο οποίος να θελήσει να καταθέσει. Να κληθεί αστυνομικός, να κόψει κλήση γαι πρόστιμο, γιατί προβλέπει κι αυστηρά πρόστιμα ο νόμος, να πάνε μετά σε δίκη και τρέχα γύρευε. Δύσκολα θα μπουν κάποιοι στη διαδικασία. Πιθανόν όμως να λειτουργήσει αποτρεπτικά η ψήφιση του.

Στον επίλογο να σημειώσω δυο πράγματα. Λες να μπει καμιά ιδέα στους δικούς μας απίθανους, που όσο νάναι και ευαισθησία στις κάθε λογής μειονότητες έχουν και μια απύθμενη ροπή προς τη μαλακία διαθέτουν, να νομοθέτήσουν τίποτε αντίστοιχο; Γιατί όσο νάναι αφού έλυσαν το πρόβλημα της αλλαγής φύλου με μια αίτηση, μπορεί να σκεφτούν να εξαφανίσουν και το γκρικ καμάκι.

Στο δεύτερο θέλω με υπερηφάνεια να σας παρουσιάσω τον εμπνευστή του νομοσχεδίου Σιαπά, τον ηρωϊκό σταθμάρχη Χωροφυλακής Δημητσάνας, Ενωμοτάρχη Εμμανουήλ Λαγουδάκη, ο οποίος διακόσια χρόνια περίπου πριν είχε εκδωσει διαταγή επ ευκαιρία της εορτής του Αγίου Νικολάου, όπου ρύθμιζε τα πάντα και μεταξύ των άλλων απαγόρευε τους σεισμούς, το γκάρισμα των όνων, την αφόδευση των αλόγων και το πείραγμα των γυναικών. Τι να μας πουν τώρα οι κουτόφραγγοι; Αυτά που σκέφτονται να κάνουν τώρα στο Παρίσι τα είχαμε εμείς εφαρμόσει στη Δημητσάνα το 1853. Αβυσσος σκέψης μας χωρίζει αφού… Απολαύστε τη διαταγή Λαγουδάκη και γελάστε με τη ψυχή σας, τη παραθέτω ως έχει… Κατά τα λοιπά υγιαίνετε!

