Πτώση εσόδων, άνοδος προπαγάνδας

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Μειωμένα έσοδα από τον τουρισμό της τάξης του 5,8% ανακοίνωσε για τον Μάιο η ΕΛΣΤΑΤ και κατά 3,6% στο πεντάμηνο.

Τον Μάιο τα έσοδα ήταν 277,6 εκ. (294,7 εκ τον Μάιο του 2018) και στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου ανήλθαν σε 652,8 εκ σε σύγκριση με τον Μάιο του 2018 που ανήλθαν σε 677,2 εκ ευρώ.

Παράλληλα, τον Μάιο, είχαμε μείωση στις αφίξεις τουριστών κατά 3,5%.

Την ίδια ώρα, η κατά κεφαλή δαπάνη τουριστών για τον Μάιο 2019 ανήλθε σε €638,78 σε σύγκριση με €654,14 τον αντίστοιχο μήνα του 2018, σημειώνοντας μείωση 2,3%.

Και η κατά κεφαλή/κατά ημέρα δαπάνη τουριστών για τον Μάιο 2019 σε σύγκριση με τον Μάιο 2018 παρέμεινε σταθερή (από €76,06 σε €76,05), ενώ μείωση της τάξης του 2,3% σημειώθηκε στη μέση διάρκεια παραμονής από 8,6 μέρες τον Μάιο 2018 σε 8,4 μέρες τον Μάιο 2019.

Επίσης, η κατά κεφαλή δαπάνη τουριστών για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2019 ανήλθε σε €582,15 σε σύγκριση με €597,12 την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου χρόνου, σημειώνοντας μείωση 2,5%.

Και η κατά κεφαλή/κατά ημέρα δαπάνη τουριστών για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2019 σε σύγκριση με την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2018 παρέμεινε στα ίδια επίπεδα (από €70,25 σε €70,14).

Σημειώστε ότι σύμφωνα με τη μελέτη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ  για το 2018 στις 13 Περιφέρειες, η δαπάνη ανά επίσκεψη ανά Περιφέρεια διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα 449 ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,8% σε σχέση με το 2017 (458 ευρώ). Τούτο αιτιολογείται ως αποτέλεσμα της μείωσης της διάρκειας παραμονής, παρόλο που η δαπάνη ανά διανυκτέρευση αυξήθηκε.

Συγκεκριμένα, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση στις 13 Περιφέρειες της χώρας το 2018 διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα 69 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,9% σε σχέση με το 2017 (68 ευρώ).

Και η μέση διάρκεια παραμονής ανά επίσκεψη στις Περιφέρειες της Ελλάδας ήταν 6,5 διανυκτερεύσεις, παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,7%.

Το 2017, στο σύνολο της χώρας, η μέση είσπραξη ανά επίσκεψη ανήλθε σε 435 ευρώ, η μέση δαπάνη του κάθε επισκέπτη ανά ημέρα σε 67 ευρώ και η μέση διάρκεια παραμονής του σε 6,5 νύχτες.

Οι αριθμοί δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε φθίνουσα πορεία – παρά την προπαγάνδα περί του αντιθέτου που ακούγαμε όλα αυτά τα χρόνια από τον ΣΥΡΙΖΑ για τις «επιτυχίες» της πρώην υπουργού και νυν ευρωβουλευτού (με τον ΣΥΡΙΖΑ, βεβαίως).

 

Το 2016 (που είχαμε πτώση εσόδων κατά 6,4%) η μέση είσπραξη ανά επίσκεψη ήταν 514,3 ευρώ (μείωση της τάξης του 11,3%), ενώ η μέση δαπάνη ανά ημέρα ήταν 68 ευρώ και η μέση διάρκεια παραμονής ήταν 6,9 νύχτες.

Το 2015 (καταστροφικό, αλλά βαστούσε ακόμη η ώθηση από τα προηγούμενα χρόνια) η μέση δαπάνη ανά ταξίδι είχε μειωθεί στα 579,6 ευρώ, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση ήταν 75 ευρώ και η μέση διάρκεια παραμονής ήταν 7,2 νύχτες.

Το 2014 (επί επαράτου κυβέρνησης Σαμαρά δηλαδή) η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ήταν 590 ευρώ. Θυμίζω εδώ πως εκείνη την χρονιά είχαμε ευρωεκλογές και περιφερειακές εκλογές και ο Τσίπρας ταξίδευε ανά την Ελλάδα φωνασκώντας, υβρίζοντας και με τα Go Back του. Παρ’ όλα αυτά, είχαμε αύξηση τουριστικών εισπράξεων κατά 1,2 δις. Και αύξηση διανυκτερεύσεων κατά 14,7%. Ενώ η μέση διάρκεια παραμονής ήταν 7,7 νύχτες (αύξηση 14,7%)

Αντίθετα, το 2013, που ήταν μια σχετικά ήρεμη χρονιά ως προς την εικόνα της Ελλάδα στο εξωτερικό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ήταν 653 ευρώ. Μια πολύ καλή επίδοση μέσα στα μνημόνια, αν κρίνουμε ότι το 2009 η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη ήταν 697 ευρώ, το 2010 ήταν 640 ευρώ και το 2012 στα 646 ευρώ. Η μέση διάρκεια παραμονής ήταν 8,1 διανυκτερεύσεις, αλλά παρ’ όλα αυτά είχαμε αύξηση 14,4% λόγω της αύξησης των αφίξεων.

Και επειδή μας έχουν ζαλίζει το κεφάλι με την αύξηση του αριθμού των τουριστών, να πούμε και ότι το 2013 είχαμε αύξηση της τάξης του 15,5% (και αύξηση 16,4% στα έσοδα) και το 2014 είχαμε αύξηση 23% σε αριθμό τουριστών και 10,2% στα έσοδα.

Για να ανακεφαλαιώσουμε: Το 2013 η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ήταν 653 ευρώ και το 2014 – όταν η χώρα βρέθηκε σε κλοιό διαδηλώσεων και ταραχών καθώς ο Τσίπρας ξεκινούσε την έφοδό του προς την εξουσία – 590 ευρώ.

Το 2019, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ήταν 582,15 ευρώ.

Δηλαδή, λιγότερα από το 2013 και το 2014!

Για τέτοιες «επιτυχίες» μιλάμε!

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Πτώση εσόδων, άνοδος προπαγάνδας

  • 07/08/2019, 14:14
    Permalink

    Εξαιρετικά εμπεριστατωμένο το άρθρο!.. Για μένα, πάντως, οι λιγότερες σε σχέση με πέρυσι αφίξεις δεν είναι άσχετες με την απουσία της μεσαίας τάξης των Ελλήνων τουριστών και όχι μόνο. Άλλοι επιβαρυντικοί παράγοντες είναι η οικονομική επιβράδυνση, η υπερφορολόγηση και η Airbnb… ΚΚ

    Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.