Οι πολλοί

Γράφει η Φωτεινή Ν. Σόφτη, Νομικός

Φθινόπωρο 2015. Πλημμελειοδικείο . Περιμένω υπομονετικά και για αρκετές ώρες τη σειρά μου, ώσπου ξαφνικά η υπόθεση που εκδικάζεται μπροστά μου παρουσιάζει απρόσμενο ενδιαφέρον.

Βίαιη συμπλοκή στο κέντρο της Αθήνας. Η αφορμή, όμως, ασήμαντη.

Προφανής και η προσπάθεια της κας Εισαγγελέως να βρει τη σύνδεση ανάμεσα στην ασήμαντη αφορμή και τις βιαιοπραγίες, τις σωματικές βλάβες και τις φθορές που ακολούθησαν.

Από τις μαρτυρικές καταθέσεις ξεδιπλώνεται μπροστά μας το ιστορικό:

Ο πρώτος εμπλεκόμενος, έμπορος εκκλησιαστικών ειδών, απέτρεπε τρίτους να παρκάρουν μπροστά από το κατάστημα του, τοποθετώντας εμπόδια μπροστά σε όλη την πρόσοψη και καταλαμβάνοντας χώρο δύο ή τριών θέσεων στάθμευσης. Ο δεύτερος εμπλεκόμενος τον αγνόησε, μετακίνησε τα εμπόδια και στάθμευσε το αυτοκίνητο του στον χώρο αυτό.

Αποδεικνύεται, όμως, ότι οι διαθέσεις τους ήταν εξαρχής άγριες. Ο ένας είναι δεξιός και ο άλλος αριστερός, μάλλον γνωρίζονται από το παρελθόν και πιθανώς μισούνται. Ο ένας εκ των δύο, μάλιστα, θεωρεί τον εαυτό του αγωνιστή της Αριστεράς που σε όλη του τη ζωή κατατρέχεται και τιμωρείται για τα πιστεύω του. Κάτι που -όπως αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε από τις ερωτήσεις του συνηγόρου του στους μάρτυρες-, αποτελεί και τη βασική υπερασπιστική του γραμμή.

Η αντίδραση του έτερου εμπλεκόμενου θεωρείται ως επίθεση στα πολιτικά πιστεύω του πρώτου, για τα οποία διώκεται από τη νεαρή του ηλικία ·κι αυτό καταθέτει λαλίστατα ο μάρτυρας υπερασπίσεως του.

Κατά την πρόοδο της διαδικασίας το ακροατήριο έχει αρχίσει να μπερδεύεται, όχι, όμως και η έδρα. Η απολογία και οι ερωτήσεις της Εισαγγελέως ξεμπερδεύουν το νήμα:

  • Έχετε κατάστημα εκκλησιαστικών ειδών. Τι ακριβώς εμπορεύεστε, εικόνες;
  • Ναι, εικόνες, καθώς και άμφια για ιερωμένους, εκκλησιαστικά σκεύη και εξοπλισμό για εκκλησίες.
  • Το ρωτάω, γιατί ακούσαμε ότι είστε αγωνιστής της Αριστεράς και θέλω να…
  • Δεν κατάλαβα, οι αριστεροί απαγορεύεται να κάνουν εμπόριο;
  • Όχι, βέβαια, απλώς δεν ήταν συμβατό…
  • Το εμπόριο δεν έχει σχέση με την ιδεολογία.
  • Μάλιστα, βεβαίως. Ωστόσο, αλλού ήθελα να καταλήξω. Θέλω να σας ρωτήσω… Ακούσαμε ότι είστε αριστερός άρα και κομμουνιστής ή τα δύο δεν είναι πάντα συνώνυμα;
  • Δε σας καταλαβαίνω, είμαι αριστερός και κομμουνιστής!
  • Ναι, αλλά κομμουνιστής δε σημαίνει να μοιράζεσαι και να έχεις την αίσθηση του κοινού και του ανήκοντος στο δημόσιο και σε όλους;

Εκείνη τη στιγμή παρεμβαίνει ο Πρόεδρος της σύνθεσης, ο οποίος παρέμενε ανέκφραστος και αμίλητος καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.

  • Δηλαδή, μας λέτε ότι είστε αγωνιστής της Αριστεράς με βασικούς πελάτες τους παπάδες και τις εκκλησιές, γιατί το εμπόριο δεν έχει ιδεολογία κι ότι είστε και κομμουνιστής, αρκεί στον κοινόχρηστο δρόμο μπροστά σας να μη διανοηθεί να σταθμεύσει άνθρωπος;

Ακολουθούν δύο δεύτερα σιωπής και γέλιο από το ακροατήριο:

Αφήστε, συνεχίζει ο πρόεδρος, μην απαντάτε, δεν ήταν ερώτηση!

