Μήδεια & Ελπίδα: Δύο συνεχόμενες χρονιές που το “επιτελικό κράτος” βυθίστηκε στο χιόνι

Γράφει ο Πάνος Γαρουφαλιάς

«Οι Έλληνες ξεχνάνε εύκολα», λένε κάποιοι. Γι’ αυτό και πολλές φορές το πολιτικό σύστημα της χώρας «εκμεταλλεύεται», την «κοντή» μνήμη του Έλληνα. Αλήθεια το επιτελικό κράτος μόνο τώρα «βυθίστηκε» στο χιόνι; Μάλλον όχι.

Θέλω να θυμίσω πως στα μέσα Φεβρουαρίου  του 2021 η Ελλάδα κόπηκε στα δύο καθώς το φαινόμενο «Μήδεια» χτύπησε την χώρα και έκλεισε η εθνική οδός από την Κηφισιά έως και την Λαμία λόγω της σφοδρής χιονόπτωσης. «Η Εθνική Οδός έκλεισε με δική μου απόφαση για να μην εγκλωβιστεί και κινδυνέψει κανείς, καθώς η χιονόπτωση είναι σφοδρή», δήλωνε τότε στον ΣΚΑΪ 100,3 ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

11 μήνες μετά η εθνική δεν έκλεισε (θα αναλύσουμε γιατί πιο κάτω), αλλά εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό 1200 αυτοκίνητα και 3500 άνθρωποι, μέσα στην Αθήνα! Μέσα δηλαδή σε 335 ημέρες το κράτος «βυθίστηκε» δύο φορές στο χιόνι από δύο καιρικά φαινόμενα. Αλήθεια μπορεί να έχει τόσο κοντή μνήμη ο Έλληνας που να ξεχνά τα τραγικά κατορθώματα του κρατικού μηχανισμού μέσα σε τόσο λίγο διάστημα; Μάλλον όχι.

Κι όμως αυτή την φορά η Εθνική Οδός έδωσε μαθήματα συντονισμού

Στην Αττική Οδό είδαμε όλοι από τους δέκτες μας τι τράβηξαν από την έλλειψη συντονισμού και άμεσης επέμβασης 3500 άνθρωποι οι οποίοι εγκλωβίστηκαν για πάρα πολλές ώρες και χρειάστηκε να βγει ο Στρατός για τους σώσει, για μια κακοκαιρία που κράτησε ουσιαστικά μόλις 36 ώρες!

Κι όμως ο συντονισμός εκεί που πριν έναν χρόνο δεν λειτούργησε, αυτή την φορά έδωσε μαθήματα καλής λειτουργίας και η Εθνική Οδός  παρέμεινε ανοιχτή παρά την ανεγκεφαλιά και την ανευθυνότητα ορισμένων που δεν διακατέχονται από το αίσθημα της ατομικής ευθύνης.

Χρειάστηκε να καλύψω για λογαριασμό του ΣΚΑΙ το ρεπορτάζ της κακοκαιρίας στην Εθνική Οδό και μπορώ να σας πω ότι ο σωστός συντονισμός ήταν που κράτησε το δρόμο ανοιχτό με πολύ σημαντική συμβολή των αντρών στη ελληνικής αστυνομίας αλλά και των χειριστών των μηχανημάτων που έκαναν εκατοντάδες περάσματα κυρίως έως και τα ξημερώματα της Δευτέρας που η «Ελπίδα» ήταν αγριεμένη.

Το πρώτο και πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως έγκαιρα διεκόπη η διέλευση των βαρέων οχημάτων τα οποία σταματούσαν στα ΣΕΑ Αταλάντης. Και εδώ δεν έλειψαν κάποιοι που έφτασαν έως και τα διόδια Τραγάνας αλλά εκεί οι αστυνομικοί τους έβαλαν στην άκρη και σε δεύτερο χρόνο τους γύρισαν  στα ΣΕΑ Αταλάντης. Δεν περνούσε κανένα αυτοκίνητο από το σημείο αν δεν φορούσε αλυσίδες. Έτσι δεν υπήρχε κανένας κίνδυνος κάποιο ΙΧ να γλιστρήσει ή μια νταλίκα να «διπλώσει». Μετά ξέρουμε τι ακολουθεί συνήθως…

Προφανώς και η εθνική για κάποιες ώρες γέμιζε με χιόνι και ξανάνοιγαν δρόμο τα μηχανήματα, αλλά δεν υπήρχε κανένας να τα εμποδίσει και να δημιουργήσει μια χαοτική κατάσταση.

Για την ταλαιπωρία των επιβατών των αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ πραγματικά διακατέχεται κανείς από θλίψη βλέποντας τους ανθρώπους αυτούς -να μαζεύουν λεφτά στη Οινόη όπου τους κατέβασαν από το τρένο- και να ναυλώνουν τουριστικό λεωφορείο για να πάνε στον προορισμό τους!

Κρατάμε την διαχείριση που έγινε στην εθνική οδό και μάλλον είναι καλό να μελετήσουμε τον σχεδιασμό που λειτούργησε. Όσο για το επιτελικό κράτος μάλλον είμαστε ακόμη μακριά. Το πρώτο βήμα είναι επιτέλους το κράτος να λειτουργήσει την ώρα που πρέπει, έγκαιρα, ώστε να μην μας φταίει κάθε φορά η σφοδρότητα ενός φαινομένου και ο …κακός μας ο καιρός! Η «ελπίδα» πεθαίνει πάντα τελευταία…

LarissaPres

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.