ΠΡΟΣ ΑΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΑΡΧΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
ΝΟΜΑΡΧΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΤΗΣ ΥΠ ΕΜΕ. ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΔΗΜΗΤΣΑΝΗΣ
Άρθρον 1ον. Παρακαλούνται πάντες και πάσαι, όπως μεθαύριον Πέμπτην 6ην Δεκεμβρίου ε.ε κατά την πανηγυρικήν εορτήν του Αγ. Νικολάου και επί τη εσχάτη ευκαιρία της συγκεντρώσεως των ξένων, οι κάτοικοι της δικαιοδοσίας μου εκτελέσωσιν γενικήν καθαριότητα των δρόμων της εγχωρίου ταύτης κωμοπόλεως Δημητσάνης.
Άρθρον 2ον. Να δέσωσι δια στερεών αλύσεων τους κύνας και τους σκύλους και άπαντα τα κακοποιά στοιχεία τα τυχόν δυνάμενα να προσβάλωσι την εγχώριον αιδώ της κωμοπόλεως.
Άρθρον 3ον. Να θέσωσι φίμωτρα ανά τα στόματα των φωνασκούντων εμψύχων ζώων, οίον και Γ. Χαριτοδιπλωμένων (;) και κτηνών διαφόρων καταγωγών, γένους και φύσεως ή και ανθρωπογύναια ακατάλληλα συνπεριφοράς εις ξένους και κατά την υπερτελουμένην πανήγυριν ενθάδε….
Άρθρον 4ον. Να εμποδισθούν βία το ουγγάρισμα των όνων και μοσχαρίων, τα χλιμίντρισματα των ίππων και γαλών (κουτσουλίων).
Άρθρον 5ον. Και γράψαι: Θα τους πεθάνω δι’ άρθρων. Τι νομίζουν πως είναι οι αυγοπώλαι, φαρμακοπώλαι, καπνοπώλαι, σιδηροπώλαι, οινοπώλαι, λαχανοπώλαι, εστιάτορες (γεια σου βλάχο) οπωροπώλαι, μη εξαιρούμενων και των γνωστών εν γένει εμπορευόμενων. Να τηρήσουν άκραν κάθαρσιν, καλήν ζύγισιν, αρίστην ποιότητα, να σκευάσουν το δικαιοστάσιον των ζυγαριών των, των σταθμών και μέτρων, προς το συμφέρον της υπηρεσίας. Οι παραβάται του Διατάγματος τούτου τιμωρηθήσονται κατά το άρθρο 72 της Αστυνομικής ταύτης Διατάξεως και του άρθρου 272 του Π.Ν. περί βλάβης ηθών και ηθικής.
Άρθρον 6ον. Απαγορεύεται το πλύσιμον εν τη θαλάσση άνευ αδείας, επίσης η είσοδος αμφοτέρων των γενών και ουδετέρων εις θερμούς λουτήρας καθ’ όλην την διάρκειαν της εορτής του Αγίου Νικολάου, ωσαύτως η διανυκτέρευσις και η μετάβασις προς ρευμασμόν εις τους πρόποδας της θαλάσσης και παρά τας θαλασσίας φλέβας αμφοτέρων των γενών προς αποφυγήν εκουσίου απαγωγής μεταξύ των.
Άρθρον 7ον. Όσοι παρ’ εμού οφθώσι και των οργάνων μου εργολαβούντες άρρενες μετά θήλεων θέλουσι ραβδισθεί ανελλιπώς εν τω Κρατητηρίω.
Άρθρον 8ον. Απαγορεύεται το κρυφοκοίταγμα εκ παραθύρων, οίκων, ξενοδοχείου παρά προσώπων αλλοτρίων γενών και εν οδοίς, περιπάτοις, καφενείοις κλπ. εν γένει δε απαγορεύεται η δευτεροδιάβασις.
Άρθρον 9ον. Απαγορεύεται η διέλευσις ανθρώπων επί κτηνών και τούμπαλιν, έφιπποι ανά τας οδούς και πλατείας, ως και μέγαρα εν τη εγχωρίω κωμοπόλει ταύτη προς αποφυγήν καταπατήσεως παίδων ως εκ της ρυτήρος ελαύνοντας πόδας των κτηνών και ως λόγου χάριν είδον άρρενα τινά σπεύδοντα πσιτ, πσιτ, πσιτ, όπισθεν θηλέου τινός ούτινος οι πόδες ηστόχησαν και από ρυτήρος ελεύνουσιν και κατεπάτησαν την εσθήτα του ποδός ταύτης και ας είναι, άλλην ημέραν θα εξετάσω και δια το σπουδαίον τούτο ζήτημα. Και δια να είμεθα εν τάξει οι παραβάται θα διώκωνται βάσει του άρθρου 1072 του Π.Ν.
