Συμβουλές για τα αισθηματικά από… τεχνητή νοημοσύνη

Ιαπωνική εταιρεία «εκπαίδευσε» τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχει ερωτικές συμβουλές σε ανθρώπους με προβλήματα αισθηματικού χαρακτήρα.

Όπως αναφέρει το New Scientist, η NTT Resonant, που διαχειρίζεται το portal και μηχανή αναζήτησης Goo, δημιούργησε ένα σύστημα με το όνομα Oshi-el για να δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις για σχέσεις.

«Τα περισσότερα chatbots σήμερα μπορούν να δίνουν μόνο πολύ σύντομες απαντήσεις, και κυρίως σε ερωτήσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με δεδομένα» λέει ο Μακότο Νακατσούτζι, της NTT Resonant. Οι ερωτήσεις για τον έρωτα, ειδικά στην Ιαπωνία μπορεί να πιάνουν μία σελίδα και να είναι πολύπλοκες. Περιλαμβάνουν πολλά στοιχεία, όπως η οικογένεια ή το σχολείο, κάτι που κάνει δύσκολο να δοθούν μεγάλες και ικανοποιητικές απαντήσεις».

Ο Νακατσούτζι και η ομάδα του εκπαίδευσαν τον αλγόριθμο χρησιμοποιώντας 190.000 ερωτήματα και 770.000 απαντήσεις από forum της εταιρείας. Βάσει αυτών των δεδομένων, προέκυψε μια βασική δομή για απαντήσεις, που περιλαμβάνει μια πρόταση που εκφράζει συμπάθεια, μια προτεινόμενη λύση, ένα επιπλέον σχόλιο και στο τέλος ενθάρρυνση. Η τεχνητή νοημοσύνη της Oshi-el επιλέγει και συνδυάζει ταιριαστές προτάσεις για χρήση από μια βάση δεδομένων, βάσει των λέξεων που χρησιμοποιήθηκαν στο ερώτημα.

Όπως αναφέρει το New Scientist, προς το παρόν οι απαντήσεις μπορεί να μοιάζουν κάπως «προκατασκευασμένες», αλλά βγάζουν νόημα. «Μπορώ να καταλάβω ότι πρόκειται για μια δύσκολη περίοδο για εσένα. Καταλαβαίνω τα συναισθήματά σου» λέει η τεχνητή νοημοσύνη σε μια 30χρονη που είναι μπλεγμένη σε «ερωτικό τρίγωνο». «Νομίζω πως ο νεαρότερος έχει κάποια αισθήματα για εσένα. Σου ανοίχτηκε και φαίνεται πως η κατάσταση δεν είναι κακή. Αν δεν ήθελε να κάνετε σχέση, θα απέρριπτε την προσέγγισή σου. Στηρίζω την ευτυχία σου. Συνέχισε».

Μακροπρόθεσμα, ο Νακατσούζι θα ήθελε να είναι δυνατή η «παραγωγή» συμβουλών λέξη- λέξη. Ωστόσο, όπως επισημαίνει, θα ήταν δύσκολο να αξιοποιηθεί οικονομικά εάν διατηρηθεί η ερωτική διάσταση: «Αν το αναπτύξουμε για ερωτήσεις σχετικά με ταξίδια, θα μπορούμε να το αξιοποιήσουμε μέσω ξενοδοχείων ή εστιατορίων».

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.