Μόνο η πραγματικότητα και η ίδια η ζωή είναι σε θέση να καταρρίψουν ιδεολογικά αφηγήματα δεκαετιών ή και αιώνων. Αφηγήματα -παραμύθια δηλαδή- που ειπώθηκαν τόσες πολλές φορές, με τέτοιο θράσος και επιμονή, ώστε έγιναν νόρμες και στερεότυπα στη σκέψη και τις επιλογές των πολλών.

Ποιο είναι το αφήγημα, το παραμυθάκι κοινώς που κατέρρευσε με κρότο στις εκλογές που μόλις ζήσαμε, αν δεν είναι το αφήγημα της Αριστεράς για τους προνομιούχους -τους έχοντες και τους κατέχοντες- και το θέατρο των όσων παριστάνουν τους αριστερούς χωρίς, όμως, να είναι και κομμουνιστές!

Επειδή, έχω την τύχη να γνωρίσω στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Ικαρία, και αληθινούς κομμουνιστές -οι οποίοι ευτυχώς είναι και μακρόβιοι-, είμαι σε θέση να διαβεβαιώσω ότι οι πραγματικοί κομμουνιστές τραβάνε τα μαλλιά τους μπροστά στην ασυδοσία και την ακόρεστη δίψα για πλούτο και προνόμια των αριστερών του ΣυΡιζΑ. Οι δε αγωνιστές της Αριστεράς, τους οποίους με τόση ευκολία επικαλούνται, αν μπορούσαν, θα είχαν βγει από τον τάφο τους να τους λιθοβολήσουν!

Ασφαλείς πληροφορίες μου πριν τις εκλογές εμφάνιζαν τον κο Τσίπρα ιδιαιτέρως θορυβημένο με τους δημοσκόπους που έκρουαν τον κώδωνα κινδύνου «ότι το κότερο θα το πληρώσει πολύ ακριβά».

Προφανώς, γιατί αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα για την αποσύνθεση επιτέλους του αφηγήματος περί των ελίτ και των πλουσίων που δήθεν απεχθάνεται και του ηθικού πλεονεκτήματος του σύγχρονου Ρομπέν.

Δεν του εξήγησαν, φαίνεται, ότι δε φτάνει να πετάξεις τις γραβάτες σου, αλλά χρειάζεται μια γενικότερη στάση ζωής -και πολύ συνεπής μάλιστα- για να αποδείξεις τα πιστεύω σου, αφού τυγχάνεις σαν την γυναίκα του Καίσαρα. Κάτι που ισχύει και για όλους όσους αποφάσισαν να πορευθούν στον δημόσιο βίο κουνώντας μάλιστα με εμπάθεια, θράσος και αλαζονεία το δάχτυλο στους απέναντι!

Ας τελειώνουμε, λοιπόν, με το αφήγημα της Αριστεράς, του κου Τσίπρα και των ακολούθων του. Δεν είναι η ελίτ ο εχθρός τους,  το όνειρό τους είναι! Αν δεν τους σταματούσε ο λαός, ήταν αποφασισμένοι να φτωχοποιήσουν όσους περισσότερους μπορούν για να συντηρήσουν την δεξαμενή των ψηφοφόρων τους, ώστε με επιδόματα πείνας και προεκλογικά ψιχία να μπορούν οι ίδιοι να ζήσουν το κοσμοπολίτικο απωθημένο τους.

Ας τελειώνουμε λοιπόν με το είδος «λαμόγιους – λαίμαργους» που, με δήθεν αριστερή ρητορική, ασελγεί κυριολεκτικά πάνω σε κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας και κυρίως υπονομεύει σκόπιμα, δόλια και προσχεδιασμένα, την προσπάθεια της ελληνικής οικογένειας  να μορφώσει και να δει τα παιδιά της να σταδιοδρομούν χωρίς δεκανίκια επιδομάτων φτώχειας.

Και ας αντιληφθούμε, στις σωστές του διαστάσεις, το δίλημμα που έθεσε ο πρωθυπουργός για το εάν στις επόμενες εκλογές θα ταχθούμε υπέρ της πολιτικής που βοηθά τους πολλούς ή όχι.

Οι πολλοί, κύριοι του Μαξίμου, είναι εκείνοι που με συνέπεια αγωνίζονται για μόρφωση, για εργασία, για οικονομική και κοινωνική πρόοδο. Εκείνοι που πιστεύουν στην αξιοποίηση των ευκαιριών που τους δίνει η συγκροτημένη πολιτεία και η έννομος τάξη ως αποτελέσματα των αγώνων που κάποιοι έδωσαν πριν απ’ αυτούς.

Είναι όντως πολλοί!

Αλλά, δυστυχώς για εσάς, στέκονται απέναντι σας!

Η πτωχή τω πνεύματι και εν πολλαίς αμαρτίαις … φίλη σας

Φωτεινή Ν. Σόφτη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.