Άρθρον 10ον. Το κλείσιμον των καταστημάτων κανονίζω, πλην Λεσχών την δύσιν του ηλίου, των δε οινοπωλείων την 11ην της νυκτός, τα δε θεάματα η 12 του μεσονυχτίου, πλην του δημοσίου θεάματος της καραγκιοζαρίας, θεατρικής σκηνής, την πρωΐαν περί το λυκαυγές, τουτέστιν άμα τη εμφανίσει του ηλίου εις την γην των αβδηριτών κοινοτήτων. Και αυτό διότι θα παρίσταμαι ο υποφαινόμενος εν μεγάλη στολή, και παρασημοφορία.
Άρθρον 11ον. Απαγορεύεται μεθαύριον Πέμπτην εορτήν του Αγ. Νικολάου να τεθώσιν εις τα εξ ων συνετέθησαν.
Άρθρον 12ον. Απαγορεύεται η διοχέτευσις ακαθάρτων υδάτων και άλλων υλών. επιβλαβών τη δημοτική εγχωρία υγεία και επιτρέπεται το ρίξιμον τούτων εν τη θαλάσση μεθ’ απάντων των συλλεχθέντων σκουπιδιών μερίμνη της εγχωρίου δημοτικής αρχής καθισταμένης παρ’ ημών υπευθύνου.
Άρθρον 13ον. Απαγορεύονται αι σεισμικαί δονήσεις, προς αποφυγήν καταπλήξεως λαού και των συν αυτοίς ευρικομένων ατόμων χάρις της τηρήσεως αναψυχής.
Άρθρον 14ον. Μεθαύριον Πέμπτην και ώρα 10 π.μ. θέλει τελεσθεί εν τη εκκλησία τελετή παναηγύρεων εν η δέον να παραυρεθώσιν άπασαι αι αρχαί του τόπου, πάρεδρος, σύμβουλοι, κλητήρες της Κοινότητας και ηγούμενου, εμού ως αστυπαρασημοφορία, άπαντες δε οι χωρικοί θέλουσι κατανεμηθεί και εν μεγάλη στολή και λάβει θέσεις και εις τας καλλιτέρας μάλιστα. Αι δε αρχαί όπισθεν εμού, όστις θα φέρω φουφούλες, το τοπικόν επίσημον ένδυμα μου.
Άρθρον 15ον. Ελλείψει μουσικής μερίμνη του Δημοτικού Παρέδρου, θέλουσι παιανίσει τα εγχώρια όργανα ενθάδε και ακολούθως επιδοθώσι εις διασκέδασιν ήσυχον και λιτόν φαγοπότιν, μετά επισκεφθήσονται εμέ εν τω Καταστήματι μου οι δε χωρικοί ελλείψει αεριόφωτος θέλουσιν ανάψει μικράς αναυλαβείς και ανεπιζημίους πυρκαϊας δια ξηρών πουρναρίων ανά τας οδούς, εν οις περιπατούντες θα φέρωσιν κόκκινα φανάρια.
Άρθρον 16ον. Απαγορεύεται ενώπιον ξένων η μαγκουροφορία, ο πυροβολισμός δια διμούτσουνης, το απότομον βήξιμον, η εκκαθάρισις των ρινών, δια των χειρών και κάτι άλλα, επιτρεπομένων εν απομακρυσμένη συνοικία και περί λύχνων αφάς, όπως λένε οι παππούδες μας.
Άρθρον 17ον. Απαγορεύεται το συνομιλείν εντός του λουτήρος με άτομα εις άλλους λουτήρας, ως και το τάραγμα του ύδατος δι’ αερίων παρ’ αυτών εξερχομένων, οι γέλωτες και το παίξιμον του κρέατός των.
Άρθρον 18ον. Περί την μεσηβρίαν ψαλλήσεται μεγάλη παράκλησις προς απομάκρυνσιν πάσης ασθένειας ζώων, ανθρώπων, γυναικων,περονοσπόρων, ποδάγρας, ακρίδων κλπ.
Η εκτέλεσις ανατίθεται εις τα υπ’ εμέ όργανα.
Ο Αστυνομεύων ΕΜΜ.ΛΑΓΟΥΔΑΚΗΣ.

4 σκέψεις σχετικά με το “Η Σιαπά, το Ισλάμ κι ο ηρωικός ενωμοτάρχης Εμμανουήλ Λαγουδάκης

    • 28/09/2017, 11:10
      Permalink

      Σ ευχαριστώ Κώστα μου, ειμαστε στους χρόνους της απόλυτης σύγχυσης. Προσπαθώ να σαρκάσω τα τεκταινόμενα αλλά πολλές φορές η τραγικότητα των στιγμών υπερισχύει..

      Σχολιάστε
  • 28/09/2017, 14:04
    Permalink

    Δημητρη μου,πολυ ευστοχο το αρθρο σου!συγχαρητηρια για την πεννα σου!συμπερασμα:αν μας κοψετε κ το καμακι,εν Ελλαδι,χαθηκαμε!!πολλα φιλια.

    Σχολιάστε
    • 28/09/2017, 17:25
      Permalink

      Σ ευχαριστώ Γιώργο μου νασαι καλά!

      Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.