Τι είναι το Content Marketing;

Γράφει ο Αποστόλης Ανδριανάκος, Γενικός Διευθυντής Ελληνικής Εταιρείας Διαδικτύου

Content Marketing σε δυο γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το περιεχόμενο που παράγει μια εταιρεία και μοιράζεται με τους πελάτες της (εν δυνάμει και υπάρχοντες), το οποίο διακρίνεται για την ποιότητά του, φυσικά είναι δωρεάν και τους δίνει κίνητρο να το μοιραστούν με περισσότερους χρήστες.

Ως ποιοτικό θα μπορούσαμε να ορίσουμε το περιεχόμενο αυτό, το οποίο δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των πελατών, χωρίς να “πουλάει” άμεσα το προϊόν μας (υπηρεσία). Ακόμα και η έμμεση πώληση, θα πρέπει να γίνεται με τέτοιο τρόπο, που να μη φαίνεται ότι δώσαμε μια χρήσιμη πληροφορία, με σκοπό να πουλήσουμε το δικό μας προϊόν.

Σκεφτείτε ότι βρίσκεστε σε μια παρέα, της οποίας τη σύνθεση δε γνωρίζετε και αναφέρετε ένα ιατρικό θέμα που σας απασχολεί. Τυχαία λοιπόν, μεταξύ των άλλων, βρίσκονται δύο γιατροί. Ο ένας δίνει κατευθείαν την κάρτα του και σε καλεί να τον επισκεφθείς στο ιατρείο του. Ο άλλος, κάθεται και σου εξηγεί, με απλά και κατανοητά λόγια και δεν σου δίνει καν την κάρτα του. Μάλλον είναι αυτονόητο ποιον θα επέλεγες να επισκεφθείς…

Το περιεχόμενο, μπορεί (και πρέπει) να είναι τόσο κείμενο, όσο και video αλλά και φωτογραφίες. Πρέπει να είναι τέτοιο, που να δίνει κίνητρο σε όσους το λάβουν, το βρουν μπροστά τους αναζητώντας, να το μοιραστούν και με άλλους. Σε κάθε περίπτωση, το ποιοτικό περιεχόμενο, μας κατατάσσει στο μυαλό των καταναλωτών, ως μια αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης, με περιεχόμενο που δε θα βρουν εύκολα αλλού. Αποτέλεσμα αυτού, το προφανές: Όταν θελήσουν να αναζητήσουν κάτι ξανά, θα ξεκινήσουν την αναζήτηση της απάντησης αυτού που τους απασχολεί, από εμάς.

Θα πρέπει να σημειώσουμε δύο βασικές παραμέτρους.

Πρώτον, πέραν του περιεχομένου, βασικό ρόλο για να πετύχουμε το σκοπό μας, παίζει και ο ρυθμός ανανέωσης. Δε μιλάμε για να μιλήσουμε, αλλά απ’ την άλλη, δεν ξεχνούμε να ανανεώνουμε τις πληροφορίες μας.

Δεύτερον, θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μας, ότι το περιεχόμενο που παράγουμε, αφορά κυρίως την ιστοσελίδα μας, αλλά δε θα πρέπει να ξεχνούμε όλα τα κανάλια που επικοινωνούμε με τους πελάτες μας. Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram είναι μόνον μερικά από αυτά.

Συνηθίζουμε να λέμε σε όποιον συζητούμε για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας, ότι ο επισκέπτης αυτής, δεν ήρθε σε εσένα για να δει πόσο μεγάλος είσαι, αλλά για να λάβει μιαν απάντηση σε ένα δικό του πρόβλημα, αίτημα, θέλω. Ίσως τελικά, στην αρχική σελίδα του site μας, μπορεί να ξεκινήσει το content marketing. Σκεφτείτε σε ποιο ερώτημα των πελατών σας απαντάτε και εν συνεχεία, αρχίστε αυτή την τακτική να την εφαρμόζετε σε όλες τις σελίδες, σε όλα τα μέσα επικοινωνίας με τους πελάτες σας.

Ανακεφαλαιώνοντας… Content Marketing είναι η διαδικασία αυτή του Marketing κατά την οποία παράγεται περιεχόμενο, χρήσιμο για τον καταναλωτή, σχετικό με τη δραστηριότητά μας, ικανό να προσελκύσει και να δημιουργήσει “πιστό” κοινό, το οποίο θα γίνει πελάτης μας και μάλιστα επαναλαμβανόμενος.

Με το παραδοσιακό marketing, στοχεύαμε να μιλήσουμε ΣΤΟΥΣ καταναλωτές – πελάτες μας. Με το Content Marketing, στοχεύουμε να μιλήσουμε ΜΕ αυτούς…

Υ.Γ. Content Marketing ή Content Strategy; Ουσιαστικά, η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί του Marketing ή να προσαρμοστεί το content strategy στην γενικότερη στρατηγική του brand ή της εταιρείας. Πρέπει να ορίσουμε ξεκάθαρους στόχους επικοινωνίας, τι θέλουμε να πετύχουμε, ώστε να εκπονηθεί η κατάλληλη στρατηγική επικοινωνίας για να παραχθεί τελικά το σωστό περιεχόμενο.

ΠΗΓΗ: SOCIALIZERS

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.