Καλή χρονιά… με υποβαθμισμένα σχολεία

Γράφει η Ελένη Παπουτσή, Εκπαιδευτικός – Πολιτισμολόγος (Ευρωπαϊκού Πολιτισμού)

Αρχίζουν τα σχολεία, και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για τους μαθητές, αλλά τους υποβιβάζει. Οι γονείς πρέπει να αφυπνιστούν, με τη γνώση.

Γονεϊκές πρακτικές και σχολική επίδοση

Ένας παράγοντας που επηρεάζει τη σχολική επίδοση των παιδιών είναι οι πρακτικές των γονέων. Ορισμένοι από τους έλληνες ερευνητές επικεντρώθηκαν στην διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους η οικογένεια συμβάλλει στη σχολική επίδοση των παιδιών της.

Οι έρευνες που παρουσιάστηκαν αποδίδουν τη διαφοροποίηση της σχολικής επίδοσης στην κοινωνική προέλευση της οικογένειας. Όμως δεν απαντούν στο ερώτημα: γιατί ένας ορισμένος αριθμός παιδιών από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα παρουσιάζει υψηλή σχολική επίδοση. Τι είναι αυτό, που στις διάφορες οικογένειες της ίδιας κοινωνικής τάξης, διαφοροποιεί τη σχολική επίδοση;

Οι προσδοκίες των γονέων οι οποίες είναι κοινωνικά διαφοροποιημένες, ορίζουν διαφορετικές πρακτικές και εκπαιδευτικές στρατηγικές που στοχεύουν στην προετοιμασία του παιδιού για το μέλλον του.

Ένα τμήμα των μελετών της ελληνικής βιβλιογραφίας, εξετάζει τη σχέση ανάμεσα στις πρακτικές, τις εκπαιδευτικές στρατηγικές των γονέων και τη σχολική επίδοση του παιδιού. Μεταξύ αυτών είναι και η έρευνα του Μυλωνά, κ. συν., (1999). Η μέθοδος που χρησιμοποίησαν ήταν η ημικατευθυνόμενη συνέντευξη του ενός ή και δυο γονέων δυο ομάδων Α και Β μαθητών (ομάδα Α μαθητές με υψηλή βαθμολογία και ομάδα Β μαθητές με χαμηλή βαθμολογία).

Από την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας του Μυλωνά, κ.συν., (1999), διαπιστώνεται ότι είναι έκδηλες οι διαφορές των εκπαιδευτικών στρατηγικών και πρακτικών των δυο ομάδων γονέων ως απόρροια του κοινωνικού και μορφωτικού τους επιπέδου.

Οι γονείς της ομάδας Α προετοιμάζουν το παιδιά τους, δημιουργώντας και εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες προϋποθέσεις έτσι ώστε το παιδιά τους να έχουν επιτυχίες και στο σχολείο και στη ζωή. Γνωρίζουν ότι η επιτυχία στο σχολείο και στη ζωή των παιδιών τους εξαρτάται και από τις δικές τους ενέργειες όπως: το ενδιαφέρον τους, η ενθάρρυνση, οι επιθυμίες, τα πνευματικά ενδιαφέροντα, οι αναγνωστικές συνήθειες κλπ. Τα παιδιά με τη σειρά τους εσωτερικεύουν αδιόρατα αυτές τις στάσεις και συνήθειες με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν στο σχολείο υψηλές επιδόσεις .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *